تغییرات قیمتی برای اعمال تورم بخشی

تغییرات قیمتی برای اعمال تورم بخشی بوده است

پایگاه خبری دنیای برند، مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه همه تغییرات قیمتی برای اعمال تورم بخشی بوده است، گفت: دو هدف را دنبال می کنیم، اولاً خودروسازان زیان نکنند دوم مردم گران نخرند.

به گزارش شاتا، فرشاد مقیمی در خصوص افزایش قیمت خودرو در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو با اشاره به فرمول شورای رقابت، افزود: در گذشته تورم بخشی لحاظ می‌شد، بانک مرکزی درصد تورم بخشی را اعلام کرد و بر اساس همان چارچوب، فرمول وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان اعلام شد و ما بر اساس چارچوب اقدام کردیم .
به طور متوسط از ۱۵ تا ۱۹ درصد افزایش قیمت بابت تورم بخشی داشتیم
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در خودروهای مختلفمان از ۱۵ درصد تا ۱۹ درصد افزایش بابت تورم بخشی داشتیم، ادامه داد: در برخی از خودروها از این ظرفیت استفاده نکردیم، در پژو پارس ۱۷و ۴ دهم درصد رشد قیمت داشتیم.
مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: برای آن دسته از عزیزانی که تا پایان سال ۱۳۹۹ ثبت نام کردند و سود مشارکت ندارند تورم اردیبهشت ماه که مربوط به سال ۹۹ می‌شود را لحاظ نکرده‌ایم و آنها با عدد پایین‌تر قیمت خودرو را دریافت می‌کنند.
مقیمی با اشاره به اینکه آنهایی که در سال ۱۴۰۰ ثبت نام داشتند ۱۴۳ میلیون تومان برایشان دعوتنامه صادر شده است، افزود: برای کسانی که تا پایان سال ۹۹ ثبت نام کردند و سود مشارکت نداشتند این عدد ۱۳۰ میلیون تومان محاسبه می شود و دعوت نامه برای آنها ارسال می‌شود.
خودروهای ایران خودرو همچنان تک قیمتی عرضه می شوند
وی با اشاره به اینکه خودروهای ایران خودرو همچنان به صورت تک قیمتی عرضه خواهند شد عنوان کرد: همه تغییرات قیمتی برای اعمال تورم بخشی بوده است، تورم در کشور وجود دارد و این تورم به مجموعه همه بنگاه‌های اقتصادی از جمله خودروسازان وارد شده است.
مدیرعامل ایران خودرو البته تأکید کرد که دو هدف را دنبال می کنیم، اولاً خودروسازان زیان نکنند دوم مردم گران نخرند.
مقیمی خاطرنشان کرد: در فضاهای امروز خبری به این موضوع خیلی پرداخته شده است . در وضعیت موجود منفعت به چه کسی می رسد آیا مردم خودرو ارزان می خرند آیا خودروسازان توان ادامه فعالیت در این شرایط را دارند اینها مجموعه اهداف اصلی بوده است که بتوان به آنها دست پیدا کنیم.
با افزایش در تولید و عرضه قطعاً بازار آزاد تحت تأثیر قرار می گیرد
وی با اشاره به اینکه با افزایش در تولید و عرضه قطعاً بازار آزاد تحت تأثیر قرار می گیرد، گفت: بر اساس برنامه‌ای که به آن اشاره شد، رشد تولید و رشد عرضه را در دستور کار قرار داده ایم که برنامه هفتگی آن را به وزیر صنعت ،معدن و تجارت تعهد کرده‌ایم و بر اساس همان تعهدات به بازار خودرو عرضه خواهیم کرد.
مدیر عامل ایران خودرو اظهار کرد: ما بر اساس تعهداتمان به آن میزان رشدی که در تولید اتفاق می‌افتد برایمان این امکان فراهم می‌شود تا عرضه بیشتری داشته باشیم و این به معنای کاهش التهاب در بازار آزاد است و مردم باید دسترسی بهتری به خودرو از طریق خودروساز داشته باشند.
رشد تولید را قول داده بودیم و در دستور کار قرار دادیم
مقیمی با اشاره به اینکه رشد تولید را قول داده بودیم و در دستور کار قرار دادیم، گفت: بالای ۲۳۰۰ دستگاه خودرو تولید کرده ایم، متوسط تولید ما در روزهای گذشته حدود ۲ هزار دستگاه بوده است یعنی ۳۰۰ دستگاه رشد داشتیم. تولید خودرو ۲۰۶ و پارس را تعهد کرده‌ایم که خودروهای مردمی تر هستند و نیاز بازار به این خودروها با توجه به سهمشان بالا خواهد رفت.
با قطعه‌سازان توافقاتی برای افزایش تولید داشته ایم
وی همچنین تصریح کرد: خودرو ۲۰۶ را به ۲۵۰ دستگاه در روز و در هفته آینده به ۳۵۰ دستگاه در روز افزایش خواهیم داد و خودروی پارس از ۴۰۰ دستگاه در یک مرحله به هفتصد دستگاه و تا ۹۵۰ دستگاه افزایش خواهیم داد. با قطعه‌سازان توافقاتی در این خصوص داشته ایم، افزایش کیفیت را می‌توان انتظار داشت. همچنین بحث افزایش اشتغال و یا تثبیت اشتغال را دنبال می‌کنیم.
به دنبال ارائه خودروی جدید به بازار هستیم
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه ما به دنبال ارائه خودروی جدید به بازار هستیم که این امر نیاز به پروژه دارد، ادامه داد: امروز در ایران خودرو بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان پروژه های مختلف وجود دارد که برخی تا پایان سال به بهره برداری می رسند. در سال ۹۹، ۱۰ هزار میلیارد تومان خرید دین داشتیم دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه بهره موثر خرید دین است .
تسریع در اجرای پروژه ها را دنبال می‌کنیم
مقیمی با اشاره به اینکه تسریع در اجرای پروژه ها را دنبال می کنیم، افزود: خودرو نیم شاسی کا ۱۲۵ را در دستور کار قرار داده‌ایم و تا بهمن ماه سال آینده این پروژه را به سرانجام خواهیم رساند.
پایش قیمت باید اتفاق بیفتد
وی با بیان اینکه پایش قیمت باید اتفاق بیفتد، گفت: ۱۲۰۰ خودرو را از رهن خارج کرده‌ایم یعنی پیامک برای همه عزیزان ارسال خواهد شد، تا به امروز ۶۵ هزار پیامک ارسال شده و ۱۲۰۰ نفر از مردم عزیزمان تکمیل وجه انجام دادند و سندهای آن ها را آزاد کردیم.
مقیمی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه وزیر صمت تا پایان سال ۱۴۰۰ با همان قیمت‌های که اعلام می‌شود خودرو تحویل داده خواهد شد افزود: در قیمت بازار و کارخانه اختلاف قابل توجهی وجود دارد. با افزایش در عرضه وقتی خودروساز بتواند از این شرایط زیان خود را خارج کند باعث می‌شود انگیزه بیشتری برای رشد در تولید پیدا کند، هرچه بیشتر بفروشد بیشتر می تواند در آینده این صنعت تأثیرگذار باشد.
مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: تولید خودروساز منشا اصلی اش قطعه‌سازان هستند، اگر بتوانیم شرایط را به گونه‌ای تنظیم کنیم که منابع مالی مورد نیاز صنعت قطعه‌سازی را به موقع پرداخت کنیم، از بابت اینکه از ظرفیت کشور استفاده کنند شرایط بهتری خواهد داشت. خود این افزایش در تولید، هزینه های جذب شده را کاهش می دهد و این موضوع در کاهش بهای تمام شده تاثیر گذار است.
بیش از ۸ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده در حوزه صنعت خودرو داریم
مقیمی با اشاره به اینکه کلید اصلی موضوع افزایش تولید است، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده در حوزه صنعت خودرو داریم. بحث مربوط به گیربکس ۶ سرعته را در اواخر سال ۹۹ داشتیم و به صورت نیمه اتوماتیک تا یک ماه آینده تولید گیربکس شروع خواهد شد .
وی افزود: خودروی دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی در دستور کار است تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند.
مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به افزایش کیفیت خودرو، ادامه داد: وزیر صمت این برنامه را اعلام کردند که خودروی زیر سه ستاره تولید و عرضه نشود.
مقیمی بیان کرد: مجموعه بدهی ما به قطعه‌سازان حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان است. ما از منابع مختلف استفاده می‌کنیم، اگر بدهی‌ها کاهش پیدا نکند نمی‌توان انتظار رشد تولید داشته باشیم.
گفتنی است که تاثیر حذف قیمت‌گذاری دستوری بر صنعت خودرو و جزئیات افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در برنامه گفت وگوی ویژه خبری مطرح و بررسی شد.
سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه سایپا و فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو به بررسی تاثیر حذف قیمت‌گذاری دستوری بر صنعت خودرو پرداختند.

همچنین ببینید

Where is the Casio watch made 310x165 - ساعت کاسیو ساخت کجاست؟

ساعت کاسیو ساخت کجاست؟

پایگاه خبری دنیای برند، کاسیو یکی از برندهای معتبر و معروف در عرصه‌ی صنعت ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *