پایتخت کتاب

برند “پایتخت کتاب ایران”، یکی از افتخارات یزد

یزد ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به کسب برند پایتختی کتاب ایران توسط یزد گفت: این برند باید در یزد ماندگار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جوادیان زاده در نشست هم اندیشی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: برند پایتخت کتاب ایران یکی از افتخاراتی است که برای یزد کسب شده و امروز نیز باید برای پایدار شدن آن تلاش کنیم.

وی افزود: یک سال فرصت داریم که این برند را به عنوان شهری پایدار به مردم کشورمان معرفی کرده و برای کسب عنوان پایتخت کتاب جهان برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر یزد تاکید کرد: بازآرایی فضای شهری با محوریت کتاب باید در اولویت قرار گیرد.

جوادیان زاده ادامه داد: برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری با محوریت کتاب در فضای محروم و حاشیه‌ای شهر یزد مورد توجه جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی عنوان کرد: نصب المان‌های شهری در ورودی‌های سطح شهر، آماده سازی فضای پارک‌ها و مراکز تجاری، ترغیب بخش‌های اقتصادی و واحدهای تجاری، تسریع اجرای تفاهم نامه‌ها، تقویت گذر فرهنگ و هنر، ایجاد گذرهای فرهنگی جدید همچنین افتتاح دبیرخانه پایتخت کتاب ایران و جهان در محل شهرداری یزد از جمله اقداماتی است که می‌توانیم در راستای پایدار کردن شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انجام دهیم.

منبع: مهر

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.