پایگاه خبری دنیای برند، نظر به انتشار گزارش سالیانه پلتفرم نوبیتکس تصمیم گرفتم دست به قلم شوم و چندخطی درباره‌ی این کشتی عظیم بنویسم.

صرافی نوبیتکس یکی از خوشنام‌ترین صرافی‌های متمرکز ایرانی است که علی‌رغم اعتمادسازی و اطمینان به حفظ دارایی و نقدینگی فعالین حوزه کریپتوکارنسی همچنان درگیر با عدم وجود رگولاتوری صحیح در حوزه رمز ارزهاست.

نبود نماد اعتماد الکترونیکی و پشتوانه سازمان‌یافته حاکمیتی در نگاه اول اعتماد به این پلتفرم را کاهش داده و ریسک مدیریت دارایی‌های دیجیتال را بالا می‌برد. همچنین نوبیتکس علی‌رغم تهدید‌های مستقیم و غیرمستقیم عوامل حاکمیتی در داخل کشور و صرافی‌های متمرکز خارج از کشور و همچنین بنیاد تتر، توانسته در سال‌های اخیر از خود برند تجاری مورد اعتمادی ایجاد کرده و بخش زیادی از بازار فعالین داخل کشور را در حوزه رمزارزها تحت پوشش قرار داده و از این جهت از نظر بنده امری ارزشمند است.

ضمن اینکه ساختار p2p و قراردادهای هوشمند بر بستر بلاکچین‌های مختلف از نظر فنی هم بستر مناسبی برای کیف پول‌های ارز دیجتال ایجاد کرده است.

هرچند به‌طور کلی کنترل دارایی‌ها دیجیتال در هیچ صرافی متمرکزی توصیه نمی‌شود، اما در سال‌های اخیر نوبیتکس در زمینه امنیت اطلاعات و دارایی‌های دیجیتال مشتریانش به‌نظر عملکرد قابل دفاعی داشته است.

همچنان نبود رگولاتوری مؤثر و کمبود دانش علمی مسئولین امر در حوزه ارزهای دیجیتال روزانه مشکلات، معضلات و تهدیدهای بسیاری را برای فعالی این حوزه ایجاد می‌کند. نوبیتکس در بستری فعالیت می‌کند که نه مجوزی در این حوزه هست و نه ارزیابی و نه به‌طور کلی دانشی برای ارزهای دیجیتال در سطح حاکمیت.

این خود گواهی است بر اعتمادسازی برای برند نوبیتکس، زیرا فروش موبایل به انسان‌هایی که با دود ارتباط برقرار می‌کنند، کاری است بس دشوار.

انتشار گزارش دوره‌ای در توسعه برند بسیار مؤثر بوده و جایگاه خود برند و مشتریانش را مشخص می‌نماید. به عنوان مثال جمعیت حدود ۴.۵ میلیون نفری فعالین حوزه رمزارزها که در نوبیتکس فعال هستند ( بیشتر از جمعیت قطر و کرواسی و حدوداً ۱۲۶امین کشور دنیاست.) نشان از مدیریت قوی و اعتمادسازی عمیق می‌دهد. همچنین حجم بازار نیز در بازارهای ارز دیجیتال بسیار مؤثر است. این رقم وقتی جذابتر می‌شود که بدانیم Coinbase دومین صرافی متمرکز مطرح دنیا روزانه ۴۲۲ هزار کاربر فعال در کل دنیا دارد.

در گزارش سالانه نوبیتکس ذکر شده که ۱ میلیون نفر کاربر جدید به این سامانه اضافه شده است که خود نشان از افزایش اهمیت ارزهای دیجیتال در بین اقشار مختلف جامعه داده و بدین ترتیب اهمیت قانون‌گذاری در مورد حفظ سرمایه‌های بخشِ بزرگی از مردم که بابت فرار از تورم افسارگسیخته و آب شدن سرمایه‌ها، به ارزهای دیجیتال پناه برده‌اند بیش از پیش هویدا شده است.

در بخش‌های دیگر این گزارش سالانه به پراکندگی جغرافیایی و جنسیتی و سنی اشاره شده که همانا برای اهل خرد نشانه‌هایی است برای کسب اطلاع از وضعیت اعتماد به دستگاه‌های حاکمیتی و بانکی.

هچنین در گزارش سالانه به تیم توسعه نوبیتکس اشاره شده است. فارغ از هر نتیجه‌ای شهامت نوبیتکس در حرکت به سمت بازارهای DEFI و توسعه بلاکچین در این کوران اقتصادی و بی‌قانونی بسیار ستودنی است. همین‌طور قدرت توسعه بلاکچین در جوانان ایرانی و ارزش‌آفرینی که امکانش وجود دارد را به‌وضوح در موفقیت این سامانه می‌بینیم. جوانانی که به راحتی با حقوق‌های بالای ۲۰۰ هزار دلار در سال در هر کشور دیگری می‌توانند به زندگی بدون نوسان و امن بپردازند. شایسته است این موضوع را در صدر اهمیت در مورد این تیم حرفه‌ای قرار دهیم.

در بخش دیگری از این گزارش به تیم پشتیبانی و امور مشتریان پرداخته شده است که چیزی در حدود ۴۴ درصد از سهم کارکنان شرکت را پوشش داده است. این نشان از مدیریت قوی برای ارائه پشتیبانی قوی است و من هم به حسب تجربه رضایت خودم را از پشتیبانی نوبیتکس اعلام می‌کنم.

به شخصه همچنان از نوبیتکس به عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال یاد کرده ولی به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنم دارایی‌های خود را در هیچ صرافی متمرکزی نگه دارید و بعد از خرید، آن‌ها را به کیف پول امن و غیرمتمرکز منتقل کنید.

در مجموع دنیای بلاکچین و ارزهای دیجیتال دنیای شفافیت است و به‌نظر می‌رسد نوبیتکس همین موضوع را در برند خود انعکاس می‌دهد.