نقشه راه توسعه صادرات

نقشه راه توسعه صادرات کشور را نهایی و ابلاغ می‌کنیم

پایگاه خبری دنیای برند، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این که اولویت های صادراتی کشور در قالب یک نقشه راه تعیین شده است، گفت: نقشه راه توسعه صادرات کشور با در نظر گرفتن اولویت های کالایی، چالش ها، الزامات و کشورهای هدف نهایی شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

علیرضا پیمان پاک در نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: ما به عنوان دولت پشتیبانی های لازم را به خصوص در حوزه زیرساخت‌ها برای اجرای کامل نقشه انجام خواهیم داد.

مسیر جدید ترانزیت به ارمنستان را فعال کردیم

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی، ۶ خط کشتیرانی راه اندازی خواهیم کرد، گفت: مسیر جدید ترانزیت به ارمنستان را با کمک تجار کشورمان فعال نمودیم و در آستارا کارگروه و کمیته ویژه برای توسعه صادرات تشکیل دادیم.

Country Export Development Roadmap - نقشه راه توسعه صادرات کشور را نهایی و ابلاغ می‌کنیمکد سوئیفت را در روسیه فعال کردیم

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه حل مسائل مالی توسعه صادرات را در دستور کار داریم، اضافه کرد: کد سوئیفت را در روسیه فعال کردیم و در ونزوئلا نیز این کد فعال خواهد شد.

 

شبکه رایزن‌های بازرگانی را فعال می‌کنیم

پیمان پاک با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمان توسعه تجارت را در دستور کار داریم، بیان کرد: آیین نامه انتخاب رایزن ها را اصلاح نموده و شبکه رایزن ها را با بخش خصوصی و کارمند های محلی فعال خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: ساختار صندوق توسعه تجارت را نیز اصلاح خواهیم کرد و قراردادهای پویا برای صندوق بسته خواهد شد.

برنامه‌ها مبتنی بر نظارت تجار و اتاق است

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه از نظرات اتاق‌های بازرگانی، اتاق های مشترک و بخش خصوصی برای نقشه راه استفاده می‌کنیم، گفت: برنامه‌ها مبتنی بر نظارت تجار و اتاق بازرگانی می‌باشد.

پیمان پاک با بیان اینکه نهایی شدن پیمان اوراسیا را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، گفت: این موضوع باید در ۶ ماه کاری عملیاتی شود.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20191211092525637 310x165 - 5 مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

۵ مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

مونیکا اشنیتزر استاد گروه اقتصاد تطبیقی دانشگاه لودویگ مونیخ (LMU) و رئیس شورای تخصصی اقتصاد …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x