برندسازی مرکبات

مرکبات مازندران برای صادرات برندسازی نشده است

استاندار مازندران مشکل اصلی برای صادرات مرکبات استان به خارج را نداشتن برند مناسب دانست و گفت: تاکنون موفق به برندسازی برای صادرات این محصول نشدیم.

پایگاه خبری دنیای برند، احمد حسین زادگان عصر چهارشنبه در نشست بررسی راهکارهای سرمایه گذاری مشترک تجاری ایران و اسپانیا در استانداری مازندران اظهار داشت: مازندران قابلیت‌های زیادی در تولید محصولات کشاورزی، صنایع چوبی و سنگ‌های زینتی مورد نیاز کشور اسپانیا دارد و آمادگی نیز برای همکاری روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه از جمله سرمایه گذاری دو جانبه در استان وجود دارد و لازم است اکنون که همه چیز تحت تأثیر کرونا قرار گرفته، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید در این زمینه کمک کار باشد.

حسین زادگان تولید محصولات گلخانه‌ای را از اولویت‌های بخش کشاورزی در استان مازندران اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح‌ها از حمایت خوب تسهیلاتی بانکی نیز برخوردار است و در شرق استان نیز یک هزار هکتار در قالب شهرک گلخانه‌ای پیش بینی شده است که می‌تواند جذابیت ویژه ای برای سرمایه گذاری از جمله سرمایه گذاری خارجی ایجاد کند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای توسعه محصولات گلخانه‌ای تلاش‌های خوبی تاکنون انجام داده است و ما در این حوزه آمادگی انجام سرمایه گذاری‌های مشترک با سرمایه گذاران اسپانیایی را داریم و انتظار داریم این ظرفیت کم نظیر از سوی سفارت جمهوری اسلامی در اسپانیا به سرمایه گذاران آن کشور معرفی شود.

استاندار مازندران با اشاره به تولید بیش از ۲.۵ میلیون تنی مرکبات در این خطه شمال کشور، اظهار داشت: اسپانیا یکی از کشورهای وارد کننده مرکبات در جهان است و شناساندن مرکبات تولیدی مازندران و بسترسازی مناسب می‌تواند به گسترش روابط تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا بینجامد چون مازندران قادر است نیاز آن کشور به مرکبات را در گونه‌های مختلف تأمین کند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

حسین زادگان مشکل اصلی در صادرات مرکبات استان به خارج از کشور را با وجود داشتن رتبه اول کشوری در تولید آن، نداشتن برند مناسب دانست و گفت: با وجود اینکه استان در حوزه تولید مرکبات رتبه اول کشور را دارد، ولی ما تاکنون موفق به برند سازی مناسب برای این محصول در حوزه صادراتی نشده‌ایم و مرکبات ما در جهان با نام استان ما ناشناخته است.

استاندار مازندران همچنین به تجهیز دو پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان تا پایان سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت : با راه اندازی این دو پایانه استان مازندران می‌تواند توفیق بیشتری در صادرات محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای داشته باشد و از طریق کشورهای cis با کشورهای اروپایی ارتباط برقرار کند.

وی یکی از این پایانه‌ها را مربوط به صادرات آبزیان معرفی کرد و اظهار داشت: در استان مازندران سرمایه گذاری خوبی در حوزه تولید آبزیان به خصوص ماهیان خاویاری از سوی بخش خصوصی انجام شد که بخشی از این تولیدات پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بازار عرضه شود و چنانچه این محصولات آبزی پروری به خصوص خاویار به مرحله صادرات نرسد، می‌تواند مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و حتی آنها را مجبور به کاهش تولید کند.

وی از سفیر ایران در اسپانیا خواست تا زمینه صادرات محصولات خاویاری را به کشور اسپانیا در راستای حمایت از تولیدکنندگان این بخش فراهم کند.

به کانال پایگاه خبری دنیای برند در تلگرام بپیوندید

حسین زادگان همچنین در این نشست آمادگی مازندران را برای همکاری مشترک در زمینه پسماند و فولاد با اسپانیا اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه در سال‌های اخیر کارهای خوبی در حوزه پسماند در استان انجام شد، ولی همچنان جا برای کار در حوزه پسماند و زیست محیطی وجود دارد.

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x