طرح توانمندسازی تولید

نتایج موفق به کارگیری سربازان نخبه در طرح توانمندسازی تولید

پایگاه خبری دنیای برند، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت از موفق بودن به کارگیری سربازان نخبه در طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار خبر داد.

برات قبادیان در حاشیه سومین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه وزارت صمت ۱۱ طرح کلیدی ملی را تدوین و در حال اجرا دارد گفت: یکی از این طرح‌ها در راستای مشارکت صنعت و دانشگاه و ایده پردازی نخبگان دانشگاهی است که به شکل طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح یکی از موفق‌ترین طرح‌های کشور در راستای تنظیم و تسهیل مشارکت صنعت و دانشگاه است که در سه بخش استاد تاپ، دانشجوی تاپ و سرباز تاپ، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

قبادیان گفت: در این طرح نخبگان ما به جای اینکه دو سال دوره سربازی خود را در مراکز نظامی بگذرانند در زمان صلح دوره سربازی خود را در مراکز تحقیق، توسعه و طراحی واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری می‌گذرانند و توان خود را برای حل مسئله و ایجاد نوآوری و فناوری در این واحد‌ها به کار می‌گیرند که معتقدیم بسیاری از مسائل موجود در واحد‌های صنعتی و معدنی ما با همین طرح حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان این که در کنار داشتن منابع خدادادی مانند معادن، دارا بودن فناوری و ایجاد ارزش افزوده نقش مهم تری دارد افزود: ایجاد ارزش افزوده و یا به عبارت ساده‌تر جلوگیری از خام فروشی با استفاده از فناوری و ایده‌های نو محقق می‌شود و می‌تواند محصولات اولیه را به محصولاتی با ارزش چندین برابر بالاتر تبدیل و همراه با توسعه برای کشور ایجاد اشتغال نماید.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: در این باره ما از دنیا عقب هستیم که دلیل اصلی آن هم فاصله میان دانشگاه‌ها با اقتصاد، صنعت و جامعه است، اما با طرح‌های تعریف شده در مشارکت میان صنعت و دانشگاه در حال جبران این عقب افتادگی هستیم.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20191211092525637 310x165 - 5 مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

۵ مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

مونیکا اشنیتزر استاد گروه اقتصاد تطبیقی دانشگاه لودویگ مونیخ (LMU) و رئیس شورای تخصصی اقتصاد …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x