7402B738 8126 4CD6 B5A9 704E68C42665 640x330 - اقتصاد دریا نباید صرفا در استان‌های دریایی دنبال شود

اقتصاد دریا نباید صرفا در استان‌های دریایی دنبال شود

پایگاه خبری دنیای برند، استاندار مرکزی گفت: اقتصاد دریا نباید صرفا در استان‌های دریایی دنبال شود و باید همه استان‌ها با هر ظرفیت در این اقتصاد فعال شوند و نهایت بهر برداری را از آن داشته باشند.

فرزاد مخلص الائمه امروز، ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در آیین گشایش شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی اظهار کرد: راه رونق اقتصاد کشور، جدا شدن از نفت و اقتصاد نفتی است، اما همچنان اقتصاد کشور و بودجه، وابسته به اقتصاد نفتی است و این ماده بر زندگی ما تاثیر مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: برای جدایی از نفت و تحقق پایداری اقتصاد کشور باید حوزه صنعت، کشاورزی و … را با شتاب بالایی رشد دهیم و قطعا این امر با همت صنعتگران و تولیدکنندگان و کارگزاران دولت تا حد زیادی محقق شده است. ۵۳ درصد بودجه جاری دولت در حال حاضر از محل مالیات تامین می‌شود درحالی که در گذشته از طریق نفت تامین می‌شد و ضمن حمایت از تولید با ابزار مالیات، بخش‌های فراری از پرداخت مالیات شناسایی شده‌اند.

مخلص الائمه بیان کرد: برای دومین فصل پیاپی استان مرکزی رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است. البته با نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم و باید تلاش کنیم که این وضعیت را به نقطه ایده آل برسانیم، همچنین استان رتبه اول تنوع تولیدات صنعتی را دارد و به غیر از تولید نفت خام همه محصولات در این استان تولید می‌شود، البته در حوزه صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگ قدری ضعیف هستیم که در این راستا امروز تفاهم نامه‌ای بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان مرکزی منعقد شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی، گفت: اقتصاد دریا نباید صرفا در استان‌های دریایی دنبال شود و باید همه استان‌ها با هر ظرفیتی، در این اقتصاد فعال شوند و نهایت بهره‌برداری را از آن داشته باشند. استان مرکزی مملو از صنایع دریا محور است. سال گذشته میزبان امرای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بودیم و سفر به سواحل مکران داشتیم و اخیرا فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به استان سفر کرد. تلاش می‌کنیم که با استفاده از ظرفیت استان توسعه اقتصاد دریا را رقم بزنیم.

وی گفت: توسعه در حوزه صنعت فقط به دست صنعتگران حاصل نمی‌شود و باید همه ارکان تولید همچون امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و … پای کار باشند، سال گذشته رتبه دوم عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسط استان مرکزی کسب شد و تمامی مصوبات این ستاد پیشرفت خوبی دارد. رسیدگی به هر مسئله بیشتر از یک هفته زمان نمی‌برد هرچند که تلاش داریم که شتاب بیشتری داشته باشیم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: سال گذشته رتبه دوم اشتغال و در بهار امسال نیز کمترین نرخ بیکاری در کشور توسط استان مرکزی  کسب شد و اتفاقات خوبی در مجموعه نمایشگاه‌ها رخ داده است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

Img20170211111734110 310x165 - همایش تجاری ایران و افغانستان 9 اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و افغانستان ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و افغانستان و جلسات B2B با حضور معاون اتاق بازرگانی افغانستان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *