خودکار پارسی کار

بهترین برندهای خودکار ایرانی کدامند؟

پایگاه خبری دنیای برند، افتخارآمیز است که تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی محصولات متنوع و باکیفیتی تولید و در بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کنند. جالب است بدانید در حال حاضر میزان مصرف سالانه خودکار در کشور، ۵۰۰ میلیون عدد برآورد شده که تولید سالانه خودکار ایرانی به رقم ۴۵۰ میلیون عدد رسیده است. در این میان میزان اشتغال مستقیم از تولید خودکار در داخل کشور نیز هزار نفر عنوان شده که سهم اشتغال خانگی از اشتغال کل نیز ۲۰ درصد برآورد شده است.

در این مقاله ابتدا با هفت برند خودکار ایرانی آشنا خواهید شد که در تنوع و کیفیت بی‌نظیرند و سپس توضیحاتی درباره‌ی ویژگی‌های خودکار خوب ارائه خواهیم داد. لازم است بدانید که با تولیدات این برندها نه‌تنها نیاز بازار داخلی تأمین شده است، که برخی محصولاتشان به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. 

بهترین برندهای خودکار ایرانی از خوش‌نام‌ترین تولیدکنندگان

برخی از برندهای خودکار کهن و باسابقه و برخی دیگر تازه هستند؛ البته محصولات جدید نیز از نظر کیفیت و مرغوبیت چیزی کم از برندهای باسابقه ندارند. حسن آن‌ها این است که متناسب با سلیقه‌های تازه تولید می‌شوند و در ساخت آن‌ها به روحیه‌ی مصرف کنندگان به‌ویژه در زمینه‌ی محصولات کودک و نوجوان توجه بیشتری می‌شود.

نکته‌ی دیگر تنوعی است که در کالاهای جدید وجود دارد و آن نیز کاملا متناسب با نیازهای بازار مصرف است.

 

اکنون با هفت برند خودکار ایرانی آشنا می‌شوید:
۱٫ پارسی کار

شرکت پارسی‌کار زیرمجموعه‌ی برند سی‌بی‌اس، از مشهورترین برندهای نوشت‌افزار و وسایل اداری است. محصولات پارسی‌کار شامل انواع نوشت‌افزار و وسایل کاردستی (مداد و مدادرنگی برای نگارش و نقاشی، انواع مداد نوکی، خودکار، پاک‌کن و…) هستند. تنوع محصولات پارسی‌کار بسیار بالاست و کیفیت آن سبب شده طرفداران زیادی داشته باشد.

خودکار ایرانی پارسی کار - بهترین برندهای خودکار ایرانی کدامند؟

 

البته در اینجا تمرکز ما بر خودکارهای پارسی‌کار است. این برند خودکار ایرانی تولیدکننده‌ی انواع خودکار با بدنه کریستالی و نیز جیر است. همچنین خودکارهایی فانتزی در دسته‌بندی محصولات خود دارد. روان‌نویس‌های پارسی‌کار نیز در رنگ‌های کاربردی مشکی، آبی و قرمز تولید می‌شوند.

۲٫ صدف

شرکت ویستا تولیدکننده‌ی این برند خودکار ایرانی است که از برندهای خوش‌نام و درخشان است. صدف از جمله برندهای جدید است که از سال ۹۳ آغاز به کار کرده و بر تولید تخصصی خودکار و ماژیک متمرکز شده است. خودکارهای صدف با رنگ‌های کاربردی قرمز، مشکی و آبی موجود است و به دو صورت تکی و پک ۵ عددی به بازار عرضه می‌شود.

صدف از بهترین نمونه‌های برند خودکار ایرانی با کیفیت بالا و قیمت ارزان است. خودکارهای صدف نیز بدنه‌ی کریستالی دارند و چنان که در مطلب بهترین خودکار برای امتحان اشاره کردیم، از این جهت که میزان جوهر آن‌ها مشخص است برای امتحان مناسب هستند.

۳٫ سفیر

این برند خودکار ساخت ایران، مجموعه‌ای عالی از تولیدات شرکت ایرانی رز تحریر یزد است. این شرکت افتخاراتی در بازار داخلی و بین‌المللی به دست آورده است که تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و گواهینامه‌ی CE اروپا از جمله‌ی آنان است.

خودکارهای سفیر هم مدل‌های تکی در چهار رنگ کاربردی قرمز، سبز، آبی و مشکی و هم یک مدل بسته‌بندی ۸ رنگ فانتزی را شامل می‌شوند. قیمت خودکارهای سفیر به نسبت کیفیتی که دارند، بسیار ارزان و به‌صرفه است.

۴٫ ارس

دیگر برند خودکار ساخت ایران، ارس است که تولیدات آن خودکارهای کریستالی کاربردی در سه رنگ قرمز، آبی و مشکی هستند.

ارس از جمله خودکارهای ارزان قیمت است که خرید عمده‌ی آن برای ادارات و نهادهای گوناگون توصیه می‌شود.

۵٫ کنکو

تولید دیگری از شرکت رز تحریر یزد است که همگام با سفیر راهی بازار داخلی می‌شود. محصولات کنکو که شامل ماژیک، لاک غلط‌گیر و خودکار می‌شود، دارای کیفیتی عالی هستند. برند خودکار ایرانی کنکو شامل خودکارهای معمولی و فانتزی می‌شود.

انواع فانتزی محصولات آن بسیار زیبا و مرغوب هستند. محصولات کنکو در مقایسه با سفیر در سطح بالاتری از کیفیت است و به همین دلیل نسبتا قیمت بالاتری دارد اما در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی با وجود کیفیتی هم‌سان، بسیار مقرون به صرفه است.

۶٫ کیان

گروه صنعتی صفا از سال ۱۳۹۳ در زمینه‌ی تولید خودکار با برند کیان آغاز به کار کرد. این برند خودکار ایرانی خیلی زود به رقیبی برای برندهای باسابقه تبدیل شد. تولیدات کیان شامل انواع خودکارهای ساده و فانتزی و نیز ماژیک وایت برد است. این شرکت محصولات خود را به کشورهای خاورمیانه و آسیای غربی نیز صادر می‌کند.

خودکار ایرانی کیان - بهترین برندهای خودکار ایرانی کدامند؟

 

۷٫ فابل

شرکت بهینه لوازم ایرانیان که فعالیت خود را از سال ۸۰ در زمینه‌ی تولید نوشت‌افزار مهندسی و محصولات آموزشی آغاز کرده بود، از سال ۹۷ برند خودکار ایرانی فابل را معرفی کرد.

فابل نیز از رقبای جدی دیگر برندهای پرتولید داخلی مانند کیان است. خودکارهای فابل تنها از نوع کریستالی ساده است که در چهار رنگ سبز، آبی، قرمز و مشکی وارد بازار می‌شود. فابل نیز خودکار ارزان قیمت و البته با کیفیتی است.

این هفت برند ایرانی تنها نمونه‌هایی از محصولات باکیفیت تولید داخل هستند که انتخاب بهترین برند خودکار ایرانی از میان آن‌ها به‌راستی دشوار است.

 

خودکار ایرانی فابل - بهترین برندهای خودکار ایرانی کدامند؟

انتخاب بهترین خودکار

برای انتخاب بهترین خودکار باید معیارهایی را در نظر گرفت. نتیجه‌ی یک انتخاب درست این است که در زمان نوشتن جزوات و تکالیف و نیز در وقت امتحان دادن با مشکل مواجه نخواهید شد.

 این موارد را در خرید خودکار ملاک قرار دهید:

۱٫ جوهردهی مناسب

خودکار را پیش از خرید تست کنید. اگر خطوطی که برجا می‌گذارد یکنواخت است، جوهردهی تنظیم‌شده و مناسبی دارد اما اگر در جایی مقدار زیادی جوهر پس می‌دهد بعدا شما را دچار دردسر خواهد کرد.

۲٫ چرخش مناسب گوی

گوی ظریف سر خودکار که وظیفه‌ی آن رسانیدن جوهر به روی کاغذ است، باید چرخش مناسب و روانی داشته باشد؛ در غیر این صورت خودکار اصطلاحا گیر می‌کند و نمی‌نویسد یا خطوط آن منقطع می‌شود.

۳٫ مقدار جوهر

خودکارهای ایرانی از برندهای معتبر معمولا میزان جوهر استاندارد را دارند و بسته به میزان نوشتن تا مدت‌ها کار می‌کنند.

۴٫ رنگ جوهر

انتخاب رنگ یک موضوع سلیقه‌ای است اما باید به خوانا بودن نوشتار هم توجه کرد. برخی از رنگ‌های خودکار فانتزی تنوع خوبی به نوشته می‌دهند اما برای هرنوشته‌ای مناسب نیستند.

۵٫ بدنه خودکار

خودکار را در دست بگیرید و بنویسید. خودکار استاندارد نباید به دست شما فشاری وارد کند. ضمنا باید قطر مناسبی داشته باشد که دست را خسته نکند.

سخن آخر

حتما این ویژگی‌ها را در هنگام خرید هر برند خودکار ایرانی در نظر داشته باشید. البته یک خودکار ساخت ایران از برند معتبر غالبا این خصوصیات مثبت را دارد. با خرید خودکار مرغوب ایرانی کیفیت نوشتار خود را بالا می‌برید و نگارش جزوات و تکالیف برایتان آسان‌‌تر خواهد شد.

برای نوشتن این مقاله از سایت فروشگاهی لوازم تحریر ایرانی بادپرک استفاده شده است. شما با مراجعه به این سایت می توانید انواع لوازم تحریر ایرانی، فانتزی، دخترانه و پسرانه را مشاهده کنید، و بعد از مشاهده مدل های متنوع و مختلف، بهترین سفارش را انجام دهید و محصول خود را در کم ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

منبع: https://badparak.com/blog/آشنایی-برند-خودکار-ایرانی

منبع: سایت تسنیم

همچنین ببینید

Img20240313151452412 310x165 - برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

در نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران که با حضور نماینده اتاق‌های مشترک برگزار شد، درباره …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x