WhatsApp Image 2019 10 05 at 14.38.02 1 660x330 - تجربه برندها در دنیای واقعی و دیجیتال

تجربه برندها در دنیای واقعی و دیجیتال

در حوزه تجربه برند، برندها تکنولوژی را به گونه ای با تجربیات واقعی ادغام می کنند که بتوانند در دنیای واقعی با مخاطبان ارتباط برقرار نمایند.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از campaignlive، تلاقی حوزه های رایانش ابری، هوش مصنوعی (AI) و واقعیت چندگانه یا مختلط (mixed reality)، باعث شده است که برندها فرصت بیشتری برای تجربه شدن توسط مخاطبان داشته باشند. همچین فضای پرمعناتر، مرتبط، همه جانبه و چشم گیرتری را برای تجربه برندها فراهم می آورد. برندها ضمن شکل گرفتن، می توانند تجربیات و رویدادهای واقعی را بسازند و شخصی سازی نمایند.

به علاوه، با رونمایی از فناروی ۵G، پتانسیل قابل توجهی برای سرمایه گذاری بر دستگاه هایی که نمایشگر محتوا هستند وجود دارد. به ارتباط بین دنیای واقعی و نمایش آن بروی یک صفحه هوشمند، فکر کنید. زمانی که شما در یک رویداد ورزشی حضور دارید، می توانید بازی را در زمین تماشا کنید و در عین حال اطلاعات، آمار و اخبار مربوط به همان بازی و رویداد توسط رسانه ها منتشر شده و هر لحظه به روز رسانی می شود. با استفاده از ۵G می توانید قابلیت های دیگری را تجربه کنید؛ رویداد را از زوایای دید مختلف، مثلا از دید بازیکنان مشاهده نمایید. در این صورت از این تجربه که تکمیل و تقویت شده لذت بیشتری می برید.

بیشتر بدانیم!

cq5dam.web .816.480 1 300x176 - تجربه برندها در دنیای واقعی و دیجیتال

در ادامه، این مفاهیم را در مثالی به طور گویا بررسی می نماییم.

برای مثال، آژانس بازاریابی برند George P. Johnson، که با تعدادی از پرچم داران تکنولوژی در جهان همچون سیسکو، آی بی ام و گوگل همکاری می کند، تجربه برند را حول محور تکنولوژی طراحی می کند. Nick Riggall، مدیر ارشد تکنولوژی های نوظهور در این آژانس می گوید: فناوری های نظیر رایانش ابری، هوش مصنوعی (AI) و واقعیت چندگانه یا مختلط (mixed reality) به دسترسی سریع کاربران کمک می کنند، بسیار قابل انعطاف هستند و با قابلیت «وصل کردن و بازی کردن» باعث می شوند که این فناوری مقرون به صرفه تر باشد.

وی می گوید: ما تلاش نمودیم تا استفاده از تکنولوژی برای انجام کارهای روزمره برای مخاطبان طبیعی تری شود. کارهایی مانند خرید بلیط و ثبت نام از طریق گوشی موبایل که در این صورت تجربه برند بهتری را ارائه می دهیم.

brand experience report 2017 Future trends experiential 2017062710050119 300x199 - تجربه برندها در دنیای واقعی و دیجیتال

به عنوان مثال ، آژانس George P. Johnson، برای فروش بلیط و محتوای موبایلی آن، با برند نایک همکاری کرده است. هدفش از این اقدام این بوده است که در عین حالی که از تکنولوژی در فروشگاه های نایک استفاده کرده است، بتواند برندهای ورزشی دیگر را نیز درگیر نماید.

در حالی که پتانسیل هوش مصنوعی را نمی توان دست کم گرفت، هنوز عدم اطمینان زیادی در مورد میزان تأثیر این فناوری بر تجربیات برند وجود دارد. ممکن است سال ها طول بکشد تا برندها بتوانند از پتانسیل های خود به طور کامل استفاده کنند، اما Riggall معتقد است که همین امر هم بسیار هیجان انگیز می است.

برای برندهایی که از رسانه های دیجیتالی دست اول و موبایل در استراتژی خود استفاده می کنند، مبحث «تجربه برند» به عنصر مهمی از ترکیب بازاریابی آنها تبدیل شده است. کاربران به راحتی می توانند از طریق این رسانه ثبت نام کرده و به این خدمات برندها و یا رقیبان آنها دسترسی یابند. این امر چالش جالبی را برای برندها ایجاده کرده است. چالشی که باعث می شود برندها فقط به تکنولوژی های دیجیتال بسنده نکنند و بر تجربه برند در دنیای واقعی سرمایه گذاری کنند می تواند توجه مشتری را جلب کرده و آن را پایدار نگه دارد.

مخاطبان در دنیای واقعی و زمانی که در یک محیط به صورت زنده با آن ها ارتباط می گیرید، همدل تر هستند. در این فضا می توانید آنها را به شکل ملموس تست کنید و بازخورد بگیرید،  بر خلاف فضای مجازی که ناشناس باقی می مانند.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.