C8B91E15 3BFD 45AB A99B 4DD1ACDC2393 640x330 - رؤیت رکود در تجارت آمریکا

رؤیت رکود در تجارت آمریکا

پایگاه خبری دنیای برند، فعالیت تجاری ایالات‌ متحده در نوامبر ثابت بود اما اشتغال در بخش خصوصی برای اولین‌ بار در تقریباً سه سال و نیم گذشته کاهش یافت که مطابق انتظارات برای کاهش رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم بود.

اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد که شاخص مدیران خرید ترکیبی آمریکا که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، بدون تغییر در ۵۰.۷ در این ماه باقی مانده است زیرا افزایش اندک در فعالیت‌های بخش خدمات، انقباض در تولید را جبران کرده است.

شاخص مدیران خرید تولید از ۵۰ در ماه اکتبر به ۴۹.۴ در این ماه کاهش یافت و شاخص مدیران خرید بخش خدمات آن از ۵۰.۶ در ماه قبل به ۵۰.۸ رسید.

اقتصاددانان انتظار دارند که فعالیت‌های اقتصادی کلی در این سه ماهه به طور قابل‌توجهی تعدیل شود. بانک مرکزی ایالات‌متحده از مارس ۲۰۲۲، نرخ سیاستی خود را ۵۲۵ واحد پایه افزایش داده و به محدوده فعلی ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد رسانده است.

اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم سالانه ۴.۹ درصد رشد کرد. البته تخمین‌های رشد برای سه ماهه اکتبر تا دسامبر کمتر از ۲ درصد است. شاخص سفارشات جدید ترکیبی در ماه نوامبر به ۵۰.۴ افزایش یافت و به سه افت ماهانه متوالی پایان داد. افزایش اندک از رقم ۴۹ در ماه اکتبر بیشتر ناشی از بخش خدمات بوده و سفارشات کارخانه‌ای راکد مانده است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

Img20180409122621751 310x165 - همایش تجاری ایران و ازبکستان 10 اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و ازبکستان ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و ازبکستان و جلسات B2B در روز دوشنبه مورخ ۱۰/۰۲/۱۴۰۳ – ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *