62726006 660x330 - استراتژی آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ساخت‌وساز تغییر می‌کند

استراتژی آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ساخت‌وساز تغییر می‌کند

بی‌توجهی به صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز یک مساله جدی است که نیازمند بازنگری تلاش‌های انجام شده و تغییر استراتژی آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، علی اکبر حدادی هرندی، معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اولین جلسه کارگروه آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ساخت‌وساز با اشاره با این مطلب، گفت: با استراتژی جدید امیدواریم افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های ساختمان از طریق ترویج صنعتی‌سازی و بهبود کیفیت و کاهش مصرف انرژی ساختمان از طریق توسعه فناوری‌های نوین محقق شود.

وی با اشاره به ابر پروژه نهضت مسکن ملی به عنوان مساله نخست وزارت راه و شهرسازی، افزود: آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان می‌تواند به بهبود کارایی و بهره‌وری در ساخت‌وساز و استفاده از سیستم‌های هوشمند برای مدیریت بهینه انرژی‌ها و منابع ساختمان، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات ساختمان، کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و همچنین افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌ها در خدمات بهتر و ارزان‌تر به مشتریان و افزایش فرصت‌های شغلی کمک کند.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر طراحی آموزش و تولید محتوا برای ذی‌نفعان مختلف مبتنی بر نیازها، اهداف و ویژگی‌های هر قشر، گفت: مردم به عنوان کاربران نهایی درک روشنی از صنعتی‌سازی و فناوری‌های ساخت ندارند و این مساله مقاومت در پذیرش و استفاده از آن را تشدید کرده است. بنابراین در کنار آگاهی‌بخشی و معرفی فناوری نوین به مردم، هدف نهایی مرکز تحقیقات کمک به تربیت نیروی ماهر، شایسته و دارای صلاحیت است که بتوانند با اجرای درست و کارآمد به گرایش مردم به استفاده از سیستم‌های جدید کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این نظام جدید کارگران و تکنسین‌های فنی مهارت‌ها و دانش لازم برای استفاده از فناوری‌های نوین مانند استفاده از سیستم‌های هوشمند، مواد ساختمانی پایدار و روش‌های ساخت پیشرفته را کسب خواهند کرد. مهندسان و معماران به آخرین دانش‌ها و روش‌های طراحی و مهندسی و استانداردهای صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین مسلط می‌شوند. سیاست‌گذاران و مدیران با دیدگاه‌های استراتژیک و تجارب موفق از پیاده‌سازی فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان آشنا می‌شوند و در نهایت، آموزش‌های تولیدکنندگان، به شکل تخصصی و عملی و بر اساس ویژگی‌های فنی و عملکرد محصولات فناوری‌های نوین ساختمانی به گونه‌ای تنظیم می‌شود تا آنها بتوانند فناوری‌های خود را بهینه‌سازی کرده و بازارهای جدید را کشف کنند.

به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، هرندی در پایان با اشاره به نگاه اکوسیستمی و مشارکت اجزای زنجیره تامین صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین، افزود: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مرجعیت علمی صنعت ساخت‌وساز کشور به دنبال ارتقای مشارکت مؤثر انجمن‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های پیشرو برای تبادل دانش، انتقال تجربیات و تولید محتوای آموزشی فاخر است تا از طریق برگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همچنین بهره‌برداری از پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی به ارتقای سطح دانش و مهارت ذی‌نفعان و شهروندان کمک کند.

پایان

همچنین ببینید

63035803 310x165 - ماموریت رئیس‌جمهور به دهقانی فیروزآبادی برای تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی

ماموریت رئیس‌جمهور به دهقانی فیروزآبادی برای تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی

رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه جدی به فعالان حوزه فضای مجازی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *