پیدا کردن شغل

از کاریابی حضوری تا جاب اگریگتورها، بررسی تغییرات فرایند پیدا کردن شغل + معرفی سایت کاریابی کاربرد

پایگاه خبری دنیای برند، پیدا کردن شغل مناسب از گذشته تا امروز، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های جوانان به‌ویژه تازه فارغ‌التحصیلان بوده است. به‌گونه‌ای که از سالیان پیش تاکنون راهکارهای مختلفی همچون مراکز کاریابی، روزنامه نیازمندی‌ها، سایت شغل یابی، مشاوره شغلی و جاب اگریگیتورها برای پیدا کردن کار مناسب ایجاد شده‌اند. در مقاله پیش رو تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر بررسی تغییرات فرایند پیدا کردن شغل، با معرفی سایت کاربرد و بیان راهنمای کامل استفاده از آن، به سوال متداول «چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنیم» پاسخ دهیم.

بررسی تغییرات فرایند پیدا کردن شغل در گذر زمان

همان‌طور که گفته شد، از سالیان گذشته تا امروز، روش‌های مختلفی برای پیدا کردن شغل ایجاد شده است. می‌توان این روش‌های جستجوی شغل و پیداکردن کار مناسب را به دو دسته روش‌های سنتی و آنلاین تقسیم‌بندی کرد. در ادامه به معرفی این دو دسته و مهم‌ترین روش‌های هر دسته خواهیم پرداخت. اما در حال حاضر، شما می‌توانید برای پیدا کردن کار آنلاین به سایت کاریابی کاربرد: https://karbord.io/ مراجعه کرده و با مشاهده همه آگهی‌های استخدام سایت‌های کاریابی به‌صورت یکجا، در کمترین زمان ممکن به موقعیت شغلی دلخواه خود دست پیدا کنید.

معرفی روش‌های سنتی پیدا کردن شغل مناسب

تا چند سال گذشته و پیش از ایجاد سایت‌های استخدامی، کارجویان از روش‌های سنتی برای پیدا کردن شغل استفاده می‌کردند. از جمله مهم‌ترین روش‌های سنتی کاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراجعه حضوری به مراکز و موسسات کاریابی
  • مراجعه حضوری به کارخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات و پرکردن فرم درخواست شغل
  • جستجوی شغل در صفحات نیازمندی‌های روزنامه‌ها و مجلات

در ادامه با توضیح درباره هر یک از این روش‌ها، به بررسی فرایند پیدا کردن شغل با روش‌های سنتی خواهیم پرداخت.

مراجعه حضوری به مراکز و موسسات کاریابی

یکی از روش‌های سنتی پیدا کردن شغل مناسب که هنوز هم توسط برخی از کارجویان استفاده می‌شود، مراجعه حضوری به مراکز و موسسات کاریابی است. در این روش، کارجو به یکی از مراکز کاریابی معتبر شهر خود مراجعه کرده و با پر کردن فرم درخواست شغل و ارائه مدارک موردنیاز، منتظر تماس این مرکز می‌ماند تا از این طریق به شغل مناسب خود دست پیدا کند.

زمان‌بر بودن، رایگان نبودن و هزینه داشتن و محدود بودن فرصت‌های شغلی، از جمله معایب این روش سنتی کاریابی است.

مراجعه حضوری به کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبر

تا چند سال گذشته که کارخانه‌ها و سازمان‌های معتبر، آگهی‌های استخدام خود را در سایت شغل یابی منتشر نمی‌کردند، کارجویان باید به‌صورت حضوری به این مراکز و واحدها مراجعه کرده و فرم درخواست برای شغل موردنظر خود را پر می‌کردند تا در صورت نیاز در آینده با آن‌ها تماس گرفته شود. در حال حاضر، با معرفی فرصت‌های شغلی باز کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبر در فضای مجازی و سایت‌ها دیگر نیازی به این کار نیست.

جستجوی شغل در صفحات نیازمندی‌های روزنامه‌ها و مجلات

یکی دیگر از روش‌های سنتی که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد، جستجوی شغل در صفحات نیازمندی‌های روزنامه‌ها و مجلات است. باتوجه به گسترده بودن اطلاع‌رسانی با این روش، صفحه نیازمندی‌ها همچنان برای معرفی شغل‌های ساده و خدماتی، روش مناسبی بوده و برخی از کارفرمایان، برای اطلاع‌رسانی فرصت‌های شغلی خود از آن استفاده می‌کنند.

معرفی روش‌های آنلاین پیدا کردن شغل مناسب

در ادامه بررسی تغییرات فرایند پیدا کردن شغل، در این بخش به معرفی روش‌های پیدا کردن کار آنلاین خواهیم پرداخت. از جمله مهم‌ترین روش‌های آنلاین کاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جستجوی شغل در سایت‌های کاریابی
  • استفاده از شبکه‌های مجازی همچون لینکدین، تلگرام و توییتر
  • جستجوی شغل در جاب اگریگیتورها

در ادامه به توضیح درباره هر یک از این روش‌های کاریابی آنلاین خواهیم پرداخت.

جستجوی شغل در سایت‌های کاریابی

در حال حاضر، استفاده از سایت‌های کاریابی یکی از روش‌های متداول پیدا کردن شغل مناسب محسوب می‌شود. بسیاری از کارفرمایان آگهی‌های استخدام فرصت‌های شغلی سازمان خود را در سایت شغل یابی منتشر می‌کنند و کارجویان می‌توانند با جستجوی شغل در این‌گونه سایت‌ها، برای موقعیت شغلی دلخواه خود رزومه ارسال کنند.

استفاده از شبکه‌‌های مجازی همچون لینکدین و تلگرام

یکی دیگر از روش‌های آنلاین رایج برای پیدا کردن شغل، استفاده از شبکه‌های مجازی همچون لینکدین، تلگرام و توییتر است. امروزه کارفرمایان بسیاری آگهی‌های استخدام خود را در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند و کارجویان می‌توانند با دنبال‌کردن صفحات کاری کارفرمایان و شرکت‌های معتبر، از جدیدترین فرصت‌های شغلی اطلاع پیدا کنند.

جستجوی شغل در جاب اگریگیتورها

حضور جاب اگریگیتورها در دنیای کاریابی، انقلاب بزرگی در فرایند پیدا کردن شغل ایجاد کرده است. این‌گونه سایت‌ها، سایت پیدا کردن شغل مناسب محسوب می‌شوند؛ در واقع، جاب اگریگیتورها وب‌سایت‌هایی هستند که همه آگهی‌های استخدام و فرصت‌های شغلی را از سایت‌های کاریابی و دیگر منابع مجازی استخدامی جمع‌آوری می‌کنند و آن‌ها را به‌صورت یکجا در سایت خود، نمایش می‌دهند.

باتوجه به توضیحات گفته شده، یک جاب اگریگیتور را می‌توان موتور جستجویی همچون گوگل در نظر گرفت؛ با این تفاوت که این سایت صرفا به‌عنوان یک موتور جستجوی آگهی‌های استخدامی شناخته شده و فقط وظیفه کاریابی را بر عهده دارد.

در حال حاضر، در ایران نیز از جاب اگریگیتورها برای نمایش همه آگهی‌های استخدام و کاریابی به‌صورت یکجا استفاده می‌شود که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به سایت کاریابی کاربرد اشاره کرد. در ادامه به معرفی این جاب اگریگیتور ایرانی خواهیم پرداخت.

معرفی سایت کاریابی کاربرد، معروف‌ترین جاب اگریگیتور ایرانی

همان‌طور که گفته شد، سایت کاربرد یک جاب اگریگیتور ایرانی محسوب می‌شود که تحول بزرگی در فرایند پیدا کردن شغل در ایران به وجود آورده است. باوجود سایت کاریابی کاربرد دیگر نیازی نیست که به‌صورت روزانه به همه سایت‌های کاریابی در ایران که تعدادشان هم کم نیست، سر بزنید و به دنبال شغل مناسب خود بگردید. با وجود سایت کاربرد دیگر نگران این که یک فرصت شغلی مناسب از چشمانتان پنهان بماند، نخواهید بود و نیازی نیست که هر روز زمان زیادی را صرف جستجوی شغل در سایت‌های استخدامی مختلف کنید.

چرا که سایت کاریابی کاربرد به‌عنوان یک جاب اگریگیتور ایرانی، همه آگهی‌های استخدامی و فرصت‌های شغلی موجود در سایت‌های کاریابی و منابع معتبر استخدامی در ایران را به‌صورت یکجا گردآوری کرده و در اختیار کارجویان قرار می‌دهد تا هیچ فرصت شغلی‌ای از چشمانشان پنهان نماند و بتوانند در کمترین زمان ممکن به شغل موردنظر خود دست پیدا کنند.

فرایند پیدا کردن شغل در سایت کاربرد به‌این‌ترتیب است که باید در قسمت نوار جستجوی بالای سایت، شغل موردنظر خود را تایپ و شهر محل سکونت خود را انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه «جستجو» به همه آگهی‌های استخدام شغل دلخواه خود در شهر موردنظرتان که در سایت‌ها و منابع معتبر استخدامی وجود دارند، دسترسی پیدا خواهید کرد.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله تغییرات فرایند پیدا کردن شغل که شامل روش‌های سنتی و آنلاین کاریابی می‌شود را بررسی کرده و به معرفی سایت کاریابی کاربرد که معروف‌‌ترین جاب اگریگیتور ایرانی محسوب می‌شود، پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، سایت کاربرد همه آگهی‌های استخدام موجود در سایت‌های کاریابی و منابع معتبر استخدامی را جمع‌آوری کرده و به‌صورت یکجا در اختیار کارجویان قرار می‌دهد تا در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت، به فرصت‌های شغلی دلخواه خود دسترسی پیدا کنند.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

خرید کمد لباس

نکاتی که در هنگام خرید کمد لباس باید توجه داشته باشید…!

پایگاه خبری دنیای برند، وقتی می‌خواید کمد لباس خریداری کنید، باید نکات مختلفی رو در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *