اخذ ویزای ترکیه

راهنمای اخذ ویزای ترکیه در چند مرحله ساده

پایگاه خبری دنیای برند، از آنجایی که کشور ترکیه دقیقاً در همسایگی ایران قرار گرفته است، سؤالی که اغلب ایرانیان در زمان سفر به این کشور مطرح می‌کنند آیا این است که آیا برای ورود به ترکیه نیاز به ویزا دارند یا خیر. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که مردم در برخی از کشور‌ها بدون نیاز به اخذ ویزای ترکیه می‌توانند وارد این کشور شوند و خوشبختانه دریافت ویزای ترکیه برای ایرانیان نیز هیچ اجباری ندارد.

ایرانیان به کمک پاسپورت معتبر خود می‌توانند به مدت سه ماه در کشور ترکیه اقامت داشته باشند. البته این نکته را متذکر می‌شویم که سفر بدون ویزا تنها برای توریست و گردشگری در ترکیه امکان‌پذیر است و در غیر این صورت شما باید اقدامات لازم برای اخذ ویزای ترکیه را انجام دهید. در این مطلب که توسط کارشناسان گروه کارمونیا نگارش شده است، برای شما شرایط و مدارک نیاز برای اخذ ویزای ترکیه را توضیح خواهیم داد.

انواع ویزای ترکیه

در اولین قدم باید نگاهی به ویزا‌های صادر شده برای کشور ترکیه داشته باشیم. به طور کلی ویزهای ترکیه به پنج دسته تقسیم می‌شوند:

۱-     ویزای توریستی-تجاری ترکیه

با توجه به اینکه ایران و ترکیه روابط دوستانه‌ای دارند و در همسایگی همدیگر قرار گرفته‌اند، به همین دلیل ایرانیان در صورتی که با هدف گردشگری و یا برای امور تجاری خود به کشور ترکیه می‌روند، می‌توانند از پاسپورت معتبر خود در صورتی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد استفاده کرده و ۹۰ روز در این کشور بمانند. بنابراین ایرانیان برای گردش و کار نیاز به اخذ ویزای ترکیه ندارند.

۲-    ویزای تحصیلی ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشور‌های معتبر جهان در زمینه داشتن دانشگاه‌های معتبر و حتی سیستم آموزشی نوین شناخته شده است. به همین دلیل سالانه ایرانی‌های زیادی برای تحصیل به ترکیه می‌روند. اما تمامی افرادی که با هدف تحصیل به این کشور وارد می‌شوند باید ویزای تحصیلی داشته باشند. برای این منظور ابتدا باید نامه پذیرش در یک مؤسسه آموزشی معتبر را به دست آورده و به دنبال آن وقت ملاقات از کنسولگری محلی ترکیه را دریافت نمایید. در مرحله بعد لازم است که مدارک خود را به کنسولگری ترکیه تحویل دهید تا به طور کامل بررسی شوند و در نهایت بتوانید مجوز اقامت موقت پس از اخذ ویزای ترکیه را به دست بیاورید.

۳-    ویزای کاری ترکیه

اگر با هدف کار کردن واحد کشور ترکیه می‌شوید، حتماً نیاز به ویزای کار دارید .ویزا به چند دسته تقسیم می‌شود که شامل ویزای ورزشکاران، هنرمندان، خبرنگاران، تعمیرکاران، کارگران مناطق آزاد، استخدام در شغل‌های ویژه و… می‌شود. شما زمانی که به گروه کارمونیا مراجعه می‌کنید در صورتی که به ویزای کار ترکیه نیاز داشته باشید، ابتدا باید مدارک خود در زمینه یک حرفه تخصصی را ارائه کرده و همچنین مدارک شناسایی خود را نیز تحویل دهید. ولی یکی از مراحل بسیار مهم برای اخذ ویزای کاری ترکیه، پیدا کردن کارفرمایی معتبر در کشور ترکیه است که در یک نامه تأیید کند به شما برای امور کار خود نیاز دارد. برای این منظور می‌توانید بر روی کمک گروه کارمونیا حساب کنید. ما سال‌های طولانی است که در این زمینه فعالیت داریم و بنابراین از طریق ارتباط با کارفرمایان در کشور ترکیه، می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای کار را برای شما صادر کنیم.

۴-    ویزای اقامت در ترکیه

همانگونه که گفتیم ویزای توریستی ترکیه  برای ورود به این کشور با هدف گردشگری و تجارت، تنها به مدت ۹۰ روز اعتبار دارد. اگر می‌خواهید مدت زمان طولانی‌تری در این کشور حضور داشته باشید، باید به سراغ ویزای اقامت ترکیه بروید. البته توجه داشته باشید که به کمک این ویزا شما به هیچ عنوان حق کار کردن در ترکیه را ندارید.

سخن پایانی

گروه کارمونیا با مجموعه‌ای از متخصصان حرفه‌ای که سال‌ها است در زمینه امور مهاجرتی فعالیت دارند، در خدمت شما عزیزان است تا بتوانید مراحل اخذ ویزای ترکیه را به صورت قانونی و در زمان سریع انجام دهید .در اولین قدم لازم است در جلسه مشاوره شرکت کنید تا کارشناسان ما متوجه شوند که شما به چه نوع ویزایی نیاز دارید و سپس لیست مدارک را در اختیار شما قرار دهند. بعد از تکمیل مدارک، فرآیند اخذ ویزای ترکیه را به صورت قانونی شروع خواهیم کرد. قطعاً اگر تمامی مراحل کار را به ما بسپارید، بدون هیچگونه دغدغه و مشکلی می‌توانید ویزای ترکیه را به دست بیاورید.

 

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

انواع استایل در تابستان

انواع استایل در تابستان و ست های پیشنهادی

پایگاه خبری دنیای برند، با فرا رسیدن فصل تابستان دوباره ویترین فروشگاه‌ها پر از لباس‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *