add55371 8b7d 47b9 b17e 3be11da4e3ba 660x330 - نخود ایران برندسازی شد
نخود

نخود ایران برندسازی شد

مرغوبترین نخود ایران برند سازی و از صادرات این محصول به نام استان‌های دیگر جلوگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از سفیر افلاک – مدیرجهاد کشاورزی دلفان، فرود ساروقی اظهار داشت: سطح زیر کشت نخود در شهرستان دلفان بین ۴۰ تا ۴۲ هزار هکتار استو این شهرستان رتبه نخست کشور را در بحث تولید نخود دارد.

وی با بیان اینکه دلفان قطب تولید نخود ایران به شمار می رود افزود: میزان برداشت از این سطح هر ساله به ۳۰ هزار تن می‎رسد امام سال گذشته به دلیل شدت بارندگی ها و وقوع سیلاب تولید نخود در این شهرستان کاهش یافت و به ۱۲ هزار تن رسید.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دلفان عنوان کرد: برای نخستین بار در کنار مزارع بومی نخود، از کشت کاملا مکانیزه و ارقام اصلاح شده به صورت آزمایشی استفاده شد که میزان برداشت در این مزارع هزارو ۶۵۰ تا دو و نیم تن در هکتار بود که این نشان می‌دهد اگر از ارقام اصلاح شده و کشت مکانیزه در شهرستان استفاده شود تولید نخود به ۶۰ هزارتن می رسد.

وی گفت: در بحث فرآوری حبوبات به ویژه نخود نیز سعی شده با معرفی بــــرنــدی برای شهرستان دلـفان، از فروش این محصول در استان های همجوار مانند کرمانشاه و همدان با برند استان‌های دیگر جلوگیری شود.

ساروقی تصریح کرد: دراین راستا دو کارگاه بسته بندی راه اندازی و شروع به کار کرده و چهار تا پنج کارگاه دیگر در نوبت اخذ مجوز است.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.