عذرخواهی ورساچه از چین

عذرخواهی برند ورساچه از کشور چین برای طراحی نادرست تی شرت

ورساچه در پست رسمی خود در سایت Weibo، برای طراحی که نام کشورها را نادرست چاپ کرده بود، عذرخواهی کرد. این تی شرت از قفسه های این برند برداشته و نابود شد.

پایگاه خبری دنیای برند – به نقل از bloomberg; یکی از شرکت‌های تولید تیشرت ورساچه به خاطر پیام سیاسی روی آن (چین هنگ کنگ و ماکائو را تسخیر کرده است) در فضای مجازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

برند ورساچه که توسط مایکل کورس کوپری در ماه جاری خریداری شد طی یک توئیتر اعلام کرد: «کارِمان در ۲۶ ژوئیه اشتباه بود و تمام تیشرت‌هایی که این پیام خاطی روی آنها است را از بین می‌بریم و فروش آنها را نیز متوقف می‌کنیم».

ورساچه در این پست بیان کرد: “این سهل انگاری ما بوده است و ما از تأثیر و تأثیرگذاری این کار بسیار متأسف هستیم” و همچنین افزود: “قاطعانه به حاکمیت چین احترام می گذارد.”

این در حالی است که سفیر برند ورساچه در چین که بازیگر و خواننده سرشناس است به نام ینگ می در اکانت خود اعلام کرد که قرارداد فروش ورساچه را فسخ می‌کند.

ینگ می، بازیگر و خواننده چینی، در بیانیه‌ای گفته است که استعفای او در اعتراض به نام بردن از هنگ کنگ و ماکائو به عنوان کشورهای مستقل در تی‌شرت های جدید این برند است. هر دو این مناطق به عنوان بخش‌های مستقل اداری چین دسته‌بندی شده‌اند و دارای دولت‌هایی نیمه مستقل از سرزمین اصلی چین هستند.

این انتقادات اخیر علیه برند ورساچه حاکی از آنست که کاربران در چین نسبت به موضوعاتی که در رابطه با حاکمیت چین است حساس شده اند. این در حالی است که تظاهرات در اعتراض به یک لایحه استرداد در هنگ کنگ همچنان ادامه دارد.

این لایحه اجازه می دهد که مظنونان کیفری برای محاکمه به سرزمین اصلی چین فرستاده شوند.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.