انواع برند

انواع برند

انواع برند، احتمالا وقتی شما هم در مورد انواع برند ها می شنوید، گستره کار و فعالیت آن ها و حیطه مسئولیت پذیری شان به ذهنتان می رسد، مسئله دقیقا همین است.

پایگاه خبری دنیای برند، وقتی یک برند را تاسیس می کنید به غیر از این که شما باید خدمات خود را به هر مشتری به صورت تمام و کمال ارائه دهید، نیاز دارید که برای پیشرفت خودتان نیز قدم بردارید.

برند ها می توانند با نوآوری در بازار رقابت موفق شوند، مثالی در دنیای تکنولوژی برای شما عزیزان خواهیم داشت، تمامی شرکت های بزرگ حوزه فناوری – موبایل های هوشمند سعی دارند تا استفاده از سنسور های اثر انگشت را آسان تر کنند، یک شرکت که فعالیت طولانی در این زمینه ندارد، با قرار دادن آن در پنل نمایشگر مشهور می شود.

این کار در واقع نوعی برندسازی می باشد، یعنی این شرکت با استفاده از یک فرمول به ظاهر ساده توانسته به این مهم دست یابد که در دسته بندی برند ها قرار می گیرد. در ادامه با توضیحاتی اختصاری انواع برند ها را بررسی می کنیم.

885456 300x300 - انواع برند

مقایسه انواع برند ها

برند های جهانی: برند های جهانی کار خود را از یک کشور شروع می کنند، وقتی شروع به کار می کنند مجوز های لازم برای فعالیت درون کشوری را دریافت کرده و اگر سود دهی خوب بود به سطح بین الملل می روند.. اپل یک برند جهانی است، در ابتدا کار خود را از امریکا و ایالات متحده شروع کرد.

این برند با فراز و نشیب های زیادی همراه بود و پس از مدتی توانست با عمال تغییرات در نوع تولیدات خود و نگرشی متفاوت به فروش عظیم در سطح جهان برسد.

برند افراد مشهور: در حال حاضر سلبریتی ها و افراد مشهور نیز با توجه به محبوبیت در میان مردم و نام خود برند ثبت می کنند، باز هم می توانیم از یک مثال مشهور در این زمینه استفاده کنیم، کریستیانو رونالدو به عنوان یکی از افراد شناخته شده در دنیا و شبکه های اجتماعی، اقدام به تولید اکسسوری با نام خود کرده است.

برند های لوکسبرند های لوکس حتی امروزه در کشور ما نیز تاسیس می شوند، نام هایی که تولیدات آن ها حتما باید استاندارد های لازم را داشته، کیفیت مواد اولیه برای تولیدات بسیار بالا و همین طور قیمت هر کالای تولید شده توسط این برند ها به شدت بالا است.

مثلا بنتلی به عنوان یک برند تولید کننده لوکس در بریتانیا شناخته می شود، امکان ندارد این برند تولیداتی میان رده و یا پایین رده را راهی بازار کند.

921305 300x300 - انواع برند

برندسازی ملی چیست؟

تفاوت فعالیت برند ها

برند های چالشگر را نیز در ادامه مورد نقد و بررسی قرار می دهیم: این گونه نام های تجاری و لیبل ها برایشان به هیچ عنوان جایگاهی که در رده فروش دارند مهم نیست، مثلا ممکن است تولید کننده انواع لپ تاپ باشد اما در رده بیستم فروش قرار گیرد. با وارد کردن تکنولوژی های روز باعث می شود که حس رقابت در دیگر شرکت ها پدید آید.

برندهای سرمایه گذار: برند های سرمایه گذار به خودی خود تولیداتی را روانه بازار نمی کنند، اما با توزیع ثروت در میان نام های تازه وارد بازار، می توانند هم موجب پیشرفت این لیبل ها و فعالیت های عام المنفعه شوند و هم نام خود را محبوب سازند.

برند های مشهور: به برند هایی گفته می شود که حتی ممکن است ثبت نشده باشند و در یک کشور به صورت رسمی مورد تایید نباشند، اما شناخته شده و محبوب هستند. حتی ممکن است تولیدی نیز از آن ها دیده نشود.

آشنایی با انواع برند ها

در بخش آخر برند هایی که شناخته شده هستند در زمینه فعالیت خودشان مورد نقد قرار گرفته و رتبه بندی می شوند.

مثلا به هیچ عنوان یک برند لباس مشهور مانند نایکی، با برند های تولید کننده خودرو مقایسه نمی شود، مگر در بررسی میزان سود دهی کل مجموعه و انتخاب پرفروش ترین برند ها در دنیا.

برند های مولفه: برند های مولفه نام آخری هستند که در این لیست به اختصار توضیح داده خواهند شد، این برند ها فعالیت مستقیمی در بازار ندارند، به کمک برند های اصلی آمده و با تحقیق در زمینه هایی که موجب فروش شود ایده های جدیدی را خلق می کنند و در نهایت این ایده که آزمون و خطا روی آن انجام شده است را در معرض استفاده همان برند قرار می دهند.

هر برندی وقتی شروع به فعالیت می کند قصد دارد با ارائه خدمات منحصر به فرد نام خود را به گوش مشتریان و مخاطبان برساند. اما باید به این مسئله توجه داشته باشید که هر کدام از آن ها برای موفقیت یک سری برند کوچک تر نیز در کنار خود دارند.

مثلا گوگل با بهره گیری از فعالیت برند های مختلف مانند نکسوس، اندروید و… سود دهی عظیمی خواهد داشت. این برند ها با نام زیرشاخه شناخته می شوند.

Mohsen gholampour 660x330 - انواع برند

یاداشت

محسن غلام پور مدیرمسئول مجله دنیای برند کارشناس شبکه ایران کالا

بیشتر بخوانید:

۷ ویژگی یک برند موفق رنگ برند

همچنین ببینید

برندسازی

دو‌راهی برندسازی یا تولید

پایگاه خبری دنیای برند، صنعت لوازم خانگی بعد از خودروسازی دومین صنعت پرگردش در کشور …