صنعت خودروسازی

از خودروهای اولیه تا ابرشرکت های صنعت خودروسازی ایران

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت خودروسازی شامل تمامی بخش‌های طراحی قطعه، توسعه، تولید، بازار و فروش خودرو و لوازم یدکی خودرو است. مجموعه شرکت‌ها و کارخانجاتی که در طراحی، ساخت، بازاریابی و فروش خودرو و قطعات یدکی خودرو دخیل هستند، عملا بخشی از این صنعت عظیم و پولساز به شمار می‌آیند. جالب است در سال ۲۰۰۸، بیش از ۷۰ میلیون وسیله نقلیه موتوری که شامل خودروهای معمولی و خودروهای تجاری می‌شود در سراسر جهان تولید شده است.

از خودروهای اولیه بیشتر بدانید

خودروهای اولیه چراغ های نفتی داشتند که رانندگی در شیب را سخت و خطرناک میکردند؛ سرعت متوسطشان ۲۰ کیلومتر بر ساعت بود و جالب تر اینکه ترمز های مورد اعتمادی هم نداشتند و تصادف های وحشتناکی به وجود میاوردند. با آنها فقط به سمت جلو رانندگی کردن ممکن بود. قبل از جنگ جهانی اول خودروها هندلی بودند و آنها را با هندل روشن میکردند اما بعد از جنگ جهانی اول خودروها تقریبا شکل امروزی را به خود گرفتند که خودروهای متنوع فرانسوی با موتور های دایلمر تولید میشدند.

الدزمبیل با نام انگلیسی Oldsmobile اولین خودرویی بود که تعداد زیادی از آن تولید شد و هم همه‌ی خاصی در میان مردم به پا کرد. این شرکت متعلق به جنرال موتورز بود و در کشورهای آمریکای شمالی عرضه می‌شد. الدزمبیل توانست توجه عموم مردم را به خود جلب کند. نکته‌ی جالب تر اینکه اولین مسابقات اتومبیلرانی فرانسه در سال ۱۸۹۴ نیز با حضور الدزمبیل برگزار شد.

کرمان موتور غول قدرتمند ایرانی

گروه صنعتی کرمان خودرو یک شرکت خودروسازی بزرگ و وارد کننده‌ای بزرگ در ایرانی است که در دی ماه ۱۳۶۹ با نام صنایع خودروسازی کرمان برای واردات مدل‌های مختلف خودروهای دوو از کشور کره جنوبی تأسیس شد. از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را در زمینه ساخت و مونتاژ خودرو آغاز کرد. جالب است بدانید که شرکت کرمان خودرو به همراه هواپیمایی ماهان زیر نظر موسسه خیریه مولی الموحدین قرار دارند.

کرمان خودرو در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ با واردات و مونتاژ خودروهای شرکت کره‌ای دوو به سود کلانی رسید، اما در سال ۱۳۸۱ پس از خرید دوو توسط شرکت آمریکایی جنرال موتورز و قطع همکاری «جنرال موتورز دوو» با کرمان خودرو به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این شرکت با ایجاد سه شرکت دیگر راین خودرو، بم خودرو و مدیران خودرو، در پی مونتاژ و واردات خودروهای شرکت آلمانی فولکس واگن، شرکت کره‌ای هیوندای و خودروهای ارزان قیمت چینی شرکت لیفان برآمد. بحران‌های مالی کرمان خودرو همانند دیگر شرکت‌های خودروسازی ایرانی موجب شد تا در ۱۳۸۳ مبلغ ۹۲٫۰۶ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به این شرکت پرداخت شود. حدود نیمی از سهام شرکت کرمان خودرو متعلق به مؤسسه خیریه مولی‌الموحدین و نیمی دیگر متعلق به سازمان عمران کرمان است و چهار درصد سهام این شرکت از بدو تأسیس به گروهی از مدیران فنی تعلق داشته است.

اجازه دهید کمی به مدیران خودرو بپردازیم:

شرکت صنایع خودروسازی مدیران، که با نام تجاری مدیران خودرو نیز شناخته می‌شود، یک شرکت مونتاژ خودروی ایرانی است، که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در شهر بم آغاز کرد. این شرکت، مونتاژ کننده برخی از محصولات شرکت چینی چری اتومبیل می‌باشد که در دو گروه MVM و CHERY در بازار ایران عرضه می‌گردد. از اولین محصولاتی که مدیران خودرو به بازار ایران وارد کرد میتوان به ام وی ام ۱۱۰ یا همان Chery QQ3 اشاره کرد که الحق والانصاف خودرویی با کیفیت اما شهری محسوب میشود.

From primary cars to super companies of Irans automotive industry - از خودروهای اولیه تا ابرشرکت های صنعت خودروسازی ایرانام وی ام ۱۱۰ با نام اصلی چری کیوکیو – Chery QQ

چری کیوکیو یک خودروی شهری است که در سال ۲۰۰۳ توسط غول قدرتمند خودروسازی در کشور چین یعنی شرکت چری اتومبیل ساخته شد. در سال ۲۰۰۶ شرکت چری اقدام به راه اندازی خط تولیدی با برند کیوکیو کرد، که شامل مدل اصلی و اولیه این خودرو به همراه مدلی دیگر با نام کیوکیو ۶ بود، که در سپتامبر ۲۰۰۶ طراحی شده بود. همچنین بعد از گذشت ۳ سال یعنی در سال ۲۰۰۹ مدل دیگری با نام QQme که یک خودروی هاچ بک سه درب بود را به این خط تولید اضافه کرد. در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه بین المللی اتومبیل واقع در گوانگژو چین اقدام به رونمایی از کیوکیو ۳ اسپورت کرد. چری کیوکیو ۳ با نام انگلیسی Chery QQ3 خودرویی کوچک اما کاملا کاربردیست که در ایران آن را با نام ام‌وی‌ام ۱۱۰ (یا MVM11۰) میشناسند. این خودروی شیک و لاکچری اما کوچک توسط شرکت خودروسازی مدیران خودرو و طبق توافقی که با شرکت خودروسازی چری اتومبیل انجام شده در ایران تولید و به بازار عرضه میشود. علاوه بر تولید این خودرو اقدام به تولید، واردات و عرضه مستقیم لوازم یدکی ام وی ام ۱۱۰ در نمایندگی‌های خود در سراسر ایران نیز میکند.

ام وی ام ۳۱۵ با نام اصلی Chery ۱۳A

این خودروی کامپکت تقریبا کوچک از آنجاییکه در ایران توسط شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه شده است آن را با نام MVM ۳۱۵ میشناسند اما نام اصلی آن Chery A13 است که عملا ورژن و نسخه بعدی چری کویین با نام Chery A15 است. ام وی ام ۳۱۵ اولین بار در نمایشگاه بین المللی بیژینگ در سال ۲۰۰۸ رونمایی و معرفی شد. سپس در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه بین المللی گوانگژو از نسخه کامل‌تر با آپشن‌های بیشتر رونمایی شد. این خودروی شیک توسط یک خودروساز اوکراینی به نام Zaz Forza از سال ۲۰۱۱ در حال تولید و عرضه به بازار اوکراین است. همچنین این خودروساز اوکراینی توانسته برخی از محصولات تولید و مونتاژ شده خود را به بازار روسیه نیز صادر کند. ام وی ام ۳۱۵ از سال ۱۳۹۱ توسط شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ می‌شود. موتور این خودرو یک موتور ۱۶ سوپاپ ۱۵۰۰ سی سی با ۱۰۷ اسب بخار قدرت و مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. ارائه‌ی لوازم یدکی ام وی ام ۳۱۵ نیز از دیگر خدمات شرکت مدیران خودرو است که توانسته در سال‌های گذشته علارغم قیمت مناسب، تضمین کیفیت و اصالت کالا را نیز برای مشتریان خود فراهم آورد.

با چری آریزو ۵ بیشتر آشنا شوید:

چری آریزو ۵ یا به انگلیسی Chery Arrizo ۵ یک خودروی کامپکت سدان است که توسط شرک خودرو سازی چری اتومبیل تولید شده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودروی پکن سال ۲۰۱۴ معرفی شد. البته نسخه‌ای که در این نمایشگاه معرفی شد نسخه مفهومی یا کانسپت این خودرو بود و مدل تولید انبوه در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ معرفی شد. قیمت آن برای مدل معمولی از ۶۳٬۹۰۰ یوآن تا ۸۲٬۹۰۰ یوآن اعلام شده است. آریزو ۵ اسپرت نسخه ای از آریزو ۵ است که مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور است که یک گیربکس ۵ سرعته و یک کیت بدنه اسپرت که با مدل اصلی در بخشهای سپر عقب، دامنه‌های جانبی، آلیاژهای جدید آئودی، کالیبرهای ترمز و باله عقب و البته نمای داخلی است. این خودرو در سال ۱۳۹۶ در ایران معرفی شد. در مدل اتوماتیک دارای گیربکس ۷ سرعته از نوع سی وی تی CVT است. از دیگر امکانات مدل توربوی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سیستم کمکی ترمز EBA
  2. سیستم ضد لغزش TCS
  3. سیستم پایداری الکترونیکی ESP
  4. سیستم کمک در سربالایی HHC
  5. سیستم نمایش میزان فشار باد لاستیک‌هاTPMS
  6. سیستم رانندگی اقتصادی ECO
  7. غربیلک فرمان و صندلی‌ها با روکش چرمی
  8. سیستم کمکی پارک
  9. ۶ عدد کیسه هوا
  10. رینگ ۱۷ اینچی اسپرت آلومینیومی
  11. دارای استارت دکمه ای Key less Start

غول عظیم خودرو سازی و مونتاژ در ایران چه خدماتی ارائه میدهد؟

همانطور که گفته شد: شرکت صنایع خودروسازی مدیران MVM  با نام تجاری مدیران خودرو با هدف تولید، واردات و صادرات انواع خودروهای سبک و سنگین و همچنین تحقیق و توسعه در زمینه خودرو و صنعت خودروسازی در سال ۱۳۸۱ در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم راه اندازی شد. شرکت مدیران خودرو که بصورت شرکت مشترک با شرکت چری چین اداره می شود، تحت حمایت های آن شرکت به یک خودروساز قدرتمند تبدیل شده است و به موفقیت های چشمگیری دست یافته است. محل کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و در زمینی به وسعت ۵۰۰ هزار متر مربع می باشد و در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰ نیرو در این مجموعه مشغول به کار هستند. تولید و واردات قطعات یدکی چینی بویژه محصولات شرکت چری که خودروهایی از قبیل ام وی ام، آریزو، تیگو و  می‌باشد، بخشی از فعالیت‌های مدیران خودرو است.

لوازم یدکی شرکتی مدیران خودرو

نمایندگی مجاز فروش لوازم یدکی شرکتی مدیران خودرو عاملیت ۵۰۷۲ سعید حسن پور، اولین فروشگاه مجاز لوازم یدکی چری، ام وی ام و لوازم یدکی آریزو در شمال کشور و شهر بابل است. جالب است بدانید که شرکت فروش و خدمات پس از فروش مدیران خودرو (سهامی خاص) درسال ۱۳۸۳، بمنظور ارائه خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی، تاسیس و با انجام اقدامات زیربنایی زمینه ارائه خدمات پس از فروش مناسب را در راستای چشم انداز و ماموریت های خود با محوریت خلق ارزش های برتر برای گروه مشتریان فراهم نموده است. در حال حاضر این شرکت از طریق اعمال مدیریت در تامین قطعات یدکی اصلی و تاکید بر آموزش کارکنان و توسعه شبکه فراگیر نمایندگی های مجاز و ایجاد زیرساختهای لازم بمنظور ارتقاء کیفیت و بهبود مستمر در ارائه خدمات خودرویی، در راستای افزایش رضایت مشتریان گام برمیدارد.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Img20240313151452412 310x165 - برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

در نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران که با حضور نماینده اتاق‌های مشترک برگزار شد، درباره …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x