برندسازی

برندسازی ازجمله برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم تا سال ۱۴۰۸

پایگاه خبری دنیای برند، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سازمان منطقه آزاد قشم تهیه و تدوین شده است و امروز در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار می‌گیرد.

افشار فتح‌الهی چهارشنبه شب در آیین رونمایی از برنامه‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم تا افق ۱۴۰۴ افزود: این برنامه‌ها که با کمک قشرهای دانشگاهی و تیم‌های تخصصی تهیه شده است پس از بررسی‌های میدانی از جزیره قشم و شناخت چالش‌های موجود تدوین گردید.
وی با بیان اینکه با تغییر مدیریت در هر سازمان، فعالیت آن نیز تغییر می‌کند، ادامه داد: برنامه ها با شرایط اقتصادی و همه محدودیت های فعلی پیش بینی شده است تا مسیر آینده قشم تا سال ۱۴۰۴ مشخص و روشن شود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این برنامه‌ها راه جزیره را روشن کرده و فارغ از اینکه چه کسی در سصح مدیریت آن باشد، منطقه آزاد قشم را به چشم انداز ۱۴۰۸ می‌رساند.
وی اظهار کرد: این برنامه کامل نبوده و در روند اجرا نیازمند تکمیل است و بر این اساس از همه نقدها، پیشنهادات نخبگان و منتقدان استقبال کرده و به سمت اصلاح برنامه حرکت می‌کنیم.
فتح‌الهی تاکید کرد: خط و مشی اصلی سازمان در ۱۷ محور ایجاد شده است که اولویت اول آن اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: جذب سرمایه و حمایت از سرمایه گذاران، توسعه دیپلماسی اقتصادی، بهره‌برداری صیانتی از منابع طبیعی قشم، جذب و به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز از بومیان جزیره، توسعه اقتصاد و گردشگری دریامحور، تسهیل و تسریع در صادرات و صادرات مجدد و حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان و نوآور از دیگر خط مشی‌های این سازمان است.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: توسعه فعالیت‌های گردشگری با اتکا به ظرفیت‌های بکر جزیره، توسعه فضاهای فرهنگی، هنری و احیای سنت‌های بومی و قومیتی، مقابله با تجارت غیررسمی و مقابله با پدیده قاچاق، تسهیل و تسریع در فرآیند مجوزها، مبارزه با فساد و حذف گلوگاه‌ها و شفاف سازی فرآیندها از سایر این برنامه های این سند به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: استفاده موثر از فرصت‌ها برای توسعه فعالیت‌های دریامحور، ارتقای پاسخگویی و حل مساله در سازمان منطقه آزاد قشم، تحول در فرهنگ سازمانی و حرکت به سمت استقرار سازمان یادگیرنده و هوشمند نیز ادامه این خط مشی هفده‌گانه است.
فتح‌الهی هدفگذاری‌های این خط مشی را در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اعلام کرد و گفت: برنامه‌های کوتاه مدت سازمان تا سال ۱۴۰۱، برنامه های میان مدت به مدت چهار سال و برنامه‌های بلند مدت تا سال ۱۴۰۸ به ثمر می‌نشیند.
وی بااعلام ۲۷ برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت تا سال ۱۴۰۱ افزود: این برنامه‌ها شامل بهبود محیط کسب و کار و توسعه نهادهای زیرساختی، توسعه حمل و نقل کالا و مسافر، توسعه کسب و کارهای دریامحور، توسعه مزارع پرورش آبزیان، کشت هیدروپونیک، تقویت ایمنی و امنیت دریانوردی هستند.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: راه‌اندازی و حمایت از بازاریابی تخصصی، تشکیل کنسرسیوم صادرات، تسریع فرآیند صدور مجوز، خدمات رایگان مشاوره‌ای، حمایت از کارآفرینان بومی و ساکنان جزیره، توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک را از سایر عناوین برنامه های کوتاه مدت اعلام کرد.
وی اجرای حداقل ۵۰ اقامتگاه بومگردی را برای رونق گردشگری لازم دانست و تصریح کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه فصلی، مناسبتی و تفریحی، جشنواره اقوام، فیلم، تیاتر، موسیقی و ملل نیز در این راستا تا سال ۱۴۰۱ قابل اجرا است.
فتح‌الهی اظهار کرد: ایجاد سمینارهای تخصصی و بین‌المللی، برند سازی و ترویج پوشش و گویش محلی قشم، برگزاری کارگاه‌های فنی و ارتقای سطح مهارت، رصد و پایش مستمر آلودگی‌های دریایی و زیست محیطی، بازمهندسی ساختار تشکیلاتی سازمان و شفاف سازی فرآیندها و تعاملات نیز از سایر اقدامات سازمان در سال پیش رو است.
وی تاکید کرد: همچنین در این مدت برای اولین بار یگان پهبادی پزشکی و درمانی کشور تشکیل می‌شود.

قشم جزیره هوشمند می‌شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای برنامه‌های بلندمدت و میان مدت تدوین شده، تا پایان سال ۱۴۰۸ جزیره قشم به جزیره هوشمند تبدیل می‌شود.
فتح الهی پنج عامل را از الزامات اجرای این برنامه برشمرد و افزود: اجرای کامل ماده ۶۵ قانون احکام دایمی برنامه توسعه کشور، هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، ثبات نسبی متغیرهای کلان اقتصادی کشور، تخصیص اعتبارات لازم از منابع ملی و بودجه و اجرای کامل معافیت‌ها و مشوق‌های مناطق آزاد لازمه اجرای این برنامه ها است.
وی برنامه‌های راهبردی تدوینی تا سال ۱۴۰۴ را میان مدت و بلندمدت برشمرد و ادامه داد: کسب جایگاه نخست صادرات، افزایش قدرت جذب سرمایه داخلی و خارجی، تبدیل شدن به مرکز انتقال تکنولوژی در منطقه، ایجاد پایگاه اصلی ورزش‌های آبی، ساحلی و هیجانی و پیوند اقتصاد ملی به جهانی را می‌توان از اهم این برنامه‌ها نام برد.
وی تصریح کرد: انتقال فرهنگ ملی و بومی به بیرون مرزها، ایجاد قطب گردشگری داخلی و خارجی و ارتقای کیفیت زندگی مردم نیز سایر برنامه‌های راهبردی تا سال ۱۴۰۴ است.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:رفع موانع توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها، نقش فعال در اقتصاد انرژی و نفت خلیج فارس، افزایش صادرات و تولید ناخالص داخلی، ایجاد هاب شرکت‌های دانش بنیان در جزیره، توسعه اقتصاد گردشگری و اشتغال، توانمند سازی ساکنان و بومیان، ارتقای سطح رفاه، بهداشت و معیشت آنان و مدرن سازی و توسعه فعالیت‌های دریا محور از سایر برنامه های میان مدت و ملند مدت سازمان منطقه آزاد است.

منبع: ایرنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *