WhatsApp Image 2019 10 07 at 12.16.13 660x330 - برندسازی با کمک بلاک چین

برندسازی با کمک بلاک چین

برندسازی از بلاک چین در نحوه خرید داده های مشتریان کمک می گیرد تا بتواند شکل جدیدی از تبلیغات را در حوزه امنیت داده های شخصی مشتریان بکار گیرد.

پایگاه خبری دنیای برند – تبلیغات برند در گذشته اشکال مختلفی داشته است و تبلیغات از طریق روزنامه ها، مجلات، بیلبوردهای تبلیغاتی و آگهی های تبلیغاتی و نیز از طریق تعریف و تأیید چهره ای مشهور و تبلیغات تلویزیونی پخش می شد.

اما امروزه، تبلیغات در حوزه برندسازی را بیشتر در مورد شناسایی مخاطب هدف برای یک برند یا محصولات خاص شناخته شده و معروف است. به این معنی که تبلیغات برندها تنها مختص محصولات درخودر توجه نبوده و می توان آن را به زیر مجموعه های خاصی از مردم ارائه داد.

اما برای تحقق این امر، شرکت ها مجبورند مقادیر زیادی از داده های کاربران را خریداری کنند. این اقدام، مسئله حریم خصوصی کاربران را پیش می کشد. به خصوص زمانی که کاربران و مشتریان اطلاع نداشته باشند که اطلاعاتشان چگونه مورد استفاده قرار می گیرد و چگونه به فروش می رسد.  استفاده از داده های کاربران زمانی مسئله ساز نخواهد بود که برندها، سیاست ها و خط مشی های برندسازی را برای مخاطبانی که از سایت ها و محصولاتشان استفاده می کنند، به روشنی مشخص نمایند و در دسترس قرار دهند. با این حال، با شکل جدیدی که تبلیغات به خودش گرفته است، مشتریان از شیوه هایی که برندها آن ها را مورد هدف قرار می دهند، با زیرکی آگاهی دارند. بنابراین برندها ملزم به تغییر شکل نحوه تعامل با مشتریان خود با فرمی مناسب تر و موثرتر هستند.

فناوری بلاک چین، در حال حاضر بر طیف وسیعی از صنایع و نحوه برندسازی آنها تأثیر می گذارد و می تواند به برندها کمک کند تا به طور مستقیم و با اعتبار و اعتماد بیشتری با مصرف کنندگان خود در تعامل باشند و به آنها دسترسی پیدا کنند.

UnderstandBC 1 1024x569 - برندسازی با کمک بلاک چین

به مثالی در این خصوص توجه کنید. در بازار غیر متمرکز ویبسون (Wibson)، مشتریان می توانند انتخاب کنند کدام یک از داده های شخصی شان به تبلیغ کنندگان فروخته شود. در این صورت به مشتریان جایزه تعلق می گیرد و برندها مطمئن می شوند که از مشتریان بالقوه و ثابت خود اطلاعات واقعی دریافت کرده اند. این اتفاق همچنین یک استاندارد جدید اخلاق مدارانه در روابط مشتری در حوزه برندسازی با بلاک چین ایجاد می کند. یعنی به جای اینکه برندها مشتریان را مجور کنند که برای استفاده از سایت ها، اپلیکیشن ها و محصولاتشان فرم های داده های شخصی را برای پر کردن انتخاب کنند، با باز گذاشتن دست مشتریان در انتخاب داده های شخصی شان، یک استاندارد جدید اخلاق مدارانه در روابط مشتری به کار می برند.

سیستم عامل هایی مانند Wibson که از بلاگ چین استفاده می کنند بسیار با ارزش هستند. زیرا در مورد اهداف شرکت شفاف سازی می کنند، داده های کاربر را تأیید می کنند که به صورت رایگان ارائه می شود. برندها می توانند تاریخچه خرید، الگوهای ترافیک و داده های موقعیت مکانی مشتریان را خریداری کنند. البته مشتریان از این فروش داده هایشان اطلاع دارند. این موضوع باعث می شود تا برندها در نحوه ارائه تبلیغاتشان از این اطلاعات استفاده کنند و از همین طریق آن دسته از کمپین های بازایابی که طبق علایق و عادات مشتریان است برای آنها نمایش داده می شود.

در حقیقت، ترکیب بلاک چین و تبلیغات به برندها کمک می نماید تا نزد مصرف کنندگان از اعتبار و اعتماد بیشتری برخوردار باشند. چرا که آنها می دانند جای اطلاعتشان نزد برندها امن است.

با چنین روابط تقویت شده ای، برندها می توانند با اطمینان برای گروهی منتخب از کاربران تبلیغ انجام دهند. زمانی که برندها اجازه دادند انتخاب کنند که کدام بخش از داده های شخصی شان به تبلیغ کنندگان فروخته شود، نتیجه اش را نیز خواهند دید. برندها این نتیجه را در قالب تعامل بیشتر و فروش بیشتر مشاهده می کنند. همچنین، مصرف کنندگان می توانند اعتماد دارند که برندها از اطلاعات آنها سوء استفاده نمی کنند.

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …