وزیر بهداشت

هم اکنون تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور 6 تا 8 برابر شده است

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری جلسات روزانه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی از جمله ماسک و ضدعفونی‌کننده ها خبر داد و گفت: ظرف روزهای آینده بخش عمده ای از نیازهای مراکز درمانی و داروخانه ها را پاسخ خواهیم داد.

پایگاه خبری دنیای برند، محمدرضا شانه‌ ساز در نشست مشترک با قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وزارت صمت برای تامین اقلام بهداشتی و پزشکی گفت: تقریبا از ابتدای هفته گذشته، به صورت روزانه و مرتب جلساتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده تا هماهنگی کامل‌ تری در توزیع اقلام ضدعفونی کننده، ماسک و لباس‌های پزشکی انجام داده و مایحتاج کادر درمانی و مردم را تامین کنیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شیوع کرونا با سایر بحران‌هایی همچون سیل و زلزله که در کشور رخ می‌دهد متفاوت است، چرا که در حوادث طبیعی، ممکن است چند استان را درگیر نماید؛ در حالیکه ویروس کرونا همه کشور را درگیر کرده و حتی بخش عمده‌ای از جهان نیز درگیر شده است؛ بنابراین اقلامی که هم اکنون در کشور به لحاظ دارویی و پزشکی، مورد نیاز است، از خارج از کشور نیز به راحتی قابل تامین نیست.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت و وارد کنندگان، در هفته‌ های گذشته تلاش بسیاری برای خرید ماسک از سایر بازارهای جهانی داشتند، در حالیکه حتی حاضر بودیم قیمت بالا هم بپردازیم، اما در لحظه‌های آخری که محموله‌ها در حال حرکت به سمت کشور بود، توسط دولت کشورهای صادرکننده متوقف می‌شد، چراکه خود آنها نیز به این اقلام نیاز دارند.

به گفته شانه ساز، برخی از استانها و دانشگاههای کشور، بیشتر درگیر ویروس کرونا شده‌اند؛ بنابراین از ابتدا به صورت ویژه‌ تر بر روی تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز آنها تمرکز کردیم، ضمن اینکه هم اکنون نیز تولید اقلام مورد نیاز در کشور 6 تا 8 برابر شده است، در حالیکه به تناسب نیاز کشور 20 برابر است.

وی اظهار داشت: هنوز گپ عمده‌ای در ماسک‌های N95 داریم؛ این در حالی است که در ابتدای شیوع این ویروس، یک واحد تولیدی در کشور داشتیم که ده هزار عدد در روز تولید می‌کرد، اما هم اکنون با کمک صنایع دفاع، به 40 هزار عدد در روز رسیده ایم در حالیکه نیاز کشور به 100 هزار عدد ماسک N95 در روز است.

شانه ساز ادامه داد: هم اکنون با زیر بار بردن ظرفیت های تولید مردمی و دستگاههای جهادی از جمله صنایع دفاع، بسیج، بسیج اصناف و واحدهای تولیدی- صنفی به مرور در حال تکمیل ظرفیت مورد نیاز هستیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اولویت در توزیع این اقلام با مراکز بهداشتی است که تعداد پذیرش بیشتری از بیماران دارند، اما با راهکارهایی که در نظر گرفته شده، ظرف چند روز آینده به داروخانه‌ها نیز که محل مطمئن عرضه این محصولات هستند، اقلام را ارایه خواهیم کرد؛ ضمن اینکه توزیع نیز به صورت متمرکز از طریق شرکتهای رسمی پخش دارو در داروخانه ها شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت فیلم‌های آموزشی را برای تولید ماسک های خانگی منتظر کرده که بر این اساس امیدواریم ظرف هفته جاری، بخش مهمی از خواسته‌های مراکز درمانی را پاسخ دهیم.

همچنین ببینید

شیبا

دنیای پاستیل‌های شیبا چه شکلیه؟

پایگاه خبری دنیای برند، شیبای محبوب و دوست‌داشتنی با کمپین «بیا به دنیای پاستیل‌های شیبا» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *