62921082 660x330 - زاکربرگ: «کوئست ۳» از ویژن‌ پرو اپل بهتر است

زاکربرگ: «کوئست ۳» از ویژن‌ پرو اپل بهتر است

مارک زاکربرگ موسس شرکت متا در ویدیویی که به تازگی در اینستاگرام به اشتراک گذاشته، نظر خود را در مورد هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو شرکت اپل می‌گوید و اظهار می‌کند که خودش آن را امتحان کرده است و معتقد است هدست شرکت متا موسوم به Quest ۳ از هر نظر از ویژن پرو بهتر است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو(Vision Pro) محصول جدید شرکت اپل ممکن است با صفحه نمایش خیره کننده و طراحی شیک خود دنیا را به خود خیره کرده باشد، اما همه متقاعد نشده‌اند که بهترین هدست موجود در بازار است.

به نقل از آی‌ای، اکنون یکی از بزرگترین رقبای اپل یعنی مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا(Meta) انتقاداتی به این دستگاه و سازنده آن وارد کرده است و گفته که به اعتقاد وی هدست واقعیت ترکیبی «کوئست ۳» متا از هر نظر از ویژن پرو بهتر است.

چرا Quest ۳ محصول بهتری است؟

زاکربرگ به تازگی ویدیویی در اینستاگرام به اشتراک گذاشته تا افکار خود را در مورد ویژن پرو که خودش آن را امتحان کرده است، به اشتراک بگذارد. او آن را با Quest ۳ مقایسه کرده است.

زاکربرگ این ویدیو را با استفاده از قابلیت ضبط ویدیویی Quest ۳ فیلمبرداری کرده که به کاربران اجازه می‌دهد دنیای واقعی را به صورت رنگی از طریق دوربین هدست ببینند.

در نهایت زاکربرگ در این ویدیو اعلام می‌کند که هدست Quest ۳ نه تنها ارزش خرید بیشتری دارد، بلکه از هر نظر محصولی بهتر از ویژن پرو است.

در واقع زاکربرگ به صراحت می‌گوید از اینکه Quest ۳ از نظر عملکرد تقریباً در همه جنبه‌ها، از راحتی گرفته تا حرکت و محتوا بهتر از ویژن پرو است، شگفت‌زده شده است.

زاکربرگ می‌گوید که فکر می‌کند Quest ارزش خرید بسیار بیشتری دارد، چرا که تقریباً یک هفتم ویژن پرو قیمت دارد.

زاکربرگ می‌گوید، پس از امتحان کردن ویژن پرو احساس می‌کند که هدست Quest در مجموع در اکثر مواردی که به واقعیت ترکیبی مربوط است، محصول بهتری است.

به گفته وی، هدست کوئست ۱۲۰ گرم سبک‌تر از ویژن پرو است که در استفاده طولانی مدت تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. کوئست ۳ همچنین برخلاف ویژن پرو که به منبع تغذیه جداگانه نیاز دارد و می‌تواند حرکت کاربر را محدود کند، سیم یا بسته باتری ندارد.

وی افزود که Quest ۳ نسبت به Vision Pro میدان دید وسیع‌تری نیز دارد که به معنای غوطه‌وری بیشتر و دید تونلی کمتر است.

مارک گورمن از بلومبرگ که تحلیلگر اپل است نیز گفته است که ویژن پرو به عنوان یک محصول نسل اول احتمالاً به چهار نسل اصلاح نیاز دارد تا یک محصول ایده‌آل باشد.

ارزش خرید بیشتر

زاکربرگ همچنین از کنترل‌کننده‌های دقیق Quest ۳ تمجید کرد که به گفته او برای انجام و اجرای بازی‌ها عالی هستند و یک منبع محتوای عمیق‌تر و غنی‌تر را نسبت به ویژن پرو که بیشتر به ردیابی دستی و کنترل صوتی متکی است، می‌دهند.

او نشان داد که چگونه Quest ۳ می‌تواند صفحه‌های مجازی غول‌پیکر را پوشش دهد و به کاربران یک فضای کاری انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم را ارائه دهد.

البته زاکربرگ تصدیق کرد که ویژن پرو از صفحه نمایش با وضوح بالاتری نسبت به Quest ۳ برخوردار است، اما گفت که با تاری در حرکت همراه است که می‌تواند تجربه کاربر را خراب کند.

وی همچنین اعتراف کرد که ویژن پرو دارای ویژگی ردیابی چشمی خوبی است که رابط کاربری خوبی را ممکن می‌کند. او فاش کرد که متا آن حسگرها را در Quest Pro که نمونه اولیه هدستی است که هرگز عرضه نشد، دارد و در آینده آنها را به محصول خود برمی‌گرداند، اگرچه مشخص نکرد که منظورش به کدام هدست است.

او همچنین به وضوح اشاره کرد که Quest ۳ تجربه استفاده از یوتیوب را ارائه می‌دهد که ویژن پرو هنوز فاقد آن است.

زاکربرگ پیش‌بینی کرد که برخی از طرفداران اپل ممکن است با نظر او مخالف باشند و گفت که برخی از طرفداران این شرکت هر زمان که کسی سوال کند که آیا اپل در یک دسته بندی جدید پیشتاز است یا نه، ناراحت می‌شوند. او به آنها یادآوری کرد که مدل بسته اپل همیشه برنده نبوده، همانطور که مدل بازتر ویندوز شرکت مایکروسافت بر بازار رایانه‌های شخصی تسلط پیدا کرد. وی سپس متا کوئست را به عنوان جایگزینی بهتر برای اپل ویژن پرو مطرح کرد.

مارک زاکربرگ این ویدیو را با گفتن اینکه هدست بعدی متا Quest ۳ Lite نام خواهد داشت، پایان داد و افزود که این هدست یک نسخه ارزان‌تر از Quest ۳ خواهد بود که همین سال جاری به بازار عرضه می‌شود.

وی همچنین گفت که متا در حال کار با شرکت ال‌جی بر روی یک جانشین برای هدست Quest Pro پیشرفته است که در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود.

وی در پایان گفت از اینکه سخت‌افزار و نرم‌افزار متا در چند سال آینده چگونه تکامل می‌یابند و چگونه با کاری که اپل در ویژن پرو انجام داده است، تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، هیجان‌زده است.

پایان

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *