Img20240213123912899 650x330 - دولت از مشوق‌های مالیاتی برای بهبود فضای کسب‌وکار حمایت کند

دولت از مشوق‌های مالیاتی برای بهبود فضای کسب‌وکار حمایت کند

رئیس اتاق اهواز با اشاره به موضوع معافیت مالیات ارزش‌افزوده شرکت حمل‌ونقل کالا، گفت: مشوق‌های مالیاتی دولت در راستای فضای بهبود کسب‌وکار، موضوعی است که باید مورد حمایت دولت قرار گیرد.

محمدجواد امانی در هفتاد و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان، اظهار کرد: با توجه به نوع وظایف و مسئولیت شرکت‌های حمل‌ونقل که معمولاً هزینه‌های حمل‌ونقل و خسارات ناشی از انهدام کالا یا سرقت کالا به عهده این شرکت‌ها است، پیشنهاد می‌شود برابر قانون مصوب سال ۱۴۰۰ معافیت این‌گونه شرکت‌ها از شمول پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده، اعمال گردد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل در حوزه حمل کالا، تصریح کرد: حمایت دولت و مجلس از فعالیت‌های مربوط به حوزه حمل‌ونقل در حوزه تجارت و بهبود فضای کسی و کار، اثرگذاری مستقیمی دارد.

رفع مشکلات طرح طبقه‌بندی مشاغل از طریق وزارت کار در حال پیگیری است

 استاندار خوزستان نیز در ادامه این نشست، گفت: مشکلات زیادی در خصوص طرح طبقه‌بندی مشاغل در حوزه‌های پیمانکاری و کارگری در خوزستان وجود دارد که از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری‌های جدی در حال انجام است.

علی‌اکبر حسینی‌محراب اظهار کرد: قانون اداره کار و مشکلات این حوزه موجب گلایه‌هایی از سوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شده که طی سال‌های گذشته نیز مطرح شده است و نیاز است اعتراضات به گوش وزیر کار برسد.

وی اضافه کرد: باید موارد مورد بحث توسط کارشناسان و صاحب‌نظران مربوطه بررسی و پس از انجام نامه‌نگاری‌های لازم با وزیر کار نتیجه اعلام شود.

خوزستان استان نخست کشور در رونق کسب‌وکار معرفی شد

نائب رئیس اتاق اهواز نیز در بخشی از این نشست، گفت: گزارش پایش ملی محیط کسب‌وکار برای پاییز منتشر شد و استان خوزستان در این پایش به‌عنوان استان اول در بهبود فضای کسب‌وکار معرفی شد.

شهلا عموری با اشاره به اینکه بعد از خوزستان، استان‌های قم و زنجان در رتبه‌های بعدی این پایش قرار دارند، این اتفاق را بی‌سابقه دانست و اظهارکرد: اگرچه بخش خصوصی مشکلات زیادی دارند ولی این اتفاق میمون با تلاش متصدیان این حوزه حاصل شده است.

در این نشست در خصوص تعیین میزان هدررفت گندم در مراحل مختلف، بررسی وضعیت معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده شرکت حمل‌ونقل کالا نیز مورد بحث و تبادل‌نظر شد.

منبع: اتاق ایران آنلاین

همچنین ببینید

Img20240428101455463 310x165 - پرداخت نشدن حق بیمه مشاغل سخت در پروژه ها، مشکل ساز است

پرداخت نشدن حق بیمه مشاغل سخت در پروژه ها، مشکل ساز است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، گفت: پرداخت چهار درصد حق بیمه مشاغل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *