شهر خلاق

کسب برند شهر خلاق، شهر جوانرود استان کرمانشاه

کسب برند شهر خلاق برای شهر جوانرود اقدام مهم و بزرگی بود اما حفظ و تثبیت آن بسیار دشوارتر است.

پایگاه خبری دنیای برند، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی جوانرود روز دوشنبه با اشاره به ویژگی و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان گفت: در میان ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور، ۶۰ شهر به عنوان شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور معرفی شده‌اند که در این میان جوانرود به عنوان شهر خلاق هنرهای تجسمی (عکاسی) انتخاب و معرفی شده است.

مسعود قادری افزود: شهرستان جوانرود ظرفیت بسیار خوبی همچون انجمن‌های مختلف فرهنگی، هنری، زیست محیطی و… در زمینه شبکه شهرهای خلاق دارد.

وی اظهار داشت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است.

فرماندار جوانرود نیز با اشاره به پیوستن جوانرود به مجموعه ۶۰ شهر خلاق کشور گفت: این موفقیت حاصل تلاش فعالان و هنرمندان حوزه فرهنگ و هنر است.

رستگار یوسفی با بیان اینکه شبکه شهرهای خلاق بر مبنای برنامه‌های فرهنگی متمرکز است، افزود: کسب برند شهر خلاق اقدام مهم و بزرگی بود اما حفظ و تثبیت آن بسیار دشوارتر است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی با یادآوری ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان جوانرود اظهار داشت: باید تلاش کنیم که این عنوان فرهنگی برای همیشه ماندگار بماند.

رییس انجمن عکاسان جوانرود هم گفت: مرحله نخست طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام فراخوان و آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت آغاز و سپس با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری و با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و رییس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ ساعت برای یکهزار و ۲۰۰ نفر انجام شد.

ادریس خسروی زاده افزود: انجمن عکاسان شهرستان جوانرود توانست با ارائه طرحی در شش محور به مرحله نهایی راه یاید و در میان ۶۰ شهر خلاق کشور قرار بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت انجمن عکاسان جوانرود اظهار داشت: این موفقیت حاصال تلاش چهار ساله جوانان مستعد و با انگیزه این شهرستان در زمینه هنر عکاسی است.

یکی دیگر از اعضای انجمن عکاسان شهرستان جوانرود نیز با بیان اینکه حفظ و تثبیت این موفقیت نیاز به مشارکت همگانی دارد، گفت: از عموم مردم بویژه علما و روحانیون، مسوولان و اقشار مختلف مردم انتظار داریم در راستای تحقق برنامه‌های شهرخلاق به ما کمک کنند.

محمدعزیز مرادی افزود: پس دو سال عنوان اجرای این طرح دوباره مورد داوری قرار می‌گیرد که برای حفظ و ماندگاری عنوان شهر خلاق همه ما باید تمام تلاش خود را بکار گیریم.

شهرستان جوانرود با بیش ۷۵ هزار نفر جمعیت در۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ایرنا

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *