8034ab25 9687 431c 85dc 97d217a4e192 660x330 - سمت های مختلف در یک آژانس برندسازی

سمت های مختلف در یک آژانس برندسازی

پایگاه خبری دنیای برند – موقعیت های شغلی مختلفی در یک آژانس برندسازی وجود دارد. پیدا کردن نقش مناسب برای شما، در واقع به این معنی است که علاقه شما به کدام سو می رود؟

هر کدام از سمت‌ها دارای عملکردهای مهم و خاصی هستند، اما هنگامی که صحبت از حمایت و رشد یک برند می‌شود، تمام آن ها کنار هم مسئولیت یکسانی دارند.

سمت های مشتری مدارانه

۱. رئیس کل امور مشتریان

این شخص واسطه بین تیم خلاق و مشتری است و دایره مسئولیت هایش موارد زیر را دریرمی‌گیرد:

هدایت تیم برای ارائه بالاترین سطح خدمات به مشتری
ارتقاء دامنه کسب و کار با مشتریان فعلی
همکاری با سایر مدیران ارشد جهت ایجاد مشتریان جدید
استفاده از مهارت های خود برای تشویق و ترغیب مشتریان و آژانس، در قالبی خلاقانه و استراتژیک

۲. مدیر امور مشتریان

مدیر امور مشتریان به صورت روزانه و به دقت با مشتریان همکاری می‌کند. وی اطمینان حاصل می‌کند که کار به تیم خلاقی سپرده شده باشد و به موقع به مشتری ارائه می‌گردد. یک مدیر خلاق، راه‌حل‌های نوآورانه ارائه می‌دهد و توانایی این را دارد که آینده را از زوایای مختلف و بزرگی ببیند. زمانی که پای مشتریان به میان می‌آید، برند، مقوله مهم این سمت خواهد بود.

۳. سرپرست اجرایی امور مشتریان

سرپرست اجرایی امور مشتریان، به هماهنگی های روزانه در تیم مشتری رسیدگی می‌کند. وی همچنین به عنوان اصلی‌ترین نقطه تماس با مشتری عمل می کند.
سمت های خلاقانه / طراحی

۴. کارگردان خلاق

این نقش مسئولیت های کلی برای رسیدگی به کیفیت کار نهایی و خلاقانه، هدایت تیمی از کارمندان خلاق و داشتن بینش برای برندها و مفاهیم خلاقانه مرتبط با آنها را دربرمی‌گیرد. همچنین از دیگر مسئولیت های کارگردان خلاق این است که اطمینان حاصل نماید که ارزش برندها و پیام‌ها در آثار هنری مدیا نمایش داده شوند.

۵. کارگردان هنری

وی مسئول رسیدگی به خروجی های بصری تمام کارها و نظارت بر تمام مراحل خلاقانه و کار پیش از ارائه به مشتری است. از قابلیت‌های کارگردان هنری مالتی تسکینگ (انجام چندین کار بطور همزمان) و آگاه بودن از سبک ها و ترندها است.

۶. مدیر طراحی

مدیر طراحی بر طراحی برندسازی و تبلیغات برای مشتری نظارت دارد. وی مسئول این است که از مطابقت طرح با نیاز مشتری و همچنین تصویری که می‌خواهند برای شرکت / محصول ترویج کنند اطمینان حاصل نماید.

۷. طراح

به نظر بسیاری از مردم رسیده است که واژه «طراح» به دلیل محبوبیت روزافزون، ابهامات زیادی را بوجود آورده است. این سمت طیف گسترده ای از وظایف را پوشش می‌دهد و می‌تواند از طراحی لوگو گرفته تا طراحی دیجیتال، بسته بندی یا طراحی گرافیکی را شامل شود.

۸. عکاس / تهیه کننده صوتی-بصری

پرشور است، می داند کدام تصویر داستان را بیان می کند. برخی آژانس ها با عکاسان خارجی و تولید کنندگان صوتی-بصری همکاری می کنند.
نقش های استراتژیک

۹. استراتژیست برند / برنامه‌ریز برند

از اهداف وی این است که سازگاری و مؤثری پیام برند را در تحقیق، تجزیه و تحلیل و روند داده های بازار تضمین نماید و در مورد زمینه‌های توسعه‌مند در آینده، اطلاعات و داده های مشتریان گزارش تهیه نماید.

حوزه دیجیتال را فراموش نکنید!

۱۰. رئیس بخش دیجیتال / استراتژیست دیجیتال / توسعه‌دهنده / توسعه‌دهنده وب

زمانی که صحبت از ارتباطات بازاریابی و پیام‌سانی برند می‌شود، دنیای دیجیتال عهده‌دار امور می‌شود و اهمیت این سمت افزایش می یابد. این سمت تأیید می‌نماید که ضروری است که کمپین‌ها و تبلیغات بتوانند از طریق اینترنت به جریان دربیایند و به شکل آنلاین کاربرد داشته باشند. هنگام صحبت از ایده‌های کمپینی می‌داند که چه چیزی بصورت آنلاین جواب می‌دهد و چه چیزی نمی‌دهد.

در نتیجه

حتما به یاد داشته باشید که هر یک از آژانس‌ها و تیم‌های برند و بازاریابی‌شان متفاوت هستند. هرکسی نقش خود را دارد که احساس می‌کند نیاز سازمان و همچنین مشتری های آن را برآورده می‌کند. این نقش‌ها در مقایسه با مسئولیت‌ها متفاوت هستند و گاهی اوقات از نظر کاری که شخص در واقع انجام می‌دهد، عنوان آن‌ها در خدمت شغل موردنظر نیست.
برای کار در یک آژانس برندسازی باید بخشی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید، بخشی که نه تنها مناسب مجموعه مهارت‌های شما بلکه متناسب با شخصیت شما است. با توجه به تنوع و تأثیراتی که می توانید داشته باشید، یک آژانس برندسازی یا بخش بازاریابی یکی از هیجان انگیزترین تیم‌هایی است که می‌توانید در آن شرکت کنید.

 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پایگاه خبری دنیای برند تنها با ذکر منبع امکان پذیر است.

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …