62821247 660x330 - ۲ طرح وزارت کشور که با همکاری نخبگان اجرایی می‌شود

۲ طرح وزارت کشور که با همکاری نخبگان اجرایی می‌شود

مشاور وزیر کشور دو طرح «ایجاد ستادهای اقتصاد دانش‌بنیان» و «ایجاد زنجیره ارزش» را از برنامه‌های وزارت کشور دانست که با همکاری نخبگان به پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند، جواد وزیری در نشست خبری اولین همایش ملی گفتگوی نخبگان که امروز شنبه، ۱۶ دی ماه در بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، شعار دولت سیزدهم و وزارت کشور را «حکمرانی استانی» ذکر کرد و گفت: تلاش دولت بر این است تا مسائل و چالش‌های استان‌ها به استان‌ها سپرده شود تا نیروهای استانی برای حل مسائل برخیزند.

وی افزود: در این راستا تلاش شده تا در سفرهای استانی در جهت تقویت نهادهای استانی اقدام شود.

وزیری، وزارت کشور را یک نهاد در راستای پیشرفت کشور توصیف کرد و یادآور شد: از این رو وزارت کشور در راستای حل مسائل کشور در تلاش است تا زیر ساخت‌هایی را فراهم کند و رویکرد این وزارتخانه در حل مسائل،  استفاده از نخبگان به عنوان نیروهای تحول‌گرا است.

مشاور وزیر کشور تاکید کرد: امروز ما برای حل مسائل با معضل دانشی مواجه نیستیم، بلکه با خطاهایی در حکمرانی روبرو هستیم که به تعبیر مقام معظم رهبری به نیروهای متشکلی که می‌توانند به حل مسائل کشور کمک کنند، نیاز داریم.

وزیری، خشکسالی، جوانی جمعیت، تصادفات، آلودگی هوا و تولید ملی و صادرات را از مسائل مبتلابه کشور نام برد که نیازمند حضور نیروهای نخبگانی است و در صورت عدم حضور نخبگان امکان یکپارچه‌سازی برای رفع این چالش‌ها فراهم نخواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه نخبگی یک امر فردی نیست، بلکه باید در اجتماع نخبگی، تبلور یابد، اظهار کرد: پراکندگی نخبگان یک مساله مهمی است و باید با مسؤولان کشور وارد تعامل شوند و امروز به این واقعیت رسیده‌ایم که هیات‌های اندیشه‌ورزی گروه های جهادی هستند که پای حل مسائل ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: در این راستا وزارت کشور در کنار حمایت از هیات‌های اندیشه‌ورزی دو موضوع دیگر را با نخبگان به پیش می‌برد که یکی از آنها ستادهای اقتصاد دانش‌بنیان است که از سال قبل وزیر کشور به همه استان‌ها ابلاغ کرد که نسبت به تشکیل ستادهای اقتصاد دانش‌بنیان اقدام کنند.

وی، دومین موضوع را طرح توسعه زنجیره ارزش‌های راهبردی استان‌ها دانست و گفت: در شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها کارگروهی برای ایجاد زنجیره ارزش تشکیل شده است.

پایان


منبع

همچنین ببینید

63035713 310x165 - چالش‌های کشور برای توسعه هوشمندسازی/اجرای پایلوت e-call در تهران و اصفهان

چالش‌های کشور برای توسعه هوشمندسازی/اجرای پایلوت e-call در تهران و اصفهان

دبیر کارگروه اینترنت اشیاء و هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *