62774965 660x330 - تا رکن اجتماع فعال نشود، چرخه حکمرانی ناکارآمد خواهد بود

تا رکن اجتماع فعال نشود، چرخه حکمرانی ناکارآمد خواهد بود

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، گفت: حکمرانی دارای ۳ رکن بخش خصوصی، دولت و اجتماع است و تا رکن اجتماع فعال نشود، چرخه حکمرانی ناکارآمد خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، مصطفی زمانیان امروز در «نشست انقلاب چهارم: از روایت تا تجارت»، گفت: سال‌ها است که موضوع مورد بحث من مساله اصلاح ساختار حکمرانی بوده است و تصورم بر این بود که با اصلاح برنامه‌ها می‌توان ساختار و اداره کشور را اصلاح کرد، ولی مشاهده کردم که ۵۰ درصد از آب تصفیه شده از طریق لوله‌های انتقال آب به منازل به دلیل فرسودگی در کف شهر به هدر می‌روند. 

وی ادامه داد: از این رو به این نتیجه رسیدم که ساختارها باید اصلاح شود و از سال ۹۵ به مفهوم رکن سوم حکمرانی رسیدم. حکمرانی دارای ۳ رکن بخش خصوصی، دولت و اجتماع است و تا بخش اجتماع را فعال نکنیم، چرخه حکمرانی ناکارآمد خواهد بود.

زمانیان با بیان اینکه تاکنون ۳ انقلاب صنعتی را پشت سر گذاشته‌ایم، یادآور شد: امروز در شرایطی تحولات جهانی را دنبال می‌کنیم که جهان، انقلاب صنعتی چهارم را تجربه می‌کند و با مفاهیمی چون اینترنت اشیاء، بیگ دیتا و فضای مجازی دست و پنجه نرم می‌کند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: ما هر چه به سمت صنعتی شدن پیش می‌رویم، با مسائلی چون محیط زیست و شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی بیشتر مواجه می‌شویم و در انقلاب صنعتی چهارم از کار با ماشین و اتوماسیون کردن ابزارها به سمت فردی‌گرایی به پیش می‌رویم.

وی با اشاره به مفهوم نوآوری اجتماعی در این انقلاب، افزود: شاخص‌های این مفهوم مواردی چون تفکر سیستمی، یادگیری و سازگاری، پایداری و تاب‌آوری است. از نمونه‌های این نوآوری‌های اجتماعی می‌توان به مواردی چون جایگزین شدن اوراق قرضه اثربخشی اجتماعی به طرح‌های خیریه و داوطلبانه و تامین مالی جمعی و  پلتفرم‌های دیجیتالی اشاره کرد.

پایان

همچنین ببینید

63033066 310x165 - روایتی از رقابت گوگل و اپل و چند خبر دیگر

روایتی از رقابت گوگل و اپل و چند خبر دیگر

در بسته خبری امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ همچون روزهای اخیر، اخبار داغ مربوط به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *