62886995 660x330 - پرچم‌دار سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی گوگل شد!

پرچم‌دار سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی گوگل شد!

گوگل و سامسونگ با یکدیگر همکاری می‌کنند تا هوش مصنوعی جمنای(Gemini) را به سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ بیاورند.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند، گلکسی اس ۲۴ دارای قابلیت جدیدی به نام Circle to Search خواهد بود که به کاربران امکان می‌دهد هر چیزی را روی صفحه نمایش خود با استفاده از گوگل جستجو کنند.

به نقل از آی‌ای، جدیدترین سری از تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ، سری گلکسی اس ۲۴، مدت‌هاست که پس از مجموعه‌ای از افشاگری‌ها و شایعات متعدد عرضه شده است. در حالی که سخت افزار این دستگاه به صورت تدریجی به روز می‌شود، اکنون سامسونگ بر روی هوش مصنوعی و قابلیت‌های نرم افزاری تمرکز کرده است.

به لطف همکاری نزدیک با گوگل، سری گلکسی اس ۲۴ با مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی جمنای گوگل، ارائه می‌شود. گوگل و سامسونگ به همراه معرفی سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۲۴ که مستقیما در رقابت با جدیدترین آیفون‌ها قرار می‌گیرند، همکاری خود را اعلام کردند.

با جمنای خلاصه‌نویسی کنید، بنویسید و واکنش نشان دهید

یکی از قابلیت‌های جمنای، ویژگی خلاصه‌سازی بهتر است که در برنامه‌های یادداشت‌ها(Notes)، ضبط صدا(Voice Recorder) و صفحه کلید(Keyboard) سامسونگ در دسترس خواهد بود. کاربران می‌توانند با استفاده از جمنای پیشرفته که می‌تواند انواع ورودی‌ها را مدیریت کند، صدا، مانند سخنرانی‌ها یا جلسات را ضبط کرده و خلاصه‌ای مختصر از نکات اصلی را دریافت کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جمنای نگارش جادویی(Magic Compose) است که در پیام‌رسان گوگل(Google Messages) در دسترس خواهد بود. کاربران می‌توانند با استفاده از جمنای نانو(Gemini Nano)، یک مدل کارآمدتر و فشرده‌تر که می‌تواند به‌صورت آفلاین کار کند، پیام‌هایی را به سبک‌های مختلف مانند هیجان‌انگیز، رسمی یا غنایی بنویسند. Magic Compose که سال گذشته برای اولین بار در Google I/O معرفی شد، اکنون از نسخه بتا خارج شده است و با ضربه زدن روی نماد مداد در اپلیکیشن Messages می‌توان به آن دسترسی داشت. کاربران همچنین می‌توانند بر اساس پیام‌ها، ایموجی‌ها، واکنش‌ها و پیوندهای اخیر خود، پاسخ‌های متنی تولید کنند.

گوگل همچنین قابلیت فوتوموجی(Photomoji) را ارائه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد اموجی‌های سفارشی را از سوژه اصلی در عکس ایجاد کنند. کاربران می‌توانند یک فوتوموجی Photomoji تولید کنند که در بخش اموجی(Emoji) پیام ظاهر می‌شود و می‌توانند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

گلکسی اس ۲۴ همچنین دارای قابلیت جدیدی به نام Circle to Search خواهد بود که به کاربران این امکان را می‌دهد که هر چیزی را روی صفحه نمایش خود با استفاده از گوگل جستجو کنند. کاربران می‌توانند لبه پایین صفحه را فشار دهند، جایی که لوگوی گوگل و نوار جستجو ظاهر می‌شود و دایره‌ای دور هر چیزی که می‌خواهند جستجو کنند بکشند. این ویژگی روی اکثر محتواها کار می‌کند، به جز مواردی که محافظت می‌شوند، مانند برنامه‌های بانکی. پس از انتخاب، صفحه‌ای باز می‌شود که انتخاب و نتایج حاصل از جستجو را نشان می‌دهد. این قابلیت شبیه به جستجوی تصویر از طریق گوگل یا لنز است، اما بدون نیاز به باز کردن برنامه دیگری یا گرفتن اسکرین شات انجام می‌شود. کاربران می‌توانند موارد را در ویدیوهای یوتیوب، استوری اینستاگرام و موارد دیگر دایره بکشند.

گلکسی اس ۲۴ همچنین از Imagen ۲ گوگل بهره خواهد برد که یک مدل تبدیل متن به تصویر است که می‌تواند تصاویر واقعی را از روی توضیحات متنی ایجاد کند. Imagen ۲ قابلیت‌های ویرایش عکس را در برنامه Galaxy S24 Gallery، مانند قابلیت Generative Edit که در سری Pixel ۸ نیز عرضه شد، بهبود می‌بخشد. همچنین می‌تواند به طور خودکار قسمت‌های از دست رفته تصاویر را بر اساس زمینه اطراف پر کند. Imagen ۲ سال گذشته در Google I/O رونمایی شد و اخیرا به صورت پیش نمایش در وب راه‌اندازی شده است.

Android Auto نیز تقویت می‌شود

با استفاده از هوش مصنوعی، Android Auto اکنون می‌تواند ویژگی جدیدی ارائه دهد که به طور خودکار متن‌های طولانی و چت‌های گروهی را در حین رانندگی خلاصه می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون به خطر انداختن تمرکزشان در جاده، با دیگران در ارتباط بمانند. علاوه بر این، Android Auto پاسخ‌ها و پیشنهادات عملی مرتبط را ارائه می‌دهد که می‌توانند بدون نیاز به لمس تلفن اجرا شوند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند برای پیمایش به مکانی که توسط یک دوست به اشتراک گذاشته شده است، یک بار ضربه بزنند، زمان تخمینی ورود را ارسال کنند یا تماس برقرار کنند.

جمنای اولترا نیز در راه است

گوگل همچنین اعلام کرد که سامسونگ یکی از اولین شرکایی خواهد بود که جمنای اولترا(Gemini Ultra) که بزرگترین و تواناترین مدل جمنای است را آزمایش می‌کند، که در اواخر امسال در دسترس توسعه دهندگان و شرکت‌ها قرار خواهد گرفت. جمنای اولترا می‌تواند کارهای پیچیده‌ای مانند تولید کد، موسیقی یا داستان از ورودی‌های متنی انجام دهد.

با این حال، نه گوگل و نه سامسونگ فاش نکردند که چگونه این هوش مصنوعی ممکن است در گلکسی اس ۲۴ یا هر دستگاه دیگر سامسونگ استفاده شود.

گوگل همچنین گفت که کاربران اندروید می‌توانند از جمنای از طریق بارد استفاده کنند که پلتفرمی است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی، محتوا ایجاد کنند و به اشتراک بگذارند.

پایان

منبع

همچنین ببینید

گوگل با ایموجی صوتی

انقلابی در تماس‌های تلفنی: گوگل با ایموجی صوتی، شور و نشاط را به مکالمات شما می‌آورد

خبر خوش برای کاربران اپلیکیشن فون گوگل! این غول فناوری قابلیتی جدید و جذاب به این اپلیکیشن اضافه کرده است که می‌تواند تجربه تماس‌های صوتی شما را متحول کند. با استفاده از ایمج‌های صوتی، می‌توانید در حین مکالمات، صداهای مختلف مانند دست زدن، خنده، تشویق و ... را پخش کنید و به مکالمات خود شور و نشاط بیشتری ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *