5 examples of the most important server and network equipment - 5 نمونه از مهم ترین تجهیزات سرور و شبکه

۵ نمونه از مهم ترین تجهیزات سرور و شبکه

پایگاه خبری دنیای برند، با گسترش فعالیت‌های اینترنتی و استفاده روزافزون از کامپیوتر، شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت سرور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. انتخاب سرور مناسب برای سازمان‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی به­دلیل تأثیر در سرعت و کیفیت کار آن‌ها، دارای حساسیت زیادی است. یکی از عوامل مهم هنگام خرید و انتخاب سرور، شناخت قطعات آن است. انتخاب آگاهانه و صحیح هر کدام از مهم ترین تجهیزات سرور و شبکه، باعث بهبود عملکرد کلی سرور می‌شود؛ بنابراین، برای دستیابی به بازدهی بالا، لازم است از قطعات سرور پیشرفته استفاده کرده و بهترین و بروزترین آن‌ها را شناسایی و خریداری کنیم.

سرور به چه معناست؟

سرور در لغت به معنای سرویس‌دهنده و خدمات‌دهنده است و در معنای کلی آن، به کامپیوتری قدرتمند و همیشه روشن اطلاق می‌شود که داده‌ها را ذخیره کرده و پس از پردازش به کامپیوترهای دیگر تحویل می‌دهد. در ادامه پس از بررسی مزایای نصب سرورها به معرفی مهم ترین تجهیزات سرور و شبکه می‌پردازیم.

مزایای راه‌اندازی سرور

خدمات راه اندازی سرور فواید زیادی برای سازمان‌ها دارد. سرورها به ۲ نوع مجازی و حقیقی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام دارای مزایای زیادی است و بنابر نیاز کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

5 examples of the most important server and network equipment 1 - 5 نمونه از مهم ترین تجهیزات سرور و شبکهمزایای استفاده از سرور حقیقی

سرور‌حقیقی یک قطعه سخت‌افزاراست که اطلاعات در آن ذخیره و خوانده می‌شود. این نوع سرور متعلق به کارمندان شرکت است و نگهداری و مدیریت آن نیز بر عهده خودشان است. از مزایای استفاده از این نوع سرور می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • محل قرارگیری دلخواه: محل قرارگیری آن، بسته به نیاز و دلخواه کاربر است.
  • دسترسی دائمی: مسئول فناوری اطلاعات شرکت می‌تواند به­طور دائم به منابع سرور دسترسی داشته باشد.
  • پیکربندی دلخواه: گروه IT می‌تواند تنظیمات و پشتیبانی سرور را مطابق با نیازهای شرکت پیکربندی کند.

مزایای استفاده از سرور مجازی

در این مدل، چند سرور مجازی بر روی یک دستگاه حقیقی قرار داده شده‌اند. از جمله مزایای استفاده از سرور مجازی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • هزینه کم‌تر: سرور مجازی وابستگی کم‌تری به سخت‌افزار دارد و در نتیجه نسبت به سرور حقیقی به‌صرفه‌تر است.
  • امنیت: این نوع سرور با داشتن سدهای دفاعی از اطلاعات موجود محافظت می‌کند و مانع از عملکرد بدافزارها و ویروس‌هایی می‌شود که می‌خواهند به اطلاعات آن نفوذ کنند.
  • عملکرد بالا: سرور مجازی قدرت پردازش بالایی دارد و این امر باعث عملکرد بهتر آن می‌شود.
  • قابلیت سفارشی سازی: کاربر می‌تواند نرم‌افزار‌های مورد نیاز را بر روی این سرور نصب کرده و پیکربندی آن را به‌طور کامل در دست بگیرد.
  • انعطاف‌پذیری: در سرور مجازی این امکان فراهم می‌شود که هر سیستم‌عاملی را که مورد نیاز است، انتخاب کنید و تنظیمات سرور را همانطور که مدنظر مجموعه است، انجام دهید.
  • مقیاس‌پذیری: مقیاس سرور مجازی را می‌توان متناسب با نیازهای در حال تغیر کسب‌وکار، کوچک یا بزرگ کرد

مهم ترین تجهیزات سرور و شبکه

سرور از اجزای مختلفی تشکیل شده که هر کدام وظیفه متفاوتی دارند و در راستای هدف اصلی آن عمل می‌کنند. در ادامه ۵ مورد از مهم ترین تجهیزات سرور و شبکه را برای شما ذکر می‌کنیم.

هاردسرور

هارد سرور یکی از اجزای ضروری و بسیار مهم در سرور است که موجب می‌شود سرور، داده‌ها را با کم‌ترین تأخیر و بیشترین قابلیت اطمینان بازیابی کند و می‌تواند چندین درخواست را به‌طور همزمان پاسخ دهد. در هاردسرور سرعت عملیات بسیار مهم است؛ بنابراین، یکی از شاخصه‌های بهترین هاردسرورها، پرسرعت­بودن آن‌ها در ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌ها است.

5 examples of the most important server and network equipment 8 - 5 نمونه از مهم ترین تجهیزات سرور و شبکهکارت شبکه

یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات سرور و شبکه، کارت شبکه است. این قطعه به‌عنوان رابط سرور و شبکه فعالیت می‌کند؛ بدین معنا که این قطعه، سرور را به شبکه متصل می‌کند و وظیفه ارسال و دریافت داده‌های شبکه را بر عهده دارد و داده‌های ارسالی بین سرور و کاربران را کنترل و مدیریت می‌کند.

منبع تغذیه

منبع تغذیه یا پاور، وظیفه تامین و تنظیم جریان‌های الکتریکی در سرور را بر عهده دارد و AC یعنی نوع برقی که از پریز می‌آید را به DC  (برقی که سرور به آن احتیاج دارد) تبدیل می‌کند. این قطعه باعث کاهش هزینه برق مصرفی می‌شود، اما بزرگ‌ترین عامل خرابی کامپیوترها است؛ بنابراین، لازم است در هنگام انتخاب پاور، به تعداد فن، فرم فاکتور، جریان برحسب ولت دقت کرده و پاوری را خریداری کنید که دارای استانداردهای حفاظتی باشد.

رم

یک حافظه موقتی است که داده‌های در حال اجرا را برای مدت کوتاهی ذخیره می‌کند و موجب جابه‌جایی سریع کاربر بین برنامه‌های مختلف می‌شود. رم یکی از عوامل مؤثر بر سرعت و عملکرد سرور است و این امکان را فراهم می‌کند کهCPU   (پردازشگر مرکزی) داده‌ها را بسیار سریع پردازش کند.

مادر برد سرور

مادربرد، ستون فقرات سرور و از مهم ترین تجهیزات سرور و شبکه است؛ که همه سخت‌افزارها مانند هارد، CPU، کارت شبکه و منبع تغذیه روی آن نصب شده‌اند و با هم در ارتباط هستند. این قطعه پردازشگر مرکزی را کنترل کرده و آن‌ را با قسمت‌های دیگر مرتبط می‌سازد. مادربرد به‌عنوان اصلی‌ترین قطعه در سیستم شناخته می‌شود که دارای چندین بخش مختلف و مهم از جمله چیپست، سوکت‌پردازنده، اسلات‌های رم، بایوس و مدار تنظیم‌کننده ولتاژ است.

نتیجه‌گیری

مهم‌ترین بخش سرور قطعات آن است و بدون وجود آن‌ها هدف اصلی سرور تحقق نمی‌پذیرد. قطعات معیوب یا فاقد اعتبار نیز موجب کارایی و عملکرد نامطلوب سرور می‌شوند. در نتیجه قطعاتی ثمربخش هستند که اصالت و اعتبار آن‌ها مورد تایید باشد و قابلیت‌های آن‌ها مطابق با نیازهای ما باشند. در این مطلب به معرفی چند نمونه از مهم ترین تجهیزات سرور و شبکه پرداخته شد تا هنگام خرید، راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید.

با فراگیرشدن کاربران اینترنتی و افزایش روزافزون فعالیت‌های مجازی، سرورهای دارای قطعات قدیمی نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای متنوع آن‌ها باشند؛ بنابراین، لازم است که قطعات سرور به‌طور مداوم بروزرسانی و ارتقا داده شوند. یکی از مطمئن‌ترین راه‌های خرید قطعات سرور مراجعه به سایت فناوران آتیه گئومات است که با امکان تهیه بروزترین و پیشرفته‌ترین قطعات، موجب دستیابی به بالاترین سطح بازدهی سرور می‌شود. فقط کافی است از محصولات و خدمات این سایت دیدن کنید.

 

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

همچنین ببینید

Choosing silver earrings according to the shape of the face 310x165 - انتخاب گوشواره نقره با توجه به فرم صورت

انتخاب گوشواره نقره با توجه به فرم صورت

پایگاه خبری دنیای برند، یکی از سخت‌ترین کارها برای خانم‌ها، انتخاب گوشواره نقره ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *