b155f401 2a42 4e9f 854f 143a84ca0293 660x330 - لزوم برخورد با دست فروشان برنج‌های خارجی به نام برنج گیلانی
برند برنج ایرانی

لزوم برخورد با دست فروشان برنج‌های خارجی به نام برنج گیلانی

آستارا- رئیس جهاد کشاورزی آستارا تأکید کرد: با دست فروشان برنج خارجی با نشان و برند برنج مرغوب گیلانی در مبادی وروری و خروجی آستارا برخورد شود.

ایرج شیارکار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برنج به عنوان یکی از سوغات مهم شهرستان مرزی آستارا همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است، اظهار کرد: عمده محصول برنج آستارا از نوع مرغوب هاشمی است.

وی ادامه داد: متاسفانه گردنه حیران یکی از محل‌های عرضه برنج خارجی با نام و نشان برنج گیلانی و آستارایی است که نظر مسافران را جلب کرده و پس از استفاده آنها از این برنج و کیفیت پایین آن خاطره بدی از برنج گیلانی در ذهن مسافران می‌ماند لذا این معضل باید هر چه سریعتر رفع شود.

شیارکار در ادامه با اشاره به اینکه فروش و استفاده از برنج خارجی با نام برنج ایرانی بی اعتنایی به زحمت برنجکاران گیلانی و آستارایی و همچنین جفا در حق محصول مرغوب این استان بوده که دارای هویت است، افزود: مسافران و شهروندان آستارایی محصول برنج آستارا و گیلان را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند و هرگز به اصالت برنج معرفی شده از سوی دست فروشان اطمینان نداشته باشند.

images 1 - لزوم برخورد با دست فروشان برنج‌های خارجی به نام برنج گیلانی

شیارکار با بیان اینکه از خروج برنج ایرانی از مرز آستارا جلوگیری می شود، گفت: عرضه نوع خارجی آن با برند گیلانی در داخل کشور قابل چشم پوشی نیست و باید برخورد قاطع انجام شود.

رئیس جهاد کشاورزی آستارا با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی است که ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار آن به کشت انواع برنج اختصاص می یابد، تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۵ هزار تن شلتوک و ۱۰ هزار تن برنج در این شهرستان مرزنشین کشور تولید می شود.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.