57764274 660x330 - برگزاری ۲ کارگاه آموزشی برای آشنایی با روش‌های پوشش‌دهی قطعات

برگزاری ۲ کارگاه آموزشی برای آشنایی با روش‌های پوشش‌دهی قطعات

کارگاه آشنایی با روش CVD و کارگاه کاربرد پلاسما در پردازش مواد و مهندسی سطح توسط مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، پوشش‌دهی قطعات مختلف با استفاده از روش‌های رسوب‌دهی در خلأ یکی از روش‌های اصلی برای پوشش‌دهی محسوب می‌شود و از مزایای اصلی فناوری CVD می‌توان به چسبندگی بسیار بالای پوشش ایجادشده، امکان لایه‌‎نشانی لایه‌‎های ضخیم، مقاومت به خراش عالی پوشش‌ها، خلأ پایین مورد نیاز و در نتیجه عدم نیاز به تجهیزات گران‌‎قیمت ایجاد خلأ بالا و مصرف مواد اولیه بسیار پایین اشاره کرد.

با هدف آشنایی با روش CVD، کارگاه کاربرد پلاسما در پردازش مواد و مهندسی سطح توسط مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (آیکن) به صورت تئوری و سپس حضور در کارگاه و مشاهده‌ فرآیند پوشش‌دهی به روش PACVD به صورت عملی برگزار خواهد شد.

‌سرفصل‌های این دوره در بخش تئوری شامل آشنایی با فرایندهای پوشش‌دهی در خلأ، آشنایی با CVD و انواع روش‌های آن، معرفی قابلیت‌ها و کاربردهای تجاری روش CVD، ملاحظات لازم در پوشش‌دهی به روش CVD و روش‌های مشخصه‌یابی پوشش‌های CVD می‌شود.

آماده‌سازی قطعات برای پوشش‌دهی CVD، معرفی مراحل مختلف پوشش‌دهی CVD و حضور در کارگاه و مشاهده عملی پوشش‌دهی قطعات به روش PACVD از جمله ‌سرفصل‌های آموزشی در بخش عملی این کارگاه آموزشی به شمار می‌رود.

در کارگاه کاربرد پلاسما در پردازش مواد و مهندسی سطح مخاطبان با مواردی چون تئوری پلاسما و تخلیه الکتریکی، آشنایی با انواع منابع تغذیه، طیف سنجی پلاسما، روش‌های شبیه‌سازی پلاسما (کامسول)، تبیین کاربردهای پلاسما در پردازش مواد و مهندسی سطح و کار با دستگاه‌های پلاسما و انجام آزمایش به صورت عملی آشنا خواهند شد.

به نقل از ستاد نانو، این رویداد روز چهارشنبه، ۹ اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد.

پایان

همچنین ببینید

63033519 310x165 - سنتز «بوروفن» برای استفاده در حسگرهای پیشرفته و دستگاه‌های پزشکی قابل کاشت

سنتز «بوروفن» برای استفاده در حسگرهای پیشرفته و دستگاه‌های پزشکی قابل کاشت

ماده دو بعدی جدید و بهبود یافته‌ای به نام “بوروفن” وجود دارد که یک لایه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *