راز موفقیت 10برند برتر 2019

راز موفقیت ۱۰ برند برتر ۲۰۱۹

حفظ ارتباط و پاسخ سریع به تقاضای مصرف کننده، به مایکروسافت، کوکاکولا، مک دونالد و دیزنی کمک کرد تا برای بیستمین سال جزء ۱۰ برند برتر ۲۰۱۹ اینتربرند باشند.

پایگاه خبری دنیای برند – کوکاکولا دو دهه پیش در صدر لیست ۱۰ برند برتر ۲۰۱۹ اینتربرند قرار گرفت و پس از آن مایکروسافت، IBM، اینتل و نوکیا قرار گرفتند. این رتبه بندی در سال ۲۰۰۰ با جنرال الکتریک در رتبه ۶، فورد ۷، دیزنی ۸، مک دونالد ۹ و AT&T رتبه ۱۰ کامل شده بود.

با در نظر گرفتن تغییراتی که در شیوه های برقراری ارتباط، کار، مسافرت و سرگرمی در طی این سال ها در دنیا اعمال شده است، مایکروسافت (رتبه ۴)، کوکا کولا (۵)، مک دونالد (۹) و دیزنی (۱۰) تنها برندهایی هستند که جایگاه ۱۰ برند برتر دنیا را از سال ۲۰۰۰ به دست آورده اند.

حضور ماندگار یک برند در صدر ۱۰ برند برتر یک دستاورد بسیار بزرگ است. برندهایی مانند کوکاکولا و دیزنی سال هاست نزد مشتریان خود باارزش و مفید باقی مانده اند و همچنان از نظر فرهنگی نیز باارزش هستند. کریستین پورسر، مدیرعامل اینتربراند در لندن اعلام کرده است که «امسال حوزه تکنولوژی رتبه های ۱ تا ۱۰ لیست برندهای برتر دنیا را تحت حاکمیت خود دارد؛ به شکلی که چهار رتبه اول از آنِ اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت است. رتبه های بعدی در اختیار کوکا کولا (۵)، سامسونگ (۶)، تویوتا (۷)، مرسدس بنز (۸)، مک دونالد (۹) و دیزنی (۱۰) می باشد».

«برندهایی که از لیست برندهای برتر سقوط کرده اند، برندهایی هستند که نتوانسته اند برای ایجاد تغییر به قدر لازم و کافی در پاسخگویی سریع باشند. برای مثال نوکیا از قافله نسل گوشی های هوشمند عقب ماند. اینکه برندها مفید، مرتبط و باارزش بمانند تماما به این معنی است که بتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند. اگر نتوانند ابتکار، خلاقیت و تخیل داشته باشند از جدول به پایین کشیده می شوند.

به عقیده مایک روچا، مدیر جهانی ارزش‌گذاری برند و کسب و کار در اینتربرند، درست است که ارتباط و اعتبار اهمیت دارد، اما همه چیز در سرعت خلاصه می شود. وی اظهار داشت: «سرعت در دنیای امروز بسیار حیاتی است، سرعت تقریباً به اندازه خود پاسخگویی مهم است. برندها می بایست برای تطبیق با شرایط در حال تغییرِ بازار، نیازهای مشتری را پیش بینی کنند.

Untitled 1024x517 - راز موفقیت 10 برند برتر 2019
تحلیل برندهای برتر ۲۰۱۹ از نگاه اینتربرند

رتبه بندی ها بر اساس چهار عامل اصلی داخلی تطبیق، ساماندهی و محاسبه می شود:

  • وضوح (آنچه یک برند از حیث ارزش ها، موقعیت یابی و برنامه در نظر دارد)
  • تعهد (اعتقاد به اهمیت خود)
  • راهبری (سنجش و ارزیابی مهارت ها و مدل عملیاتی)
  • پاسخگویی (توانایی تحول و تکامل در مواجهه با تغییرات بازار و چالش ها)

یک نکته جالب توجه از لیست ۱۰ برند برتر ۲۰۱۹، سقوط فیسبوک از جمع ۱۰ برند برتر است. روچا معتقد است، در حالی که همه چیز تمایل دارد به سرعت در دنیای «تکنولوژی های غول آسا» حرکت کند، اما که ممکن است اتفاق عمیق تری در جریان باشد.

شاید برندها شاهد افت در ارتباط، به ویژه در میان کاربران جوان شده باشند. همچنین سؤالات بسیار زیادی در مورد اعتماد و صحت برند در حال شکل گرفتن است. گوچی امسال توانست خود را به شکل چشم گیری احیا کند. این خانه مد لوکس در سال گذشته ارزش برند خود را ۲۳ درصد افزایش داد تا امسال ۳۳ امتیاز در لیست کسب کند.

روچا می گوید: در بخش فعالیت برندها، هم برنده وجود دارد و هم بازنده. اما گوچی به طرز چشمگیری رویکرد خود را به شکلی خاص ایجاد کرده و شکل داده است. این برند از لحاظ فرهنگی مرتبط با بازار شده است، نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی را تغییر داده و راه هایی برای برقراری ارتباط با مخاطبان جوان تر پیدا کرده است.

رتبه بندی برندها همچنین نشان می دهد که موانع بین برندها و مصرف کنندگان در حال از بین رفتن است. دیگر کفایت نمی کند که برندها فقط آخرین محصول خود را با یک تبلیغات جالب اعلام کنند و سپس بنشینند و منتظر بمانند تا آمار فروش شروع شود.

پورسر می گوید: بیست سال پیش، برندها می توانستند راه اندازی شوند و پایان یابند. اما اکنون مسیری طولانی پشت سر برندهاست و باید ارتباط مستمر با مشتریان برقرار کنند.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.