کودک و نوجوان

جشنواره کودک و نوجوان برند فرهنگی و هنری برای همدان

پایگاه خبری دنیای برند، با همکاری استانداری همدان و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه ای برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به امضا رسید.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تاکید بر اهمیت حوزه تئاتر کودک و نوجوان، گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیازمند توجه دقیق به همه جوانب و دیدگاه کارشناسی است و آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته می‌تواند در زمینه ارتقا کمی و کیفی سطح جشنواره تاثیرگذار باشد.

وی توجه به بعد بین‌المللی این جشنواره را ضروری دانست و عنوان کرد: از این مزیت باید در راستای رشد سطح تئاتر کودک و نوجوان بهره گرفت. بهبود کیفیت آثار تولید شده در حوزه کودک و نوجوان، در ارتقا سطح تئاتر بزرگسال هم تاثیر به سزایی دارد.

صالحی در ادامه خواستار شد دبیرخانه جشنواره در بخش پژوهش تئاتر کودک و نوجوان نیز فعالیت دائمی داشته باشد.

در ادامه این جلسه سیدسعید شاهرخی استاندار همدان نیز ضمن اعلام آمادگی همدان برای برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: این استان تجربه، ظرفیت و پتانسیل بالایی در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی دارد. توانمندی قابل توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برای برگزاری رویدادهای بزرگ بین‌المللی از جمله جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره فیلم‌های ‌کودکان‌ و نوجوانان به خوبی گواه این موضوع است.

در ادامه حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر سابقه و تجربه درخشان همدان در حوزه فرهنگ و هنر، یادآور شد: تلاش استان برای برگزاری این جشنواره بین‌المللی در سطح مطلوب، باعث افتخار بوده و قابل تقدیر است. به همین منظور برای حمایت‌های همه‌جانبه در برگزاری جشنواره آمادگی لازم را داریم.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

در بخش پایانی این جلسه سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم برنامه‌‎ریزی برای بهره‌برداری حداکثری از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به ویژه در بخش گردشگری، افزود: برگزاری این جشنواره شناخته شده، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان است. باید برای تبدیل جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ‌و نوجوان به عنوان یک برند فرهنگی و هنری برای همدان، برنامه‌ریزی‌های کارشناسی صورت بگیرد.

این تفاهم‌نامه به منظور برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به مدت سه دوره میان استانداری همدان و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.

منبع: مهر

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *