عسل

عسل چه مقدار کالری دارد؟

پایگاه خبری دنیای برند، آیا شما تاکنون از خود پرسیده اید که عسل چه مقدار کالری دارد؟ مطمئنا میزان کالری عسل یکی از مهم ترین مباحثی است که در هنگام استفاده از این محصول شما باید به آن توجه داشته باشید.

میزان کالری و میزان سود این محصول برای قسمت های مختلف بدن شما، می تواند بر روی فعالیت های مد نظر شما به صورت مستقیم تاثیر گذار باشد. یک عسل با کیفیت، می تواند سطوح مختلفی از کالری داشته باشد. با ما امروز همراه باشید تا با هم پاسخ به سوال عسل چه مقدار کالری دارد را بررسی کنیم.

عسل چه مقدار کالری دارد؟

برای پاسخ به سوال عسل چه مقدار کالری دارد، ما باید مقدار اندازه گیری را در ابتدا مشخص کنیم. از آنجایی که وزن رایج خوراکی ها و مواد مختلف برای بررسی میزان مواد معدنی ۱۰۰ گرم است، ما هم آزمایش های خاصی را بر روی ۱۰۰ گرم عسل انجام دادیم. این آزمایش ها نتایج متنوعی را در اختیار کارشناسان و افراد فنی فعال در تیم ما قرار دادند. به صورت متوسط درون ۱۰۰ گرم عسل، ۳۰۴ کالری و جود دارد.

ولی، این پاسخ به سوال عسل چه مقدار کالری دارد، همیشه ثابت نمی باشد. گاهی اوقات این میزان متغیر است. تغییر کردن میزان کالری موجود درون عسل طبیعی، بسته به محیط تولید و ساخت عسل دارد. اگر عسل مورد نظر شما در محیط های خاص تولید شده باشد یا اینکه زنبور ها از گیاهان خاصی تغذیه کرده باشند، مطمئنا میزان کالری موجود درون عسل افزایش پیدا می کند.

عوامل موثر بر روی میزان کالری عسل

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم اشاره کردیم، میزان کالری عسل می تواند تحت تاثیر یک سری عوامل خاص متغیر باشد. هر کدام از این عوامل میزان کالری موجود درون عسل را به نحوی خاص تحت تاثیر خود قرار می دهند. نوع عسل اولین عاملی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. هرچه نوع عسل سنگین تر و با ارزش تر باشد، میزان کالری آن هم افزایش پیدا می کند.

 

حال این سوال به وجود می آید که در چه شرایطی مقداری عسل با ارزش و سنگین است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عسل طبیعی با تغذیه زنبور از خوراکی های مختلف ایجاد می شود. هنگامی که زنبور از گل ها و گیاه های ویژه تغذیه کند، مطمئنا عسل هم خواص بیشتری پیدا می کند.

از آنجایی که عسل طبیعی یک ماده مفید و خوشمزه به حساب می آید، استفاده از آن می تواند تاثیرات خوبی را بر روی بدن شما داشته باشد. در هنگام مصرف عسل شما باید به موم آن هم توجه داشته باشید. مثلا، بیایید میزان کالری موجود درون یک قاشق عسل بدون موم و با موم را با هم بررسی کنیم.

  • یک قاشق غذاخوری عسل خام دارای ۵۰ کالری است.
  • یک قاشق مربا خوری عسل خام دارای ۲۰ کالری است.
  • یک قاشق غذاخوری عسل با موم دارای ۶۴ کالری است.
  • یک قاشق مربا خوری عسل با موم دارای ۲۷ کالری است.

همانطور که مشاهده می کنید، موم می تواند به صورت مستقیم بر روی میزان کالری عسل تاثیر داشته باشد.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، انواع عسل می توانند میزان کالری های متنوعی داشته باشند. مقدار دقیق کالری موجود درون عسل بسته به نوع آن متغیر است. در نتیجه، پاسخ به سوال “عسل چه مقدار کالری دارد” خیلی راحت نیست. معمولا شرکت های تولید کننده بر اساس آزمایش هایی که بر روی محصولات خود انجام داده اند، میزان دقیق کالری محصولاتشان را بر روی بسته بندی درج کرده اند.پس، اگر دارا بودن کالری مناسب یک ویژگی مهم عسل طبیعی برای شما به حساب می آید، شما می توانید بسته بندی محصول مورد نظر را بررسی کنید.

تهیه شده با کمک تیم تولید محتوای زنبورستان دکتر هانی راد( https://drhoney.net/)

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *