62553939 660x330 - پیاده‌سازی سامانه هوشمند مدیریت مصرف و بهینه‌سازی چاه‌های کشاورزی در کشور

پیاده‌سازی سامانه هوشمند مدیریت مصرف و بهینه‌سازی چاه‌های کشاورزی در کشور

توافق‌‎نامه همکاری مشترک بین ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی، شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی ‌و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای هوشمندسازی شبکه‌های برق با رویکرد افزایش تاب‌آوری و کاهش ناترازی برق در بازه پیک مصرف به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند، موضوع این توافق‌نامه، پیاده‌سازی سیستم هوشمند مدیریت مصرف و بهینه‌سازی چاه‌های کشاورزی با استفاده از مدل‌سازی ریاضی و هوش‌ مصنوعی و یا تغییر تجهیزات الکتریکی و مکانیکی منصوبه به منظور افزایش راندمان چاه‌ها و کاهش مصرف انرژی است.

از مهم‌ترین اهداف این توافق‌نامه که به امضای اکبر زمانیان؛ دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، محسن ذبیحی؛، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی ‌و مرتضی تقوایی حسین‌زاده؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان به عنوان مجری طرح، رسیده است، کمک به مدیریت بهینه مدیریت ناترازی برق در کشور، صرفه‌جویی و کاهش مصرف برق، حداکثرسازی مشارکت کشاورزان در زمینه مدیریت بار و مصرف و ارتقای جایگاه علمی کشور در حوزه هوش مصنوعی بویژه در کاربردهای صنعتی است.

این طرح در مرحله اول در یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرا و پس از موفقیت در سطح کل استان خراسان عملیاتی خواهد شد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، برای پیشبرد و نظارت بر اجرای صحیح این موافقت‎نامه، کمیته راهبری پیک‌سایی در چاه‌­های کشاورزی در معاونت علمی تشکیل شده و بر عملکرد صحیح اجرای موضوع توافق‌نامه نظارت خواهد کرد.

پایان


منبع

همچنین ببینید

63034490 310x165 - عکس «تلسکوپ فضایی هابل» از طلوع یک ستاره شبیه به خورشید

عکس «تلسکوپ فضایی هابل» از طلوع یک ستاره شبیه به خورشید

«تلسکوپ فضایی هابل» از یک منظومه سه‌ ستاره‌ای عکس گرفته است که یکی از ستاره‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *