افزایش تورم اقتصادی

کاهش خرید مواد غذایی در اقتصاد اول اروپا با افزایش تورم اقتصادی

پایگاه خبری دنیای برند، بر اساس آخرین داده‌های ردیابی شده توسط اداره آمار اتحادیه اروپا موسوم به “یورواستات”، تعداد آلمانی‌هایی که در سال ۲۰۲۲ پول کافی برای وعده‌های غذایی شامل گوشت، ماهی، مرغ یا معادل آن‌ها در گیاهخواری نداشتند، هرروز افزایش یافته است.

این ارقام جدید که توسط شبکه خبری آلمانی “رِدیکشنزنِتزوِرک داچلند” Redaktionsnetzwerk Deutschland در روز دوشنبه منتشر شد، افزایش سالانه از ۰.۹ درصد به ۱۱.۴ درصد را نشان می دهد، به این معنی که تقریباً ۱۰ میلیون نفر در پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا اغلب فاقد وعده‌های غذایی مناسب هستند.

بر اساس گزارش منتشر شده، این عدد تکان دهنده در مورد والدین مجرد به ۱۹.۳ درصد می‌رسد که نسبت به سال قبل ۲.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی این آمار و داده‌ها از سوی حزب مخالف دولت آلمان یعنی حزب دای لینک  Die Linke درخواست شده است.

دیتمار بارتش، رهبر این حزب در بوندستاگ (پارلمان)، با اظهار نظر در مورد این ارقام، خواستار تعلیق موقت مالیات بر فروش اقلام ضروری و کنترل قیمت در سوپرمارکت‌ها توسط دولت شد.

رسانه دولتی دویچه وله به نقل از بارتش نوشت: سوپرمارکت به یک دژ مستحکم تبدیل شده است، هر چه قیمت‌ها بالاتر باشد، مردم بیشتر به خوردن رشته فرنگی با سس کچاپ روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه کودکان از جمله اقشار آسیب پذیر ویژه هستند و در معرض این مشکل قرار دارند، خواستار ارائه کمک هزینه تضمینی برای کودکان شد.

آلمان و همچنین دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده دست و پنجه نرم می‌کنند که باعث شده مردم هزینه کردهای خود را کاهش دهند.

بر اساس این گزارش، در ماه ژوئن، نرخ تورم در اقتصاد اول منطقه یورو نسبت به سال گذشته به ۶.۴ درصد رسید.

منبع: تسنیم

همچنین ببینید

Img20180409122621751 310x165 - همایش تجاری ایران و ازبکستان 10 اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و ازبکستان ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و ازبکستان و جلسات B2B در روز دوشنبه مورخ ۱۰/۰۲/۱۴۰۳ – ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *