8e38b3a7 d260 4857 bf78 1293107496cb 660x330 - واکنش فولکس واگن به خبر فروش برند لامبورگینی
لامبورگینی

واکنش فولکس واگن به خبر فروش برند لامبورگینی

فولکس واگن بزرگ ترین گروه خودروسازی جهان به شمار می رود. این کمپانی در واقع مادر برندهای مطرح دیگری چون بوگاتی، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، اشکودا، سئات، مان و دوکاتی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از دیجیاتو، با توجه به اینکه صنعت خودرو در آستانه تغییراتی انقلابی قرار دارد، فولکس واگن تصمیم گرفته تا سال ۲۰۳۰ خود را با شرایط جدیدی که به وجود خواهد آمد، هماهنگ تر کند. انتظار می رود با این استراتژی ارزش برند و سهم گروه فولکس واگن از بازار افزایش یابد.

اما گزارش اخیری که بلومبرگ در این باره منتشر کرده، حاوی نکته جالبی است. طبق این گزارش، مقامات خودروساز آلمانی به دنبال تمرکز بر برندهای اصلی فولکس واگن، پورشه و آئودی بوده و واگذاری برند لامبورگینی یا فروش سهام آن را بررسی می کنند.

در حال حاضر استقبال از محصولات کنونی لامبورگینی به ویژه کراس اوور اسپرت اوروس در سطح بالایی قرار دارد، به همین جهت وضعیت شرکت لامبورگینی به لحاظ سوددهی بسیار مطلوب است. بنابراین گزارش بلومبرگ کمی عجیب و متناقض به نظر می رسد.

با گذشت تنها مدتی کوتاه، فولکس واگن به گزارش بلومبرگ واکنش نشان داده و گفته این کمپانی هیچ تصمیمی برای فروش یا عرضه عمومی برند لوکس لامبورگینی ندارد.

ماه گذشته میلادی هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن گفته بود این شرکت به دنبال آزادسازی منابع برای توسعه و تولید انبوه مدل های برقی است. برخی از این جمله آقای دیس چنین برداشت کرده بودند که فولکس واگن برندهایی مثل لامبورگینی و اشکودا را واگذار خواهد کرد، زیرا دو برند مذکور در مناطق جغرافیایی محدودتری به فروش رسیده و تیراژ تولید کمتری دارند.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده ایم، فولکس واگن در دوران مدیریت فردیناند پیئش (Ferdinand Piëch) فقید به یک غول خودروسازی تبدیل شد. تملک سه برند بزرگ بنتلی، بوگاتی و لامبورگینی در عرض یک سال، جزو شاخص ترین اتفاقات رخ داده در زمان مدیریت آقای پیئش بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۵ بود.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.