معرفی اصفهان به‌عنوان یک برند ملی

تلاش برای معرفی اصفهان به‌عنوان یک برند ملی و بین‌المللی

پایگاه خبری دنیای برند، سید محمدصادق سجادزاده در گفت‌وگو با ایسنا و با بیان اینکه هفته فرهنگی هر شهر، شناسنامه آن شهر است، اظهار کرد: در این هفته تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی هر شهری نه‌تنها برای شهروندان آن، بلکه برای سایر شهرها نیز معرفی و مطرح می‌شود و در کنار می‌تواند توسعه فرهنگ و هنر آن شهر در حوزه‌های مختلف را به دنبال داشته و آن شهر را با توجه به ظرفیت‌هایش به‌عنوان یک برند ملی و بین‌المللی مطرح کند.

او ادامه داد: نخستین کارکرد مثبت هفته فرهنگی، تقویت هویت فرهنگی و شهری برای شهروندان آن شهر است؛ این امر موجب می‌شود شهروندان بیش‌ازپیش به داشته‌ها و ظرفیت‌های شهر خود در حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، هنری پی ببرند و در شناختن هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها و بیان این داشته‌ها به دیگران تلاش کنند.

سجادزاده با بیان اینکه هفته فرهنگی اصفهان یکی از اتفاقات بسیار مثبتی است که می‌تواند به تقویت هویت و احساس تعلق شهری شهروندان اصفهان نسبت به این جهان‌شهر بزرگ بپردازد که درواقع یکی از سرچشمه‌های تمدنی ایران اسلامی است، افزود: این هفته فرصتی است برای اینکه هر چه بیشتر با هویت، فرهنگ و تاریخ این شهر آشنا شده و سعی شود تا از هویت و گذشته و همچنین سرچشمه‌های هویتی این شهر پاسداری شود، ضمن اینکه در این هفته‌، شخصیت‌ها و افرادی گرامی داشته می‌شوند که در طول تاریخ، شخصیت شهر اصفهان را شکل داده، به آن هویت بخشیده و در به وجود آمدن هویت و شخصیت اصفهان در طول تاریخ نقش داشته‌اند.

دبیر هفته فرهنگی اصفهان تصریح کرد: یکی از سیاست‌های و رویکردهای مهم دبیرخانه هفته فرهنگی اصفهان مانند سال گذشته پرداختن به حوزه مفاخر این شهر است، امسال نیز همچون سال گذشته هر یک از روزهای این هفته به نام یکی از مشاهیر اصفهان نام‌گذاری شده که مفاخر انتخاب‌شده به ترتیب روزهای انتخاب‌شده در هفته فرهنگی، شیخ بهایی، حاج میرزا آقا امامی، کمال‌الدین اسماعیل، علی‌اکبر معمار اصفهانی، بانو مجتهده امین، شهید احمد کاظمی و میرفندرسکی است.

او با اشاره به آیین افتتاحیه هفته فرهنگی به‌عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌ها که رویکرد هفته فرهنگی را برای شهروندان تبیین می‌کند، اضافه کرد: امسال آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان با عنوان «هفت شهر عشق» شنبه دوم اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۰ در گذر فرهنگی چهارباغ می‌شود. در این برنامه که کنار مجسمه شیخ بهایی برگزار خواهد شد با استفاده از زبان هنر در قالب یک برنامه نمایشی ترکیبی به معرفی هفت مفاخر انتخاب‌شده برای این هفته پرداخته خواهد شد.

سجادزاده ادامه داد: باید به این امر توجه داشت که هفته فرهنگی اصفهان متعلق به همه شهروندان با هر گروه سنی به‌ویژه نوجوان و جوانان است، به همین دلیل در برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان به‌ویژه برنامه «هفت شهر عشق» سعی شده است که از حالت تخصصی و صرف سخنرانی محور درآمده تا شهروندان بیشتری بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند البته باید به این نکته اذعان داشت رویکرد تخصصی و نخبگانی در برخی از برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان همچون برنامه‌هایی که ویژه مفاخر اصفهان برگزار می‌شود، حفظ‌شده است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: دلیل انتخاب محور چهارباغ برای اجرای برنامه «هفت شهر عشق» این بوده است که گذر فرهنگی در همه شهرهای کشور رویکرد شهروند محور داشته است و به همین جهت در دبیرخانه هفته فرهنگی تصمیم گرفته‌شد که با توجه ظرفیت شهروند محور بودن این گذر فرهنگی و قرارگیری مجسمه شیخ بهایی به‌عنوان یکی از مفاخر هفته فرهنگی، این برنامه درگذر فرهنگی برگزار شود.

همچنین ببینید

برند همراه اول

برند همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری کشور در بخش ارتباط با بازارهای بین‌المللی با حمایت نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور آغاز به کار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *