هواوی

افزایش هزینه برند هواوی برای لابی در آمریکا

پایگاه خبری دنیای برند، برند هواوی تکنولوژی که با تحریم آمریکا از پروژه های مخابراتی چند میلیارد دلاری جا مانده است، هزینه لابی در واشنگتن را در سه ماهه گذشته افزایش داد.

اطلاعات افشا شده نشان داد برند هواوی ۱.۰۶ میلیون دلار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ برای لابی در واشنگتن هزینه کرد که افزایش چشمگیری در مقایسه با ۱۸۰ هزار دلار در سه ماهه نخست داشت. این شرکت لایحه های پهنای باند و زیرساخت و همچنین تدابیر تجاری و حریم خصوصی را به عنوان موارد مورد علاقه اش ذکر کرده است.

جو بایدن، رییس جمهور دموکرات آمریکا فرمان اجرایی دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ برای ممنوعیت استفاده شرکتهای آمریکایی از تجهیزات ساخت شرکتهایی که ریسکی برای امنیت ملی این کشور ایجاد می کنند از جمله هواوی را تمدید کرده است. این به معنای آن است که هواوی از ۶۵ میلیارد دلاری که کنگره قصد دارد برای توسعه دسترسی به پهنای باند تحت برنامه زیرساخت ۵۷۹ میلیارد دلاری هزینه کند، جا می ماند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کنگره آمریکا سال گذشته بودجه ۱.۸ میلیارد دلاری را برای کمک به حذف تجهیزات ساخت هواوی در شبکه های مخابراتی تصویب کرد. کمیسیون ارتباطات فدرال این برنامه را اوایل ماه میلادی جاری تایید کرد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

آمریکا هواوی را بازوی ماشین اطلاعاتی جهانی حزب کمونیست چین می داند در حالی که هواوی مکررا جاسوسی برای دولت چین را تکذیب کرده است. هواوی در سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت و در نتیجه، صادرات فناوریهای خاص از سوی شرکتهای آمریکایی به هواوی ممنوع شد. گوگل ارتباطش را با هواوی قطع کرد و در نتیجه این شرکت دیگر نتوانست از سیستم عامل اندروید در تلفنهای هوشمند خود استفاده کند. این موضوع در چین که اکثر خدمات گوگل مانند جست و جو و جی میل مسدود هستند، اهمیت زیادی نداشت اما در بازارهای بین المللی که مصرف کنندگان از این اپلیکیشن‌ها استفاده می کنند، به هواوی ضربه زد. آمریکا سال میلادی گذشته فروش تراشه‌های مورد نیاز برای تولید تلفن هوشمند به هواوی را ممنوع کرد.

دولت آمریکا در کشورهای اروپایی برای جلوگیری از بکارگیری تجهیزات ساخت شرکت چینی هواوی در شبکه های ۵G این منطقه لابی کرده است. حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخت شرکتهای چینی ممنوع نشده است، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب برند هواوی محتاط هستند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

پردرآمدترین یوتیوبرها

اعلام فهرست پردرآمدترین یوتیوبرهای ۲۰۲۱؛ جوان ۲۳ ساله با ۵۴ میلیون دلار صدرنشین شد

پایگاه خبری دنیای برند، جیمی دونالدسون، جوان ۲۳ ساله آمریکایی که بیشتر با نام مستربیست(MrBeast) …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x