What are the characteristics of suitable carpet for office space - موکت مناسب فضای اداری چه ویژگی هایی دارد؟

موکت مناسب فضای اداری چه ویژگی هایی دارد؟

پایگاه خبری دنیای برند، برای پوشش کف فضاهای مختلف از جمله فضای اداری، موکت یکی از مناسب ترین گزینه ها در بین انواع کفپوش به شمار می آید. در صورتی که موکت به درستی انتخاب شده و با شرایط فضای اداری هماهنگ باشد قطعاً بهترین کارایی را داشته و همچنین دوام بسیار بالایی نیز از خود نشان خواهد داد. اما ویژگی های یک موکت اداری چیست؟

 

در کنار قیمت موکت اداری نیاز است که فاکتورهای دیگری را نیز برای خرید بهترین موکت اداری در نظر گرفت. در ادامه با هم بررسی خواهیم نمود که موکت مناسب فضای اداری چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی هایی که یک موکت مناسب فضای اداری باید از آن برخوردار باشد:

در بین انواع موکت اداری ممکن است انتخاب بهترین گزینه کمی دشوار باشد. اما در ادامه چند ویژگی مهم که باید در انتخاب و خرید یک موکت اداری به آن ها توجه داشته باشید آورده شده است که به کمک آن ها می توانید یک موکت مناسب فضای اداری را به خوبی از بین انواع موکت ها تشخص داده و خریداری کنید:

دارای بافتی بادوام

موکت ها را می توان به دو دسته کات پایل و لوپ پایل تقسیم نمود که در واقع تفاوت آن ها در نوع بافت است. بافت موکت های کات پایل به نحوی است که بعد از بافته شدن، الیاف حلقه ای آن بریده شده و به شکل عمودی دیده می شوند. این موکت ها از نظر رنگ و ضخامت متفاوت هستند و همچنین دوام و ماندگاری آن ها بسیار مناسب است اما چندان برای محیط های پررفت و آمد قابل استفاده نیستند چرا که خیلی زود حالت زیبای خود را از دست داده و از طرفی به راحتی قابل نظافت نیستند.

این در حالی است که موکت های لوپ پایل به صورت حلقه ای بافته شده و به همان شکل می مانند. این موکت ها نیز مقاومت بسیار خوبی داشته و با توجه به آن که رد پا روی آن ها باقی نمی ماند انتخاب بسیار مناسبی برای محیط های پررفت و آمد مانند فضاهای اداری هستند. این موکت ها همچنین از آن جایی که امکان نفوذ را به گرد و غبار و… نخواهند داد دیرتر کثیف شده و به راحتی نیز قابل شستشو هستند.

برخورداری از طرح و رنگی مناسب

طرح و رنگ موکت ها نیز همچون قیمت و انواع موکت تایل اداری عاملی موثر در انتخاب بهترین موکت فضای اداری است. موکت های اداری در دو نوع رولی و تایل عرضه می شوند که هر دو تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی دارند. در انتخاب رنگ و طرح موکت اداری نیاز است که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • به کسب و کار موردنظر توجه شود و طبق آن بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
  • به طور معمول انتخاب موکت هایی با رنگ روشن باعث می شود که فضای اداری بزرگ تر دیده شود.
  • شما می توانید با استفاده از رنگ هایی خنثی، فضای کاری خود را حرفه ای تر نشان دهید.
  • این نکته را در نظر داشته باشید که موکت را به رنگی انتخاب نکنید که خیلی زود لکه ها را نشان داده و زیبایی خود را از دست بدهد.
  • همچنین در انتخاب رنگ موکت در نظر داشته باشید که رنگ موردنظر خیلی زود باعث خستگی کارکنان نشود و در روحیه آن ها تاثیر منفی نداشته باشد.
  • معمولاً موکت هایی با طرح های ساده و خلوت و رنگی ملایم و خنثی انتخابی بسیار ایده آل برای یک فضای کاری به شمار می آیند.

 

What are the characteristics of suitable carpet for office space 0 - موکت مناسب فضای اداری چه ویژگی هایی دارد؟ایجادکننده احساس آرامش و راحتی

در فضای اداری نیاز است که همه چیز دست به دست هم داده و فضایی بسیار مناسب برای فعالیت موثر کارکنان را به وجود آورند. یک محیط پر از آرامش و بدون هر گونه استرس و فشار روانی باعث می شود کارکنان حس بهتری داشته و با انرژی بیشتری به کار خود مشغول شوند و این موضوع قطعاً باعث افزایش راندمان کاری خواهد شد. برای آن که یک موکت فضایی پر از آرامش و راحتی را به وجود آورد باید دارای سه ویژگی زیر باشد:

·         عایق صدا

شلوغی رفت و آمد، صحبت کارکنان با یکدیگر و ارباب رجوع و نیز صدای تلفن ها باعث می شود تمرکز کارکنان برای انجام فعالیتشان برهم بخورد. یک موکت اداری مناسب اما در مقابل صدا عایق مطلوبی است و باعث کاهش صدای ناشی از آلاینده های صوتی می شود و فضای آرام تری را به وجود می آورد.

·         عایق حرارت

موکتی که در مقابل سرما و گرما عایق حرارتی داشته باشد فضای مطلوب تری را به وجود می آورد و همچنین نیاز به استفاده از دستگاه های گرم کننده و خنک کننده را در هر فصل کاهش خواهد داد.

·         ضدحساسیت

یک موکت اداری خوب با جذب ذرات معلق در فضا، احتمال ایجاد آلرژی و حساسیت را در افراد کاهش داده و محیط سالم تری را به وجود می آورد.

ضد حریق بودن

برای از بین بردن خطر آتش سوزی در محیط های اداری نیاز است که موکت موردنظر دارای قابلیت خودسوزی باشد و از پخش آتش جلوگیری کند.

حرف آخر

موکت ها انتخاب بسیار مناسبی برای فضای اداری هستند و تنها نیاز است که در انتخاب آن ها به برخی از ویژگی ها توجه شود. همچنین برای خرید بهترین موکت اداری توصیه می شود به سراغ یک فروشگاه معتبر و بزرگ بروید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

هرمدر

هرمدر بهترین برند تولید کننده روتختی و کالای خواب در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری دنیای برند، در دنیای پرشتاب و پرمشغله امروز، خواب به مثابه گوهری نایاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *