Get to know the manufacturers of laboratory equipment - با تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی آشنا شوید!

با تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی آشنا شوید!

پایگاه خبری دنیای برند، گام ابتدایی هر فرایند درمان را می‌توان تشخیص درست آن به شمار آورد. به همین دلیل بهره‌مندی از ابزارهای باکیفیت و دقیق تشخیص، در حوزه پزشکی اهمیت بالایی دارند. یکی از مهم‌ترین گروه‌های ابزارهای تشخیصی نیز، تجهیزات آزمایشگاهی هستند که کاربرد فراوانی هم دارند. تا همین چند دهه پیش، کشور ما از نظر تجهیزات آزمایشگاهی خود به تولیدات دیگر کشورها و واردات آن‌ها وابسته بود. تا این که به مرور شرکت‌های مختلف با کسب دانش تولید این تجهیزات، پا به عرصه گذاشتند. امروزه بسیاری از این شرکت‌ها در بازار تجهیزات پزشکی کشور فعال هستند که یکی از مشهورترین آن‌ها، شرکت فاطر الکترونیک است. در ادامه این مطلب با مسیر رشد فاطر الکترونیک و محصولات این شرکت آشنا خواهیم شد.

سیر رشد فاطر الکترونیک در ۳۵ سال گذشته

نیاز تخصصی آزمایشگاه‌های مختلف کشور پیش از فعالیت شرکت‌های داخلی به واردات وابسته بود. حساسیت بالای این دستگاه‌ها، نیاز آن‌ها به خدمات پس از فروش و زمان و هزینه‌بر بودن تعمیرات و نگهداری آن‌ها از جمله عواملی بود که موجب استقبال از تولیدات داخلی می‌شد. فاطر الکترونیک هم در پی این نیازسنجی آغاز به کار کرد. این شرکت دانش بنیان، فعالیت خود را در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد و در سال‌های فعالیتش، همواره روندی رو به رشد را طی کرده است.

اولین تجهیزاتی که با نام فاطر الکترونیک وارد آزمایشگاه‌های کشور شد، تعداد بالایی نداشت. با این حال، این شرکت از مسیر رشد خود منحرف نشد و امروزه می‌توان گفت در حال تولید بیش از ۲۰۰ محصول مورد نیاز در آزمایشگاه‌های کشور است. به همین علت، هدف ابتدایی فاطر الکترونیک را پس از ۳۵ سال می‌توان تحقق یافته به شمار آورد. چرا که این شرکت همواره به دنبال پوشش نیازهای حوزه پزشکی در شاخه آزمایشگاهی و کاهش نیاز به واردات دستگاه‌های مختلف آزمایشگاهی، بوده است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت فاطر الکترونیک در مسیر رشد و توسعه خود را می‌توان کسب دانش و استفاده از تجربه‌ در تکمیل تولیدات این شرکت به شمار آورد. با این حال نباید از فعالیت دقیق واحد تحقیق و توسعه شرکت فاطر الکترونیک چشم پوشید. چرا که فعالیت این واحد موجب شد سبد محصولات این شرکت با تولیداتی متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان یعنی جامعه آزمایشگاهی کشور، کامل‌تر از قبل شود. البته فاطر الکترونیک، مصرف‌کنندگان خود را پس از خرید هم مورد پوشش برنامه‌های مختلف گارانتی قرار می‌دهد. این محصولات تا سه سال شامل خدمات رایگان پس از فروش هستند. البته پشتیبانی از این محصولات و فرایندهای تامین قطعات آن‌ها تا ده سال پس از خرید هم، به عهده شرکت فاطر الکترونیک خواهد بود.

اعتبار این شرکت در بازارهای داخلی تا حدی افزایش یافت که امروزه بیش از ۱۰ هزار آزمایشگاه طبی، تشخیصی، آموزشی و … در سراسر کشور در حال استفاده از تولیدات کارخانه فاطر الکترونیک هستند.

این شرکت در مسیر رشد و توسعه، فعالیت خود را در کارخانه‌ای به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع انتقال داد و همواره تنوع بالایی از نیازهای صنعت آزمایشگاهی کشور را پوشش می‌دهد. اداره کل تجهیزات پزشکی کشور نظارت مستقیمی بر تولیدات این شرکت دارد و قوانین دقیقی برای تولید تجهیزات آزمایشگاهی وضع کرده است که فاطر الکترونیک هم خود را ملزم به رعایت آن‌ها می‌داند. با این حال این شرکت تعدادی گواهینامه بین‌المللی از جمله ISO9001 برای افزایش کیفیت تولیدات خود متناسب با استانداردهای بین‌المللی هم کسب کرده است.

آشنایی با محصولات فاطر الکترونیک

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، فاطر الکترونیک کار خود را با تولید تعداد محدودی از تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه‌ها آغاز کرد. سبد محصولات این شرکت در طی ۳۵ سال فعالیت، رشد و توسعه به بیش از ۲۰۰ محصول افزایش یافت که می‌توان گفت بخش چشمگیری از نیازهای آزمایشگاه‌های کشور را پوشش می‌دهد. کیفیت بالای تجیهزات تولیدشده در کارخانه فاطر الکترونیک روز به روز به تعداد مصرف‌کنندگان این تولیدات افزوده است. تولیدات شاخص این شرکت در تجهیز آزمایشگاه‌های کشور شامل موارد زیر است:

 

  • فلیم فتومتر
  • چمبر تست پایداری دارو
  • چمبر تست شرایط محیطی
  • ژرمیناتور (اتاق رشد)
  • کیورینگ سیمان
  • آون آزمایشگاهی
  • انکوباتور ساده
  • انکوباتور شیکردار
  • انکوباتور یخچال‌دار
  • فریزر آزمایشگاهی
  • یخچال آزمایشگاهی
  • آب مقطر گیری
  • بن ماری
  • هود آزمایشگاهی
  • هات پلیت
  • سانتریفیوژ
  • شوف بالن
  • شیکر آزمایشگاهی

کلام آخر

در سال‌های پس از انقلاب، بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان در راستای پوشش نیازهای کشور آغاز به فعالیت کردند. یکی از این شرکت‌ها که نیاز به واردات دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی را با تولیدات باکیفیت خود کاهش داد، فاطر الکترونیک است. فاطر الکترونیک مسیر خود را با تعداد محدودی دستگاه مورد نیاز در آزمایشگاه‌ها آغاز کرد. با این حال امروز بیش از ۲۰۰ محصول برای تجهیز آزمایشگاه‌های مختلف تولید می‌کند.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *