62786023 660x330 - فراخوان مشترک برای حمایت از طرح‌های توسعه‌ای هوش مصنوعی و رباتیک

فراخوان مشترک برای حمایت از طرح‌های توسعه‌ای هوش مصنوعی و رباتیک

فراخوان مشترک بنیاد ملی علم ایران و ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک جهت حمایت از طرح‌های پژوهشی، رساله‌های دکتری و دوره‌های پسادکتری در حوزه پژوهش‌های پایه و بنیادی هوش مصنوعی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک و بنیاد علمی فراخوان مشترکی را برای حمایت از طرح‌های پژوهشی، رساله‌های دکتری و دوره‌های پسادکتری در حوزه پژوهش‌های پایه و بنیادی هوش مصنوعی منتشر کردند و علاقه‌مندان می‌توانند پروپوزال‌های خود را در سامانه کایپر بنیاد ملی علم ایران ثبت نمایند. مهلت ارسال پروپوزال برای این فراخوان تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ارسال کنند.

هدف این برنامه که اولین برنامه حمایتی مشترک بنیاد علم و ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک از پژوهش‌های پایه‌ای و کاربردی حوزه هوش مصنوعی است، تشویق پژوهشگران جهت توسعه مدل‌های جدید، توجه به مباحث پایه‌ای و بنیادی حوزه هوش مصنوعی و به‌ کارگیری ابزارهای توسعه داده شده به منظور حل مسائل و چالش‌های کاربردی کشور است.

به نقل از روابط عمومی بنیاد علم ایران، در داوری طرح‌های ارسالی به این برنامه، علاوه بر سابقه فعالیت افراد ارائه‌دهنده طرح در حوزه مربوطه، به میزان نوآوری و کاربردی بودن نتایج تحقیقات توجه خواهد شد. لازم به ذکر است که هر چند کاربردی بودن نتایج در این برنامه اهمیت دارد اما طرح‌هایی که صرفاً جنبه کاربردی داشته باشند مشمول فراخوان اول حمایت‌های مطرح شده در این برنامه نخواهند بود و طرح‌های ارسالی می‌بایست حتماً نوآوری قابل توجهی در مباحث پایه‌ای هوش مصنوعی داشته باشند.

حوزه‌های اولویت‌دار در هر سه بخش طرح‌های پژوهشی، دکتری و پسادکتری در ۷ حوزه شامل به این شرح است: 

هوش مصنوعی قابل اعتماد( Trustworthy AI)
یادگیری تقویتی عمیق
مدل‌های شناختی
هوش مولد
الگوهای نوین یادگیری
معماری‌های جدید شبکه‌های عصبی عمیق
فشرده‌سازی مدل‌ها و کاهش نیاز پردازشی

از این فراخوان به صورت کلی خروجی‌هایی همچون توسعه روش‌ها و الگوریتم‌های پایه هوش مصنوعی، تولید دانش فنی، ثبت اختراع و انتشار مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی در راستای نیازهای محوری مطرح‌شده در این فراخوان مد نظر خواهد بود.

در این فراخوان از طرح‌های پژوهشی، رساله‌های دکتری و طرح‌های پسادکتری که در راستای اولویت‌های اعلامی باشند در صورت تصویب در کارگروه علمی مربوطه حمایت انجام می‌گیرد. متقاضیان طرح‌های پژوهشی باید از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشند. متخصصین غیر هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند به عنوان همکار در طرح‌ها حضور داشته باشند.

پایان

همچنین ببینید

62453461 310x165 - اعطای جایزه البرز دانش‌آموزی در آبان ماه

اعطای جایزه البرز دانش‌آموزی در آبان ماه

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی البرز از اعطای جایزه البرز دانش‌آموزی در آبان ماه سال جاری خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *