شهر خلاق

کسب برند شهر خلاق، شهر جوانرود استان کرمانشاه

کسب برند شهر خلاق برای شهر جوانرود اقدام مهم و بزرگی بود اما حفظ و تثبیت آن بسیار دشوارتر است.

پایگاه خبری دنیای برند، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی جوانرود روز دوشنبه با اشاره به ویژگی و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان گفت: در میان ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور، ۶۰ شهر به عنوان شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور معرفی شده‌اند که در این میان جوانرود به عنوان شهر خلاق هنرهای تجسمی (عکاسی) انتخاب و معرفی شده است.

مسعود قادری افزود: شهرستان جوانرود ظرفیت بسیار خوبی همچون انجمن‌های مختلف فرهنگی، هنری، زیست محیطی و… در زمینه شبکه شهرهای خلاق دارد.

وی اظهار داشت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است.

فرماندار جوانرود نیز با اشاره به پیوستن جوانرود به مجموعه ۶۰ شهر خلاق کشور گفت: این موفقیت حاصل تلاش فعالان و هنرمندان حوزه فرهنگ و هنر است.

رستگار یوسفی با بیان اینکه شبکه شهرهای خلاق بر مبنای برنامه‌های فرهنگی متمرکز است، افزود: کسب برند شهر خلاق اقدام مهم و بزرگی بود اما حفظ و تثبیت آن بسیار دشوارتر است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی با یادآوری ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان جوانرود اظهار داشت: باید تلاش کنیم که این عنوان فرهنگی برای همیشه ماندگار بماند.

رییس انجمن عکاسان جوانرود هم گفت: مرحله نخست طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام فراخوان و آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت آغاز و سپس با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری و با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و رییس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ ساعت برای یکهزار و ۲۰۰ نفر انجام شد.

ادریس خسروی زاده افزود: انجمن عکاسان شهرستان جوانرود توانست با ارائه طرحی در شش محور به مرحله نهایی راه یاید و در میان ۶۰ شهر خلاق کشور قرار بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت انجمن عکاسان جوانرود اظهار داشت: این موفقیت حاصال تلاش چهار ساله جوانان مستعد و با انگیزه این شهرستان در زمینه هنر عکاسی است.

یکی دیگر از اعضای انجمن عکاسان شهرستان جوانرود نیز با بیان اینکه حفظ و تثبیت این موفقیت نیاز به مشارکت همگانی دارد، گفت: از عموم مردم بویژه علما و روحانیون، مسوولان و اقشار مختلف مردم انتظار داریم در راستای تحقق برنامه‌های شهرخلاق به ما کمک کنند.

محمدعزیز مرادی افزود: پس دو سال عنوان اجرای این طرح دوباره مورد داوری قرار می‌گیرد که برای حفظ و ماندگاری عنوان شهر خلاق همه ما باید تمام تلاش خود را بکار گیریم.

شهرستان جوانرود با بیش ۷۵ هزار نفر جمعیت در۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ایرنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *