e30b8086 22a5 4afe add3 3df2c5a21df7 660x330 - رونمایی از برند جام جهانی 2022 قطر

رونمایی از برند جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

برند جام جهانی جدید که توسط یک مشاور پرتغالی طراحی شده‌ است، از شال زمستانی عرب‌ها و ریگ‌های روان در کویر الهام گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری برند – به نقل از سایت designweek  هویت برند جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی شده است. لوگوی جدید این برند که در شهر دوحه پایتخت قطر رونمایی شده است، در شهرهای مختلف جهان اعلام شده است.

لوگوی جدید که توسط مشاور پرتغالی طراحی شده است، عدد هشت، نماد بی‌نهایت و خوشنویسی عربی را در قالب یک شکل منحنی به تصویر می‌کشد به گفته فیفا، سنت را با مدرنیته ادغام کرده است.

قطر در سال ۲۰۱۰ برنده مسابقه جام جهانی شد و ایالات متحده، استرالیا و ژاپن را در این مرحله شکست داد. برند جدید جام جهانی قطر بسیاری ازآداب و رسوم کشور قطر و موقعیت فرهنگی آن در آسیا را دربرمی‌گیرد.

گفته می شود نماد اصلی این برند الهام گرفته از شال های پشمی سنتی عربی است که در ماه های زمستان در سراسر آسیا پوشیده می شود. این ایده به نوعی اعلام زمان برگزاری مسابقات نیز هست که در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ برای اولین بار در تاریخ جام جهانی برگزار خواهد شود. (مسابقات جام جهانی قبلاً همیشه بین ماه های مه و ژوئیه برگزار شده است).

فیفا همچنین اشاره کرده است که چگونه «منحنی های مواج» در لوگوی جدید نمایانگر حرکت تپه های شنی و ماسه‌های کویر است که در سراسر کشور قطر یافت می شود. همچنین عدد هشت نشانگر هشت استادیومی است که میزبان مسابقات خواهد بود.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.