حمید زادبوم

پژوهش های علمی، مبنای تصمیم گیری در حوزه تجارت خارجی

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آخرین جلسه کمیته پژوهش سازمان توسعه تجارت ایران در سال جاری، ضمن‌ تشکر و قدردانی از اعضای این کمیته در جهت برنامه ریزی و راهبری پژوهشهای داخل و خارج از سازمان در حوزه تجارت خارجی،‌ هر گونه فعالیت اقتصادی بدون مبنای علمی و مطالعه و تحقیق را ناقص دانست.

پایگاه خبری دنیای برند، حمید زادبوم در این جلسه با اشاره به متغیرهای برونزای اثر گذار بر تجارت خارجی کشور ، از جمله تحریمهای ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی  ایران، FATFو شیوع ویروس کرونا ، انجام فعالیتهای تصدیگرایانه و یا حاکمیتی در حوزه تجارت با توجه به مولفه ها و متغیرهای اثرگذار بر تجارت خارجی را ضرورتی انکارناپذیر دانسته و از اعضای کمیته پژوهش خواست با توجه به تجربیات موجود ، نسبت به راهبری و هدایت پروژهای تحقیقاتی دانشگاهی و کاربردی با توجه به دیدگاههای جدید حاکم بر تجارت بین الملل و شرایط خاص کشور اقدام نمایند .

وی افزود: تحقیق و پژوهش مبنای یک سازمان دانش محور است و مدیران و معاونان سازمان توسعه تجارت ایران باید فعالیتهای پژوهشی را اساس تصمیم گیریهای خود قرار دهند تا امکان اجرایی شدن تصمیمات وجود داشته باشد .

رییس کمیته پژوهش سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به فعالیتهای پژوهشی انجام شده در سال ۱۳۹۸ از جمله نقشه راه کالا -کشور و همچنین پروژه برنامه های ترویجی سازمان ، اظهار امیدواری کرد که نهضت تولید محتوای علمی در میزهای کالایی و کشوری به عنوان بدنه علمی و کارشناسی سازمان توسعه تجارت ایران ، نهادینه شود .

زادبوم در پایان، از کلیه دانشگاهها و موسسات اموزشی و پژوهشی خواست تا نسبت به هدایت دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در جهت تدوین پایان نامه ، رساله و یا مقالات علمی در حوزه تجارت خارجی با هماهنگی کمیته پژوهش سازمان اقدام نمایند .

همچنین ببینید

Img20240430123031450 310x165 - توسعه روابط تجاری با آفریقا نیازمند توسعه حمل و نقل و رفع مشکل تبادل مالی است

توسعه روابط تجاری با آفریقا نیازمند توسعه حمل و نقل و رفع مشکل تبادل مالی است

مدیر آفریقا و عربی معاونت بین‌الملل اتاق ایران، گفت: باید با افزایش تبادل هیات‌های تجاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *