میراث فرهنگی کردستان

ثبت و شناسایی میراث فرهنگی و تاریخی کردستان، نوعی برند سازی است

به گزارش خبرنگار مهر، عضو شورای علمی دانشنامه فرهنگ و تمدن کردستان شامگاه شنبه در نشست خبری رئیس و اعضای شورای علمی دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان با اصحاب رسانه، اظهار داشت: ثبت و شناسایی میراث فرهنگی و تاریخی کردستان نوعی ظرفیت سازی و برند سازی است و می خواهیم فرهنگ کردستان را به نسل های آینده و دیگر کشورها معرفی کنیم.

دانشنامه فرهنگ و تمدن کردستان محور رسیدن استان به توسعه است

کیومرث ایراندوست گفت: با توجه به اینکه فرهنگ زیربنای توسعه شناخته می شود، تدوین این دانشنامه می تواند یک محور محرکه برای توسعه این استان باشد.

وی هدف کلی تدوین دانشنامه را هدفی در راستای توسعه استان دانست و افزود: فرهنگ به عنوان محور توسعه کردستان یکی از مهمترین بخش‌هایی است که می‌توان از آن به‌عنوان بستر توسعه با رویکرد کاربردی استفاده کرد و تدوین این دانشنامه این فرصت را فراهم کرده است.

عضو شورای علمی دانشنامه فرهنگ و تمدن کردستان ادامه داد: اقتصاد فرهنگ و هنر در قالب دانشنامه ظرفیت‌سازی شده و در عین حال می تواند به برندسازی فرهنگ کردستان نیز در سطح کشور و حتی بین الملل کمک کند.

ایراندوست با بیان اینکه موضوعات تعریف شده در تدوین این دانشنامه در عین اینکه علمی و دقیق است، یادآور شد: دانشنامه فرهنگ و تمدن کردستان دارای سادگی و قابل فهم برای عموم است و در عین سادگی تلاش شده تا موضوعات به بهترین شکل ممکن مطرح و بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه شورای علمی از تنوع موضوع، افراد و عنوان استقبال می‌کند، بیان کرد: این دانشنامه مختص استان کردستان است و به همین خاطر از تولیداتی که این توانایی را دارند که در چارچوب معرفی تاریخ، تمدن و فرهنگ کردستان در این دانشنامه گنجانده شوند، استقبال می‌شود.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.