ابداع و ابتکار تجهیزات اتاق تمیز

ابداع و ابتکار تجهیزات اتاق تمیزدر دنیای نوآوری با اکیاس کلین روم

پایگاه خبری دنیای برند،  هواساز یکی از پرمصرف ترین دستگاه ها در صنعت HVAC  محسوب می گردد، که با تهویه و تامین هوای مطلوب قادر است، بسیاری از نیازهای صنایع مهم را تأمین کند. در کل یکی از مهم ‌ترین ملزومات اتاق تمیز دستگاه هواساز می باشد. این دستگاه علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی از ورود آلاینده های صنعتی به داخل ساختمان نیز جلوگیری می کند. دستگاه هواساز اکیاس کلین روم کاربرد و مزایای ویژه ‌ای دارد و تا به امروز توانسته نیاز بسیاری از موسسات و شرکت ها را تامین نماید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با این سیستم پر اهمیت بیشتر آشنا شوید.

معرفی دستگاه هواساز

دستگاه هواساز به سیستمی اشاره دارد که قادر است، چندین کار را با هم انجام دهد. این دستگاه وظیفه تنظیم دما، فیلتر کردن گرد و غبار، کنترل نمودن سرعت، تنظیم رطوبت و در نهایت توزیع نمودن هوای مطلوب به داخل ساختمان ها و مکان های صنعتی، عمومی و مسکونی را دارد. معمولاً هواساز ها با توجه به انواع گوناگونی که دارند، بر اساس ظرفیت هوادهی انتخاب می شوند.

شما ابتدا باید مشخص کنید، این سیستم را برای تامین نیروی سرمایشی و یا گرمایشی نیاز دارید یا اینکه تنها برای تغذیه هوای تازه خریداری نموده اید. در این وسیله هوا به وسیله فن داخل دستگاه کشیده شده و پس از اینکه با سطح کویل سرمایشی و گرمایشی تماس پیدا می کند و تبادل حرارتی به انجام می رسد، هوا بعد از گذر از بستر های فیلتراسیون به بیرون تزریق می شود.

Invention and innovation of clean room equipment in the world of innovation 0 - ابداع و ابتکار تجهیزات اتاق تمیزدر دنیای نوآوری با اکیاس کلین رومآشنایی با انواع هواساز

با توجه به گسترش استفاده از انواع هوارسان، این دستگاه ها در انواع و ظرفیت های مختلف تهیه شده اند. از انواع هواساز می توانیم به دو نوع صنعتی و تهویه سلامت اشاره کنیم. استفاده از این دستگاه ها برای محیط های مسکونی و اداری و همچنین صنعتی امری ضروری و واجب است:

·         هواساز تهویه صنعتی

هواساز های صنعتی با توجه به اینکه های برای صنایع بزرگ همچون شرکت های صنایع غذایی، بیمارستان ها، صنایع داروسازی و … به کار می روند، از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار بوده و معمولاً در ابعاد بزرگ تهیه و  تولید می شوند. این نوع هوارسان با سایر سیستم ها تفاوت داشته و از عملکرد و سیستم کنترلی پیچیده برخوردار هستند. در این مکان ها بیشتر از نوع هوارسان هایژنیک استفاده می گردد.

·         هواساز تهویه سلامت

نوعی دیگر از هواسازها که به آن‌ها تهویه مطبوع نیز می گویند، در انواع محیط های اداری، تجاری و مسکونی قابل استفاده هستند. این هواسازها با فیلتر کردن گرد و غبار ها و آلاینده های شیمیایی، هوای تمیز و پاکیزه را برای محیط به ارمغان می آورند. جهت مشاهده دستگاه هواساز اکیاس کلین روم می توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. هواساز تهویه مطبوع با توجه به تنظیم رطوبت و تنظیم دما یکی از ملزومات اتاق تمیز محسوب می گردد.

کاربردهای هواساز در صنایع

با کاربردهای هواساز در صنایع بیشتر آشنا شوید:

·         اتاق تمیز

یکی از ملزومات اتاق تمیز استفاده از دستگاه‌ های تهویه مطبوع است؛ زیرا این دستگاه ها علاوه بر اینکه با فیلتراسیون و گردش هوای خود به تامین گرمایش و سرمایش محیط می پردازند، رطوبت را نیز در این اتاق ها تنظیم می کنند.

·         صنعت غذا

هواساز با تنظیم دما رطوبت و همچنین از بین بردن ذرات گرد و غبار در محیط موجب بالاتر رفتن سطح کیفیت و ایمنی محصولات مواد غذایی می گردد و در نتیجه کارخانه می تواند محصولات غذایی سالم تر و با ماندگاری بالا را تحویل مشتریان بدهد. با استفاده از این سیستم های هوارسان آلودگی های هوای که می توانند در محصولات خطرات ایجاد کنند  از بین رفته و ما یک محیط سالم را برای نگهداری مواد خواهیم داشت.

·         داروسازی

از جمله نقش های هواساز در صنعت داروسازی می توانیم به کنترل دما، تثبیت فشار هوا، کنترل میزان کیفیت هوا و همچنین رطوبت اشاره کنیم. دستگاهی که در این محیط ها استفاده می شود، حتماً باید دارای فیلتر های قوی و همچنین فن های خنک کننده مستحکم باشد.

·         آزمایشگاه

محیط آزمایشگاه همواره باید به دور از هر گونه آلودگی باشد. در هنگام انجام تحقیقات آزمایشات علمی نیز حتما باید شرایط دمایی متعادل گردد. به همین خاطر یکی از مهم ترین وسیله ها در محیط آزمایشگاه سیستم تهویه مطبوع است.

مزایا هواساز

منحصر به فرد و اصلی ترین مزیت های سیستم تهویه مطبوع برخورداری از یک محیط زندگی سالم و پاکیزه و به دور از بیماری است. از دیگر مزیت ‌های آن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

·         بهبود روند فیلتراسیون

این دستگاه با توجه به اینکه خود دارای فیلترهایی می باشد، می توان بر روی آن به نصب فیلترهای کیسه ای، نمدی، کاغذی و … پرداخت که تمامی این فیلترها موجب تولید هوای تمیز و تازه تر می گردند.

·         بهبود روند تمیزی اتاق تمیز

آنچه در اتاق تمیز برای ما اهمیت دارد کیفیت هوا است. دستگاه هواساز اکیاس کلین روم تمامی هوای آلوده را از فیلتر های خود عبور داده و آلاینده و ذرات معلق در اتاق تمیز را از میان بر می دارد.

·         انعطاف پذیری بالا

وجود انعطاف پذیری بالا یکی دیگر از مزیت های این دستگاه است. در واقع شما با خریداری آن می توانید به آسانی سیستم را نصب و راه اندازی کنید و در صورت مشکل به تعمیرات و نگهداری راحت آن بپردازید. راندمان بالای هواساز نیز قابل توجه عموم است.

·         طراحی دلخواه

هواساز ها با توجه به اینکه در انواع و اقسام گوناگون طراحی می گردند افراد می توانند مطابق با شرایط محیطی خود هر کدام از این سیستم ها را که می خواهند، انتخاب نمایند. هوارسان با توجه به نیاز افراد طراحی گشته است.

Invention and innovation of clean room equipment in the world of innovation 9 - ابداع و ابتکار تجهیزات اتاق تمیزدر دنیای نوآوری با اکیاس کلین رومسفارش هواساز از اکیاس کلین روم

اکیاس کلین روم به عنوان بزرگترین فروشگاه عرضه انواع هواسازها با ظرفیت های متفاوت امکان انتخاب مشتری را افزایش داده و پس از کسب اطلاعات از قیمت و بررسی محصولات شما می توانید به راحتی به ثبت سفارش از هر کجای ایران بپردازید. سفارش هواساز از اکیاس کلین روم به صورت اینترنتی و از سایت شرکت امکان پذیر است. جهت هر گونه سوال با ما در تماس باشید.

 

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

انواع استایل در تابستان

انواع استایل در تابستان و ست های پیشنهادی

پایگاه خبری دنیای برند، با فرا رسیدن فصل تابستان دوباره ویترین فروشگاه‌ها پر از لباس‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *