WhatsApp Image 2019 10 05 at 16.03.47 660x330 - تجربه برند چیست؟

تجربه برند چیست؟

تجربه برند (brand experience) نوعی بازاریابی تجربی است که دربرگیرنده مجموعه ای از شرایطی است که یک شرکت به منظور تأثیرگذاری بر احساسات مشتری نسبت به یک محصول خاص یا نام شرکت ایجاد می کند.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از techtarget، شرکت ها با ترکیب حالت های گوناگونی که مصرف کننده برای تعامل با یک برند از آن استفاده می کند، سعی دارند با ایجاد فضایی مملو از حسن تفاهم، اطمینان و اعتماد، بین برند و یک نیاز یا احساس خاص ارتباط برقرار نمایند.

تجربه برند که معمولا توسط کارکنان بخش بازاریابی یا مدیریتی مدیریت می شود، به این معنی است که تجربه ای حسی برای کاربر ایجاد نماید. تجربه ای که نزد مصرف کننده ماندگار باشد. این استراتژی از طریق ارتباط و تعامل با مخاطب موردنظر، کمک می کند تا آگاهی از برند نزد مصرف کننده به وفاداری به برند تبدیل شود.

4 - تجربه برند چیست؟

نمونه هایی از تجربه برند


بسیاری از جنبه های تجربه مشتری در ساخت تصویر برند نزد مصرف کننده، نقش دارد. شرکت ها به منظور تأثیرگذاری بر نگرش های مربوط به برند خود، به مولفه های زیادی متکی هستند که عبارتند از:

  • تبلیغاتی که یک مخاطب خاص یا گستره ای از مخاطبان را مورد هدف قرار می دهد، به عنوان افزونه ای از احساس و شخصیت برند ایجاد می شود.
  • طراحان برای تبلیغات، محتوای وب و سایر موارد بازاریابی خود رنگ هایی را انتخاب می کنند که در مراحل مختلف احساسات مورد نظر را در مشتریان به وجود می آورد.
  • شرکت ها تلاش می کنند تا ماجراهای موجود در جامعه، دیدگاه های سیاسی، تعطیلات و نقاط عطف مهم زندگی را در برندسازی خود درج کنند.
  • خدمات کاملی که به مشتری ارائه می دهید، تصویر مثبتی از تجربه کاربر را در او ایجاد می کند و باعث می شود آنها تمایل بیشتری برای خرید و بازگشت به برند شما داشته باشند.
  • سازمان ها تلاش می کنند در دنیای دیجیتال و آنلاین حضوری قوی داشته باشند. در این صورت، زمانی که مشتری نیازی دارد که می داند یک برند می تواند آن را براورده نماید، نام برند در ذهنش ثبت می شود.
  • شرکت ها حضور آنلاین برند خود را از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها و اپلیکیشن های خود ایجاد می کنند.
  • تبلیغاتی مانند تخفیف و کوپن یا برنامه پاداش مشتری باعث می شود کسب و کار جدیدی متولد شود و تجربیات مثبتی را برای مشتریان به وجود می آورد.
  • ایجاد شعر و موسیقی تبلیغاتی جذاب، یک برند را در ذهن مشتری تثبیت می کند.
  • لوگوها، برندسازی، طرح بندی و علائم و نشانه ها همگی می توانند به گونه ای طراحی شوند که احساسات مدنظر همچون اعتماد، هیجان و یا قابلیت اطمینان را منتقل کنند.
  • بسیاری از شرکت ها یک خبرنامه دوره ای منتشر می کنند که برای مخاطبان هدف آنها جالب است و اخبار مربوط به برند را در بر می گیرد.
  • شرکت ها هزینه های مربوط به جانمایی محصول را می پردازند. همچنین سخنگویانی را استخدام می کنند تا محصولاتشان را در فیلم ها، آگهی های تبلیغاتی عرضه نمایند تا مشتریان را به استفاده از برند خود ترغیب نمایند.

 

 

 

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …