سقف وافل

تولید سقف وافل به چه صورت انجام می گیرد؟

پایگاه خبری دنیای برند، همانطور که از سازه های امروزی پیداست استفاده از اِلمان های نوین و کارآمد بسیار در بین ساختمان‌ها رواج پیدا کرده است. یکی از این سازه ها سقف وافل است. این سقف ها در بین معماران و طراحان داخلی بسیار محبوب است و به دلیل سبک بودن وزن این نوع سقف ها از آن در بیشتر سازه هایی که سقف آن نیاز به وزن سنگینی ندارند مورد استفاده قرار می گیرند.

این سقف ها مزیت های زیادی دارند. در این مقاله ما قصد داریم تا مراحل تولید سقف وافل را برای شما شرح دهیم. اگر به این نوع سقف ها علاقه دارید لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مراحل ساخت سقف های وافل

از آنجایی که این مدل سقف ها نوین است، مراحل اجرای و تولید آن بسیار مهم و حیاتی است به این منظور که باید دقت زیادی در آن صورت گیرد تا سازه ای ایمن به ثمر برسد. در غیر این صورت باعث خطرات جانی و حتی خسرات مالی به مالک آن می شود.

پس در نتیجه باید تیم حرفه ای و بلدکار پروژه ها را به عهده بگیرند تا از این خسارت ها جلوگیری شود. در ادامه به صورت مرحله به مرحله این مراحل را با هم بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

به طور کلی این روند در ۵ مرحله انجام می گیرد که به شرح زیر می باشد و در ادامه به توضیح مختصری از هر مرحله خواهیم پرداخت.

  • زیر سازی
  • چیدن قالب‌های وافل
  • انجام آرماتور بندی در سقف
  • ریختن بتن در سقف
  • خارج نمودن قالب‌ها

مرحله اول زیر سازی سقف های وافل

برای ایمنی و همچنین پایین آوردن وزن سازه از تیرچه و بلوک برای زیرسازی استفاده می شود که تا ارتفاع ۳ تا ۳.۵ متر باید انجام شود. این مرحله در سقف های وافل نسبت به سقف هایی که با بتن تولید می شوند آسانتر و سریع تر انجام می شود. و این به عنوان یک مزیت به حساب می آید.

مرحله دوم چینش قالب های وافل

قالب ها وافل را بر اساس نقشه ای که از قبل آماده شده است، کنار هم روی تخته میچینیم. بعد از آن از میلگردهایی که شبیه یو هستند از سمت پایین به همدیگر متصل می شود. برای این که کار را بتوانیم سریع و راحت پیش ببریم، قالب هایی توسط شرکت فرازمان ارائه می شود که این قالب ها در پایین یک دستگیره قرار دارند و می توانیم با استفاده از آن ها، این قالب ها را در کنار هم قرار دهیم.

How is the waffle roof produced 01 - تولید سقف وافل به چه صورت انجام می گیرد؟مرحله سوم آرماتوربندی در سقف

بعد از چینش قالب در تخته نوبت به آرماتور بندی در سقف میرسد که مرحله ای بسیار راحت است که سریع هم انجام می شود. آرماتورهایی که در سقف وافل بکار گرفته می شوند شامل: تحتانی، فوقانی و سنجابی است.

که نحوه قرار گیری آنها اول آرماتورتحتانی و تقویتی، دوم آرماتورهای فوقانی و تقویتی و در آخر سنجاقی باید انجام شود. عدم وجود تیرچه آماده در مرحله آرماتوربندی یکی دیگر از مزیت های سقف های وافل است.

مرحله چهارم بتن ریزی در سقف های وافل

قبل از بتن ریزی حتما تمام سطوح نگه دارنده سقف را به صورت چشمی بازدید کنید تا جایی نشتی نداشته باشد. بتن ریزی در سقف‌های وافل مانند سایرسقف‌ها از طریق پمپ‌های زمینی و هوایی که توسط پیمانکارها، پس از آرماتور بندی انجام می‌گیرد. فضای بین تیرچه‌ها به راحتی با بتن پر می‌شوند و نیاز به ویبراسیون برای پخش آن نیست علت آن هم این است که فضاهای بتن‌ریزی کاملا در دسترس پیمانکار است. و این مرحله برعکس بتن ریزی سقف های بتی است.

مرحله آخر خارج کردن قالب وافل

پس از بتن ریزی در مرحله چهارم نوبت به خارج نمودن قالب ها می رسد. این مرحله نیازمند زمان بیشتر است. و زمان سفت شده بتن در قالب به عواملی مانند دمای مجاور سطح بتن، نوع سیمانی که مصرف شده است، دهانه آن، ضخامت سقف و نوع قالب بندی سقف های وافل ارتباط مستقیم دارد، تا حداقل ۷۰ درصد از بتن آن مقاومت خود را حفظ کرده باشد. نوع قالب از این جهت از اهمیت دارد که اگر گوشه های تیزی داشته باشد جدا کردن آن کمی سختر از گوشه های منحنی است.

مزایا سقف های وافل چیست؟

حال که با مراحل تولید این سقف های زیبا آشنا شدید در این قسمت می خواهیم شما را با چند مورد از مزیت های آن صبحت کنیم تا بیشتر در مورد آن بدانید. مزیت های آن شامل موارد زیر است.

  • سبک بودن وزن
  • زیبا و مدرنیته کردن فضا
  • مقاومت زیاد و کنترل ارتعاشات
  • امکان اجرا بدون استفاده از یونولیت
  • امکان اجرا با بتن و فولاد مصرفی کمتر
  • مقرون به صرفه
  • تقویت شده با مش و میله های فولادی
  • امکان گودبرداری بدون استفاده از تیر
  • قابلیت اجرا هم برای سقف و هم برای کف سازه
  • تحمل بیشتر بار توسط دال وافل از سقف های دیگر
  • مناسب برای مکان هایی که با حرکت زیاد جمعیت روبه روست
  • نصب آسان و سریع
  • قابلیت اجرا فرم آن با اِلمانهایی مثل چوب، فولاد و بتن

How is the waffle roof produced 02 - تولید سقف وافل به چه صورت انجام می گیرد؟برای اجرای سقف وافل به چه شرکتی مراجعه کنیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد اجرای این مدل سقف ها نیازمند تیم متخصص و ماهر است پس در نتیجه باید به دنبال شرکت هایی بگردید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشند و پروژه های موفق زیادی را انجام داده باشند. فرازمان یکی از شرکت های موفق است که در زمینه معماری و سازه های نوین فعالیت می کند. این شرکت پروژه های زیادی را به ثمر رسانده است.

شما با مراجعه به صفحه سایت فرازمان میتوانید پروژه های انجام شده را رویت کنید و با اطمینان کامل اقدام به شروع پروژه کنید. همچنین برای همکاری میتوانید با شماره های موجود در صفحه تماس با ما با بخش طراحی و یا بخش فروش تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را از کاشناسان فرازمان بگیرید.

کلام آخر

لازم به ذکر است که شرکت فرازمان تیم حرفه ای را تشکیل داده است تا شما را در انجام پروژه های شما یاری کند. مزیتی که در خرید ملزومات مورد نیاز خود از فرازمان دارید این است که قالب هایی تحت عنوان قالب های دست دوم هم برای فروش دارند که در هزینه های شما صرفه جویی می شود. پیشاپیش از اعتماد شما کمال تشکر را داریم.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *