گوگل به آمازون می بازد!

گوگل به آمازون می بازد!

گوگل در تبلیغات متنی که در نتایج جستجوی (سرچ) می آیند یا سرچ ادز (search advertising) کماکان رتبه اول را دارد. اما آمازون در حال پیشروی به رتبه دوم است و دارد گوی سبقت را از گوگل می رباید.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از eMarketer، طبق پیش بینی منتشرشده، بازار جستجو در آمازون در سال ۲۰۱۹ ۳۰٪ افزایش می یابد و ارزش این برند به ۷ میلیارد دلار خواهد رسید که ۱۳٪ از کل بازار جستجوی ایالات متحده را تشکیل می دهد.

در سال ۲۰۲۱، سهم آمازون در جستجو از ۱۳٪ در سال جاری به ۱۶٪ می رسد و ارزش این برند به ۱۱.۷ میلیارد دلار افزایش می یابد، در حالی که ارزش برند گوگل به ۷۰.۵٪ کاهش می یابد.

نیکول پرین، تحلیلگر اصلی eMarketer و نویسنده گزارش، گفت: شاهد این هستیم که گوگل با افزایش سهم آمازون، سهم خود را دارد از دست می دهد. بازار جستجو در آمازون به لطف جستجوی کاربرانی که به دنبال محصولات هستند، دارد رشد می کند.

amazon search ad share - گوگل به آمازون می بازد!

آمازون تنها موتور جستجو است که سهم بودجه های تبلیغاتی آن در سال ۲۰۲۱ رشد خواهد کرد، زیرا آمازون تنها گزینه مقیاس بندی شده در کنار  گوگل و Microsoft Bing است. 

در حالی که هنوز نمایش لیست تبلیغات متنی در گوگل بالا است، طبق نظر سنجی ها، رشد جستجوهای انجام شده به دنبال یک محصول در آمازون نیز شروع شده است.

این پیش بینی مبتنی بر تجزیه و تحلیل کمی و کیفی داده های شرکت های تحقیقاتی، سازمان های دولتی، شرکت های رسانه ای و داده های شرکت های عمومی و همچنین مصاحبه با مدیران در رسانه ها و آژانس ها است.

پرین گفت: آمازون دارد سهم خود را به دست می آورد در حالی که دیگران دارند ضرر می کنند.

در کل، بازار تبلیغات جستجوی آمریکا در سال ۲۰۱۹ با رشد  ۱۸ درصدی به ارزش ۵۵ میلیارد دلار می رسد.

رشد سریع آمازون در بازار جستجو هنوز به یک تهدید جدی برای گوگل تبدیل نشده است، اما همچنان رو به افزایش است. اما آمازون در نهایت می تواند سرمایه ای که تا الان ازآنِ گوگل بوده را از چنگش در بیاورد.

آمازون همچنین دارد روی نمایش تبلیغات نیز کار می کند تا تبلیغات برندها را بگیرد.

در حالی که قدرت آمازون در بازار جستجو با گوگل یکسان نیست، اما این رقابت در حال رشد، برای بازاریابان بسیار خوب است. گوگل مدت ها است که بر بازار جستجو سلطه دارد و این باعث شده که رقیب جدید بسیار نوآورانه عمل کند.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.