برندسازی

واسطه‌گری و بی‌توجهی به برندسازی مانع سود حداکثری برای تولیدکنندگان خواهد شد

پایگاه خبری دنیای برند، مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: تیران و کرون به پایانه صادراتی برای بسته‌بندی، برندسازی و صادرات محصولات و تولیدات کشاورزی نیاز دارد.

محسن حاج عابدی، شامگاه(دوشنبه، ۲۶ تیرماه) در نشست با فرماندار و جمعی از مدیران تعاونی‌های روستایی تیران و کرون، اظهار کرد: هدف‌گذاری مناسبی در این شهرستان در حوزه اقتصادی رقم خورده که بخش عمده آن تولیدات کشاورزی است.

وی افزود: حلقه تولید با فرآوری محصولات کشاورزی و صادرات آن به دیگر کشورها تکمیل خواهد شد، اما در این مسیر باید شرایط تسهیل و زیرساخت‌ها فراهم شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان بر ضرورت راه‌اندازی پایانه صادراتی در تیران تأکید و اظهار کرد: این مرکز برای تولیدکنندگان فرصت رقابت و پیشرفت می‌دهد و حلقه تولید را تکمیل می‌کند.

وی معتقد است، واسطه‌گری و بی‌توجهی به برند سازی و نگاه صادراتی مانع سود حداکثری برای تولیدکنندگان خواهد شد و البته این چالش در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد.

حاج عابدی همچنین به قیمت بالای میوه نیز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های محلی و روستا بازارها می‌تواند هزینه مصرف‌کنندگان را کاهش دهد و از مصرف‌کننده حمایت کند.

وی شرکت تعاونی‌های روستایی را زیرساخت اساسی در تحقق اهداف مورد نظر دانست و یادآور شد: اعتماد مردم به این مراکز خوب بوده و امکان توسعه آن وجود دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان به تسهیلات بانکی که برای این مراکز پیش‌بینی شده اشاره و خاطرنشان کرد: حمایت از این مراکز به توسعه اقتصادی و معیشت مردم کمک می‌کند از این رو رویکرد دولت در حمایت از تشکل‌های مردمی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی قدیمی کمترین سرمایه را دارند و به روز نشده‌اند، اما شرکت‌های جدید سرمایه‌های آنان تا بیش از ۲ میلیارد ریال می‌رسد.

حاج عابدی ادامه داد: بیشترین مصرف کالابرگ‌های معیشتی در شرکت تعاونی‌های روستایی بوده و این عملکرد مثبت این مراکز و جایگاه آنان را مشخص می‌کند.

تقویت سرمایه مردمی در تعاونی‌های روستایی

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه مشکل نقدینگی برای شرکت‌های تعاونی روستایی وجود دارد، گفت: کمک دولت با ارائه تسهیلات بانکی در رفع این نیاز نقش دارد، اما تقویت سرمایه مردمی نباید مغفول بماند.

علی محمدی کیا در این نشست مدیران شرکت‌های تعاونی روستایی را توصیه به جذب عضو و شفافیت در عملکرد توصیه کرد تا اینگونه با افزایش سرمایه مردمی، کار آنان توسعه پیدا کند.

وی مشارکت اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی را از زیرساخت‌های توسعه بیان کرد و ادامه داد: شرکت‌های تعاونی روستایی در این خصوص نقش مؤثری دارند که علاوه بر کمک معیشتی به ساکنان هر منطقه به رونق اقتصادی و کار تعاونی می‌افزاید.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

فرماندار تیران و کرون معتقد است، اگر عملکرد و نقش شرکت‌های تعاونی برای مردم تشریح شود امکان تقویت همکاری و مشارکت اجتماعی نیز فراهم می‌شود.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

گوگل با ایموجی صوتی

انقلابی در تماس‌های تلفنی: گوگل با ایموجی صوتی، شور و نشاط را به مکالمات شما می‌آورد

خبر خوش برای کاربران اپلیکیشن فون گوگل! این غول فناوری قابلیتی جدید و جذاب به این اپلیکیشن اضافه کرده است که می‌تواند تجربه تماس‌های صوتی شما را متحول کند. با استفاده از ایمج‌های صوتی، می‌توانید در حین مکالمات، صداهای مختلف مانند دست زدن، خنده، تشویق و ... را پخش کنید و به مکالمات خود شور و نشاط بیشتری ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *